#31
 10,486     Akershus     0
Det skal ganske heftig muttertrekker til for å få noe mer moment enn du får med brukbart håndverktøy.
Signatur

  (trådstarter)
   #32
 3,210     Vestlandet     0
Ja, det var nok dårlig håndverktøy. Torx-biten min hadde ikke firkantfeste, så det ble et ekstra ledd. Dermed bygget den veldig langt ut, slik at påført moment ble delt om to akser - hvis du skjønner.

Jeg skal uansett ha ny torxbit med 1/2" firkantfeste, men uansett bygger jo disse ut en del. Derfor vil jeg prøve muttertrekker. Tullete å ha torx der - vanlig utvendig sekskant bolt hadde funka bedre.
  (trådstarter)
   #34
 3,210     Vestlandet     0
Ja, skjønner. Men her er det torx og helt intakte bolter, så den sjansen tar jeg.
  (trådstarter)
   #35
 3,210     Vestlandet     0
Da har jeg byttet skiver og klosser - og pulsinga er borte:) Andre ulyder blir mer fremtredende, men det får jeg ta etter hvert.

Jeg bytta luftfilter, og det nye filteret har en utforming jeg ikke har sett før. Den hvite matta - er det et forfilter? Eller er det bare en del av emballeringa som man skal rive av?

Kontrollarmforing eller bremseskive? - luftfilter.jpg - Tovas
   #36
 797     østfold     0
Ser ut som emballasje, men det ser du jo på det gamle filtret Smile
  (trådstarter)
   #37
 3,210     Vestlandet     0
Jo, enig i det. Aldri sett sånn hvitt på filtre til denne bilmodellen før, bare så rart at det virker som det er limt til selve papirfilteret.

   #39
 282     Tønsberg     0
Det skal være der ja, ser ut som et Fram filter det der, sørger for at selv små støv og sandkorn ikke kommer inn til hovedfilteret.
Jeg hadde 525 Tdsa og der var Fram filteret ikke med slikt fint hvitt filter foran, men til samme motor bare nyere modell E39 var det med slikt filter foran, jeg passet alltid på å bestille filter til E39 på min E34. Samler opp fin oljedamp som kommer fra inntaket til motoren:-)
  (trådstarter)
   #40
 3,210     Vestlandet     0
Stemmer, det er et framfilter. Bra jeg ikke rev det i stykker da Grin