Har opplevd at en gammel lada prøver å kjøre forbi i motbakken med trailer som kom i mot. Løste hele farlige situasjonen med å gi full gass og kjøre fra lada så den kunne smette inn bak meg! Alternativet var lada i frontkollisjon med trailer......... Så noen ganger er stor motor kjekt å ha ;D
Jeg vet ingenting om den aktuelle situasjonen men det spørs jo hvordan en gammel Lada i det hele tatt klarte å havne bak deg
Har opplevd at en gammel lada prøver å kjøre forbi i motbakken med trailer som kom i mot. Løste hele farlige situasjonen med å gi full gass og kjøre fra lada så den kunne smette inn bak meg! Alternativet var lada i frontkollisjon med trailer......... Så noen ganger er stor motor kjekt å ha ;D
Jeg vet ingenting om den aktuelle situasjonen men det spørs jo hvordan en gammel Lada i det hele tatt klarte å havne bak deg ;)
60 soner og laserkontroll, så jeg kjørte rolig......
Signatur
"Den viktigste livsvisdom må vi oppdage med våre egne øyne" (Nansen)
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode (gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
Jeg er enig med karsten: 1,6-literen er fullt brukbar, også i Mondeo. Etter å ha kjørt denne franske dieselmotoren i ganske mange forskjellige biler, har jeg blitt litt imponert. Den er aldri utpreget rask, i Mondeo føles den litt svak ved igangsetting, men oppe i fart merker du mer til de positive sidene ved motoren: Den er kultivert, fleksibel, lettkjørt og tåler f.eks. lavt turtall uten vibrasjoner bedre enn mange konkurrenter.
2-literen har selvsagt de samme fine egenskapene, men konkurrerer mot VWs 2-liter som jeg synes er sterkere konkurranse enn hva VWs 1,6-liter er for 1,6-literen i Mondeo.
Så har vi temaet pris. Ford har solgt 140-hesteren for et påslag på 30.000 kroner i forhold til 115-hesteren. På finn.no tyder en rask opptelling på at 2/3 av 2011-stasjonvognene er 1,6-litere. Jeg mener derfor at en 1,6-liter fortsatt bør selges for 20.000 mindre enn 2-literen. Minst.
Rent umiddelbart virker denne litt interessant, og roper nærmest på å bli prutet ned i 149.900.
Har selv argumentert for 1,6 tidligere i tråden, så det er ikke et plutselig endret kjøremønster som nå gjør at det ser ut til at det blir større motor. Generelt er det vel slik at 1.6 liter dekker behovet til 90 prosent av målgruppen i 90 prosent av kjøringen.
Har også hørt mye bra om 1,6 literen som sitter i Mondeo. Har prøvekjørt både 1,6/115 og 2.0/140 og jeg må nok innrømme at jeg har en del til overs for det ekstra trøkket man får i en større motor. Selv om jeg kanskje ikke alltid har behov for det ;D
Jeg ser i grunnen også frem til mer uanstrengt kjøring med stor henger.
For øvrig synes jeg 2-literen lagde bra med lyd på tomgang.
Jeg har hatt den franske 1,6 literen i snart tre år nå og stort sett er det nok motor. Merker veldig godt at det er litt lite effekt med litt ekstra vekt i bilen eller hvis farten er over 100, da er den litt tam. Til hverdagskjøring fungerer den helt topp.
Da ble det en 2 liter 140 hk. Mondeo på oss. Blir nok bra. Får den neste uke.
Da får man prøve å kvitte seg med det som var utgangspunktet for tråden - den gamle og trøblete Lagunaen. Får kaste et par bøtter vann over den, støvsuge litt, ta noen bilder og legge den ut på Finn. Forhåpentligvis er det noen som har lyst til å kjøpe den for en god håndfull tusenlapper.
Siste redigering: Tuesday, October 14, 2014 4:39:01 PM av cheffen
Drar frem denne igjen. Den gamle Renaulten har blitt stående på gårdsplassen, Det eneste jeg har gjort er å flytte den slik at den ikke står i veien, samt fått avregistrert den. Har liksom ikke kommet så langt at jeg har klart å legge den ut for salg.. Men i går kveld ringte en kar på døra. Han hadde kjørt forbi huset flere ganger og sett bilen stå der, og nå lurte han på om vi vil selge den. Latskapen lenge leve!
Fornøyd med Mondeoen så langt? Vurderer selv å kjøpe en som bil nr. 2, men av litt eldre årgang. Problemet er at selv på 2006 modellene så kan det mangle isofix. Kjenner du til om dette ble solgt som ekstrautstyr?
Jeg vet ingenting om den aktuelle situasjonen men det spørs jo hvordan en gammel Lada i det hele tatt klarte å havne bak deg
60 soner og laserkontroll, så jeg kjørte rolig......
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode
(gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
2-literen har selvsagt de samme fine egenskapene, men konkurrerer mot VWs 2-liter som jeg synes er sterkere konkurranse enn hva VWs 1,6-liter er for 1,6-literen i Mondeo.
Så har vi temaet pris. Ford har solgt 140-hesteren for et påslag på 30.000 kroner i forhold til 115-hesteren. På finn.no tyder en rask opptelling på at 2/3 av 2011-stasjonvognene er 1,6-litere. Jeg mener derfor at en 1,6-liter fortsatt bør selges for 20.000 mindre enn 2-literen. Minst.
Rent umiddelbart virker denne litt interessant, og roper nærmest på å bli prutet ned i 149.900.
Har også hørt mye bra om 1,6 literen som sitter i Mondeo. Har prøvekjørt både 1,6/115 og 2.0/140 og jeg må nok innrømme at jeg har en del til overs for det ekstra trøkket man får i en større motor. Selv om jeg kanskje ikke alltid har behov for det ;D
Jeg ser i grunnen også frem til mer uanstrengt kjøring med stor henger.
For øvrig synes jeg 2-literen lagde bra med lyd på tomgang.
Byggebolig på Facebook |
Da får man prøve å kvitte seg med det som var utgangspunktet for tråden - den gamle og trøblete Lagunaen. Får kaste et par bøtter vann over den, støvsuge litt, ta noen bilder og legge den ut på Finn. Forhåpentligvis er det noen som har lyst til å kjøpe den for en god håndfull tusenlapper.
Byggebolig på Facebook |
Takk! Får satse på at dette blir bra.
Byggebolig på Facebook |
Byggebolig på Facebook |
Fornøyd med Mondeoen så langt? Vurderer selv å kjøpe en som bil nr. 2, men av litt eldre årgang. Problemet er at selv på 2006 modellene så kan det mangle isofix. Kjenner du til om dette ble solgt som ekstrautstyr?