Hvis jeg tolker det riktig har du en vanlig jobb på land. Når du er på oppdrag offshore jobber du per def 12 h/dag, uansett om du gjør noe eller drikker kaffe mens du venter på arbeidstillatelse eller liknende. Mens du jobber eller drikker kaffe får du 50% overtidstillegg fra time 7,75-10, 100% fra time 10-12, 100% fra time 0-12 på lørdag/søndag. Pluss et lite tillegg per døgn ute.
Det er korrekt og på korte turer har jeg anledning til å bruke overtid uten å få forhåndsgodkjenning så en langhelg blir et pent regnestykke.
Samlivsbrudd for dei som er over 30 år: 34% for dei som ikkje jobber skift 43% for dei som jobber skift (inkl. offshore) 51% for dei som jobber offshore
Altså 50% høgre risiko offshore kontra landjobb uten skift. Og eg forstår det godt, har jobba ein del offshore og det tærer på dei fleste forhold vil eg anta.
Sitter selv å grubler på å søke meg offshore ila neste år. Frister med friperioden, men har flere kamerater som har jobbet offshore siden yrkesskolen og har sluttet fordi de ikke likte å være "låst" på en "flytende bombe" som de kaller riggene :)
Har selv fagbrev som energimontør og gr.L og skal ta fordypning i maritim modul i mai.Har jobbet 1.5 år på båt som ligger til kai med modifikasjon og oppgradering. Satser på å kombinere offshore arbeid med teknisk fagskole Elkraft.
Ellers er det vel bare å ta OLF kurset og kanskje grunleggende EX så burde det vel være sjanse for å få seg en jobb offshore i ett selskap som driver med revisjon/vedlikehold, for riggelektriker kreves det nok minst teknisk fagskole eller at man har gått læretiden på rigg i ett av de store selskapene.
Sitter selv å grubler på å søke meg offshore ila neste år. Frister med friperioden, men har flere kamerater som har jobbet offshore siden yrkesskolen og har sluttet fordi de ikke likte å være "låst" på en "flytende bombe" som de kaller riggene :)
Har selv fagbrev som energimontør og gr.L og skal ta fordypning i maritim modul i mai.Har jobbet 1.5 år på båt som ligger til kai med modifikasjon og oppgradering. Satser på å kombinere offshore arbeid med teknisk fagskole Elkraft.
Ellers er det vel bare å ta OLF kurset og kanskje grunleggende EX så burde det vel være sjanse for å få seg en jobb offshore i ett selskap som driver med revisjon/vedlikehold, for riggelektriker kreves det nok minst teknisk fagskole eller at man har gått læretiden på rigg i ett av de store selskapene.
Med to relevante fagbrev får du sikkert jobb i et av selskapene som driver med revisjon/vedlikehold uten å betale selv for OLF og grunnleggende EX.
Med to relevante fagbrev får du sikkert jobb i et av selskapene som driver med revisjon/vedlikehold uten å betale selv for OLF og grunnleggende EX.
Ja det er vel mye mulig, men med mange søkere så kan det være en fordel ved en søke prosess. Tenker de gjerne vil spare de 30 000,- om de kan. Ikke at de nødvendigvis bryr seg med sånne små beløp. Får høre med de forskjellige selskapene når jeg søker.
Moderator: Ordnet en malplassert quote-tag
Siste redigering: Wednesday, October 16, 2013 7:39:12 PM av psv021
Med to relevante fagbrev får du sikkert jobb i et av selskapene som driver med revisjon/vedlikehold uten å betale selv for OLF og grunnleggende EX.
Ja det er vel mye mulig, men med mange søkere så kan det være en fordel ved en søke prosess. Tenker de gjerne vil spare de 30 000,- om de kan. Ikke at de nødvendigvis bryr seg med sånne små beløp. Får høre med de forskjellige selskapene når jeg søker.
Moderator: Ordnet en malplassert quote-tag
30 000 kr er ikke det som stopper et ev ansettelsesforhold for de gutta der!
Jeg har sett flere utlyste stillinger der det spesifikt etterlyses kandidater med sikkerhetskurs, men om man har kompetansen, så er det vanskelig å se for seg at de forkaster søknaden. Men man stiller jo dårligere enn en tilsvarende kandidat som har gjennomført kurset.
Det er korrekt og på korte turer har jeg anledning til å bruke overtid uten å få forhåndsgodkjenning så en langhelg blir et pent regnestykke.
http://www.aftenposten.no/jobb/Flest-samlivsbrudd-blant-skiftarbeidere-6711181.html
Samlivsbrudd for dei som er over 30 år:
34% for dei som ikkje jobber skift
43% for dei som jobber skift (inkl. offshore)
51% for dei som jobber offshore
Altså 50% høgre risiko offshore kontra landjobb uten skift.
Og eg forstår det godt, har jobba ein del offshore og det tærer på dei fleste forhold vil eg anta.
Har selv fagbrev som energimontør og gr.L og skal ta fordypning i maritim modul i mai.Har jobbet 1.5 år på båt som ligger til kai med modifikasjon og oppgradering. Satser på å kombinere offshore arbeid med teknisk fagskole Elkraft.
Ellers er det vel bare å ta OLF kurset og kanskje grunleggende EX så burde det vel være sjanse for å få seg en jobb offshore i ett selskap som driver med revisjon/vedlikehold, for riggelektriker kreves det nok minst teknisk fagskole eller at man har gått læretiden på rigg i ett av de store selskapene.
Med to relevante fagbrev får du sikkert jobb i et av selskapene som driver med revisjon/vedlikehold uten å betale selv for OLF og grunnleggende EX.
Ja det er vel mye mulig, men med mange søkere så kan det være en fordel ved en søke prosess. Tenker de gjerne vil spare de 30 000,- om de kan. Ikke at de nødvendigvis bryr seg med sånne små beløp. Får høre med de forskjellige selskapene når jeg søker.
Moderator: Ordnet en malplassert quote-tag
30 000 kr er ikke det som stopper et ev ansettelsesforhold for de gutta der!