Noe til 60-70 lapper Blir nok en vanlig personbil. Har blitt frarådet det jeg visste fra før. Ikke Peugeot, Citroen, Ford eller Chrysler. Blir vel tysk eller japansk. Helst japansk.
Noe til 60-70 lapper Blir nok en vanlig personbil. Har blitt frarådet det jeg visste fra før. Ikke Peugeot, Citroen, Ford eller Chrysler. Blir vel tysk eller japansk. Helst japansk.
får en fin toyota camry til den prisen, romselig, stor motor, driftsikker og holder seg bra i pris
Husk at selv om bilen er EU-godkjent betyr ikke det nødvendigvis at bilen er i god stand. Ta derfor en NAF-test.
Jeg har selv hatt bil som glatt gikk gjennom EU-kontroll, men det var stort sett bremser, lys og styring som var i orden på den. Og ja - det var en fransk bil ;D
Og sjekk for all del om det er rust på den, har den det så styr unna. Det dukker alltid opp en annen bil, bare ta deg litt tid til å vente til den dukker opp. Det er min erfaring.
Du får sjekket om bilen har heftelser ved å gå inn på Brønnøysundregisterets sider www.brreg.no
Ford var bra, til begynnelsen av 80 tallet, ble ikke bra på 90tallet. Har eid en mondeo og det var søppel. Ellers sier jeg meg enig i å holde seg unna franske biler. Har også hatt Nissan primera og det er den dårligste bilen jeg har hatt. Kjøp , toyota( ikke Rav4) , Mercedes (ikke 97-02 mod pga rust problemer), BMW(ikke fra en ungdom) :) Bygger du hus kjøp en varebil, gjerne en mercedes sprinter, de er evigvarende.
Firmabil er varebil og samboer er med på valget :P
Til 60 lapper får man ikke en ny Ford, men mulig de har dårlige rykte enn de fortjener. Det dukker opp nye biler, men nå har jeg bare drøye 3 uker på meg før den vi har nå må kasseres :)
Om jeg ikke misforstår deg, så skal du finansiere bilen? Om det er med pant i bilen, ville jeg ha gjort selger oppmerksom på dette før jeg reiste for å se på bilen. Jeg ville samtidig bedt min kontakt i banken ta kontakt med selger for å avtale oppgjøret.(Tar det da som en selvfølge at du har funnet bilen du vil ha så sant den er som selger har sagt). Når det er klart ville jeg avtalt med selger å se på bilen.
Kontrakt tar jeg som selvfølge om bilen koster 1500 eller 1.500.000,-
Dersom du tar opp ett forbrukslån, så er det bare å ha med en bankremisse som andre har forklart tidligere i tråden.
Skriv alltid 2 salgsmeldinger, en som du leverer inn og en som selger leverer inn, så er dere begge sikret at bilen blir omregistrert. Dersom bilen har ny type vognkort (del1+del2) så må du huske på del2. Dersom denne er borte så trenger du en tapsmelding som du får på biltilsynet samt en kopi av legitimasjon av selger.
Lykke til!
Edit: Du får også finansieringsbevis som du kan vise frem til selger, skrive kontrakt også hente bilen når oppgjøret er ferdig.
Ford var bra, til begynnelsen av 80 tallet, ble ikke bra på 90tallet.
Nå skrev jeg vel i løpet av 90-tallet.. Mondeoen hadde vel modellskifte i 2000-2001 eller noe sånt.. Den kom seg vel en del da har jeg hørt... Men eneste forden jeg har eid var en escort fra -92, og det er vel blant de dårligste bilene jeg har hatt. Litt bedre enn en opel jeg hadde, og omtrent på linje med en audi 80 jeg hadde
får en fin toyota camry til den prisen, romselig, stor motor, driftsikker og holder seg bra i pris
Jeg har selv hatt bil som glatt gikk gjennom EU-kontroll, men det var stort sett bremser, lys og styring som var i orden på den. Og ja - det var en fransk bil ;D
Og sjekk for all del om det er rust på den, har den det så styr unna. Det dukker alltid opp en annen bil, bare ta deg litt tid til å vente til den dukker opp. Det er min erfaring.
Du får sjekket om bilen har heftelser ved å gå inn på Brønnøysundregisterets sider www.brreg.no
Kjøp , toyota( ikke Rav4) , Mercedes (ikke 97-02 mod pga rust problemer), BMW(ikke fra en ungdom) :)
Bygger du hus kjøp en varebil, gjerne en mercedes sprinter, de er evigvarende.
Til 60 lapper får man ikke en ny Ford, men mulig de har dårlige rykte enn de fortjener. Det dukker opp nye biler, men nå har jeg bare drøye 3 uker på meg før den vi har nå må kasseres :)
Om det er med pant i bilen, ville jeg ha gjort selger oppmerksom på dette før jeg reiste for å se på bilen. Jeg ville samtidig bedt min kontakt i banken ta kontakt med selger for å avtale oppgjøret.(Tar det da som en selvfølge at du har funnet bilen du vil ha så sant den er som selger har sagt).
Når det er klart ville jeg avtalt med selger å se på bilen.
Kontrakt tar jeg som selvfølge om bilen koster 1500 eller 1.500.000,-
Dersom du tar opp ett forbrukslån, så er det bare å ha med en bankremisse som andre har forklart tidligere i tråden.
Skriv alltid 2 salgsmeldinger, en som du leverer inn og en som selger leverer inn, så er dere begge sikret at bilen blir omregistrert.
Dersom bilen har ny type vognkort (del1+del2) så må du huske på del2. Dersom denne er borte så trenger du en tapsmelding som du får på biltilsynet samt en kopi av legitimasjon av selger.
Lykke til!
Edit: Du får også finansieringsbevis som du kan vise frem til selger, skrive kontrakt også hente bilen når oppgjøret er ferdig.
Nå skrev jeg vel i løpet av 90-tallet.. Mondeoen hadde vel modellskifte i 2000-2001 eller noe sånt.. Den kom seg vel en del da har jeg hørt... Men eneste forden jeg har eid var en escort fra -92, og det er vel blant de dårligste bilene jeg har hatt. Litt bedre enn en opel jeg hadde, og omtrent på linje med en audi 80 jeg hadde