#21
 797     Nes, Akershus     0
Finner man en med uttrekkbart drag, og hovedsaklig laster småskrot, er det ikke krise om flaket ikke er 2,5m langt. Fadern har en gammel liten en på 120*120 (tror jeg), men den er grei å dra lange ting på. Selvsagt ikke en hel stabel gips eller masse tungt, og man SKAL sikre ordentlig,  men hvis lagerplass er et tema, så kommer man allikevel langt. Og det finnes jo fortsatt noen som selger dette nytt...
Signatur

   #22
 3,233     Vestfold     0


Men nå er det 3 settet med hjullager


Har produsenten hatt noen tilbakemelding på dette? Det skal jo ikke være nødvendig å bytte hjullager hele tida. Jeg har en drøyt 20 år gammel gaupen her. Den har vært i familien siden ny, og er MYE brukt både på små og lange turer. Kronisk overlesset, dog aldri mer enn 60% hittil. Bremsewirer, bunnen og litt sånt har blitt byttet, men ikke hjullager.


Nei, har aldri giddi å melde om det. Men det burde nok ha vært gjort.

Har og en 30 år gammal gaupen henger. Aldri bytta hjullager på, kun strammet til en kvart omdreining en gang. Den er brukt langt mer enn den nyere brenderupen. Så den al-ko akslingen på denne har vært lavmåls hva gjelder lager.

   #23
 5,432     Akershus     0

Finner man en med uttrekkbart drag, og hovedsaklig laster småskrot, er det ikke krise om flaket ikke er 2,5m langt. Fadern har en gammel liten en på 120*120 (tror jeg), men den er grei å dra lange ting på. Selvsagt ikke en hel stabel gips eller masse tungt, og man SKAL sikre ordentlig,  men hvis lagerplass er et tema, så kommer man allikevel langt. Og det finnes jo fortsatt noen som selger dette nytt...
Uttrekkbart drag er egentlig genialt, men det finnes som regel bare på små hengere uten brems. Jeg hadde en yrkesskoleprodusert henger med slikt drag, kunne legge på utrolig lange gjenstander.
   #24
 10,486     Akershus     0
Jeg har to hengere med uttrekkbart drag, en 1992 gaupen med tipp og 1300 kg totalvekt, samt en 1985 motrail med 499 kg totalvekt. Begge har bremser.
Signatur
   #25
 5,432     Akershus     0
Ja det finnes nok i enkelte tilfelle, mener Tredal også har noen slike. Problemet er nok at det koster en del mer å produsere, så det er ikke noe man finner stort utvalg av.
  (trådstarter)
   #26
 1,515     Bergen     0
Ja da kan jeg meddele at jeg gikk for en brenderup 3250sb. Med brems. Fikk en grei pris hos ak, da de ikke kunne levere henger 3250s da de slet med å få denne modellen inn fra leverandør. Pris inkl omreg, nesehjul og mva ble 12000. Grei pris det. Er 13"hjul så topp henger. Anbefales.
Kjøpe tilhenger - 8b571c01d18550e05c997affe5bd7a75.jpg - ferale
   #27
 115     0
Gratulerer med et godt kjøp. Jeg har helt likt henger som jeg kjøpte i 2006. Jeg ga vel omtrent det samme som deg i nominelle kroner, så du har nok gjort et godt kjøp.

Jeg kjøpte et kapell i tillegg, men det er ikke så mye brukt. Må si hengeren at tjent meg bra i alle disse årene, og jeg er godt fornøyd. Min henger heter Brenda, så det hadde vært fint om du kaller din noe annet  Wink

   #28
 419     Søgne     0
Proffhengere har slike fjærsystemer og dempere.. Det utgjør utrolig mye på kjøreegenskaper og komfort.

Kjøper bare tredal..
Kjøpe tilhenger - 250_x18112005611.jpg - Corak
Signatur
   #29
 923     0
Har en `79 Svela, skiftet ett hjullager for 5 år siden, det andre, som har gått uten navkopp de siste 15 årene er like fint, men ligger ett nytt lagersett klart i kjelleren.

Ellers om dere skal kjøre mye plank, har jeg god erfaring med Tyllis-hengere.
   #30
 1,098     Østfold     0
Har en av de minste gaupen hengere, egenvekt 150 kilo uten brems.

Den brukes mye her i huset.
Siden den er så lett så er den nesten ei trillebår
og brukes derfor ofte som akkurat det, trillebår!

Betalte 5000 på finn for den, da var den som ny.