#31
 3,233     Vestfold     0
Utstyr som er fabrikkmontert, er langt billigere enn å få ting montert av forhandler. Det har mye med at det er enklere å gjøre det når bilen settes sammen. Dessuten kommer det av deleprisene dem har her i landet som er helt syke. Så om man kanskje ikke kan hente så mye mer i rabatt fra selgerne, så blir det uansett billigere.

Se bare på reservehjul. Dette koster ca 500kr på de bilene jeg har kjøpt (om det leveres fra fabrikk). Da får jeg dette på stålfelg, samme dekk som sommerdekkene som står på bilen fra fabrikk (som oftest continental eller michelin).

Skal dette kjøpes i Norge etterpå, er vi oppe i ca 3000kr.

   #32
 164     Bergen     0
Min teori er at bilen går nesten i null for forhandler for laveste utstyrsnivå og så er alt ekstrautstyr nesten gratis for dem, så det er det de tjener på. Så du kan teoretisk sett få rabatt tilsvarende "verdien" på ekstrautstyret. Men da tjener de ikke noe særlig. Hvis du kjøper ekstrautstyr for 60000 er det rimelig å forlange 45000 i rabatt, så får de være fornøyd med fortjenesten.
   #33
 3,010     Akershus     0
Den teorien tror jeg ikke holder mål. Bilforhandlere har ikke nok omsetning til å kunne leve av kun ekstrautstyr.
   #34
 2,264     0
Har ikke stor tro på at en bilforhandler lever av 0% fortjeneste på bilen og samtidig gir ut 75% rabatt på ekstrautstyr.
OM noen gjør det til alle kunder, ville jeg skygga unna, for da er de konk etter 6mnd...
(Og du sitter der uten forhandleren din).