#51
 42     Oslo     0
Tipper det ender med at de som bor der får kjøretillatelse (personlig, uavhengig av hvilken vil de kjører), men ikke parkeringsplass. Da kan de bruke bilkollektiv. Og de som har parkeringskjellere eller parkering på privat tomt får fremdeles disponere den.

   #52
 24,032     Akershus     0
MDG er et underlig parti. Sjefen i Oslo kjører personbil med egen sjåfør og Norgessjefen bosetter seg langt utenfor bussrutene og "må" kjøre SUV.

MDG burde straks stenge Stortingsgarasjen, Rådhusgarasjen, Norges-bankgarasjen. Kielferga får landstrøm. Danskebåten flyttes til Drammen (utenfor ring 1). Cruisebåter som ikke har støpsel eller frekvensomformer henvises til Øra-kaia i Fredrikstad.

Hvis MDG mener alvor, må de ta noen grep som synes.
Signatur
   #53
 10,486     Akershus     0
Er rav4 SUV?
Signatur
   #54
 24,032     Akershus     0
Vet ikke, avispåstand. Uansett, den trenger plass på veien (E18?), skaper svevestøv og går kanskje på fossilt drivstoff?
Signatur
   #55
 3,210     Vestlandet     0
MDG er et underlig parti. Sjefen i Oslo kjører personbil med egen sjåfør og Norgessjefen bosetter seg langt utenfor bussrutene og "må" kjøre SUV.

MDG burde straks stenge Stortingsgarasjen, Rådhusgarasjen, Norges-bankgarasjen. Kielferga får landstrøm. Danskebåten flyttes til Drammen (utenfor ring 1). Cruisebåter som ikke har støpsel eller frekvensomformer henvises til Øra-kaia i Fredrikstad.

Hvis MDG mener alvor, må de ta noen grep som synes.



Dette er litt som å si at helseministeren ikke kunne jobbe for et røykeforbud, hvis han selv var røyker.



Kielferga har hatt landstrøm siden 2012 forresten:)
   #56
 10,486     Akershus     0
Vet ikke, avispåstand. Uansett, den trenger plass på veien (E18?), skaper svevestøv og går kanskje på fossilt drivstoff?


Mengden kommer nok an på hvor mye den brukes.
Signatur

  (trådstarter)
   #58
 6,009     Finnmark     0
Kielferga har hatt landstrøm siden 2012 forresten:)


.....Da kan det ikke være så problematisk med resten??

Har flere bekjente i Oslo området, flere har elbil!
Tror dere det er pga miljøet?........å neida, og tipper mange tenker som de!
......det er pga fritak av bompenger, kjøring i kollektivfelt, gratis parkering og at de slipper å bruke kollektivtrafikk da Wink

Beste og enkleste tiltak i Oslo er å senke priser på kollektivtrafikken........hvorfor foreslår ingen det da?
Signatur
   #60
 5,336     Tromsø     0
Beste og enkleste tiltak i Oslo er å senke priser på kollektivtrafikken........hvorfor foreslår ingen det da?

Det de har gjort, er kraftige investeringer i nytt materiell og økt frekvens. Mange ruter går så ofte at man trenger ikke bry seg om rutetider, det er sjelden mer enn åtte minutter til neste avgang. Og T-banen kjører langt flere tog av full lengde nå enn de gjorde før. Flere vogner og busser, hyppige avganger og nytt materiell har økt komforten i forhold til da jeg bodde i Oslo. Nå er det mye større sjanse for å sitte godt også i rushen, i stedet for å stå som sild i tønne som da jeg studerte i Oslo i forrige århundre. Dermed har faktisk andelen reisende som velger kollektivtrafikk økt.

Og prisene i Oslo for forhåndskjøpt enkeltbillett er ikke ille etter norske forhold. Omtrent som Tromsø, og godt under f.eks. de få bybussene som gikk i Vadsø da jeg bodde der 2011-2013.
Signatur