#11
 22,342     Akershus     0

Sett deg inn i en Toyota (eller Opel) og en Mercedes som begge er rulla 400000km+, og kjør en tur.
Det blir vel heller et valg mellom 1000kg spiker og en bil vil jeg tro. Ikke mange biler som bikker 400000.

   #12
 22,342     Akershus     0

Har Toyota fått ut fingern og hånda og kan tilby automat (og da fortrinnsvis dobbelclutch fremfor slurekasse) på avensis med diesel enda?
De ligger ikke akkurat i front av den teknologiske utviklingen på bilfronten....

Toyota er vel kjent for å satse på moden teknologi og enkle vellprøvde løsninger. Ofte gir dette biler uten mye problemer.

Tyske biler blir ofte (for) hightech og har for mye ny flott uprøvet teknologi som lett kan gi overraskelser. Sikkert kjekkt i hastigheter over livsvarig fengsel i Norge.

Uansett har biler mye elekronikk som kan gi dyre reparasjoner. Ofte er det umulig å vite om man får en god bil. Jeg har hatt flere biler fra samme produsent. Noen har vært topp, andre har bare vært problemer.

Min erfaring er at Toyota holder 200 000 km, Ford det samme og VW 300 000 km før de er utslitt.

   #13
 1,062     Lindesnes     0
Nå har jeg også jobbet som bilmekanikker og karroseriarbeider i mange år og kan ikke med god samvittighet anbefale Mercedes.
Rust og elektriske feil er vell ingen ukjent gjennganger på Mercedes, men at enkelte av dem kan gå langt er greit nok, men selv en Mercedes som er gått langt har hatt kostbart vedlikehold opp igjennom.
Har selv hatt gamle Corolla'er som har gått langt, det lengste var vell rett i overkant av 500.000km på en 92 modell, den sveiv som fanken, men rusten som fanken også ;D
En Toyota må stort sett skytes om du ønsker å ta livet av den
Toyotaer er ikke de med fineste designe eller med masse duppedipper som kan gå i stykker, helst så enkelt og spartant som mulig.
Har en 05 modell Hiace 4x4 som ekstra bil, god bil, lite om ingen repperasjoner på den de to årene jeg har hatt den. komfort finnes ikke i en hiace, men den sviver og holder ut, det er det viktigeste for meg
Signatur
   #14
 5,410     Langhus     0

...
Har Toyota fått ut fingern og hånda og kan tilby automat (og da fortrinnsvis dobbelclutch fremfor slurekasse) på avensis med diesel enda?
De ligger ikke akkurat i front av den teknologiske utviklingen på bilfronten....

Men til gjengjeld bytter du ikke girkasse på samme intervall som registerreim på andre biler (og ja jeg er ulykkelig VW eier..)
Signatur
   #15
 2,264     0
Toyota har ikke automat på diesel enda.

Er forøvrig stor forskjell på 2l D4D og 1.9 TDI (VAG), i favør av 1.9'en.
Toyotas D4D er dau og føles ut som noe fra 90-tallet. Men hva hjelper det å ha en bra motor når resten av bilen er trøblete? 1.9 VAG TDI i en Toyota derimot, da er ikke bilen fullt så kjedelig Smile
   #16
 3,109     Norge     0


Sett deg inn i en Toyota (eller Opel) og en Mercedes som begge er rulla 400000km+, og kjør en tur.
Det blir vel heller et valg mellom 1000kg spiker og en bil vil jeg tro. Ikke mange biler som bikker 400000.


Nei, du skal vel leite rimelig lenge for å finne en Opel eller Toyota som har rulla 400000 km.
Og førarsete vil sjå ut som eit bomba kråkereir, men på Mercedes ob BMW vil det berre vere nokre få rukker.
   #17
 1,062     Lindesnes     0


...
Har Toyota fått ut fingern og hånda og kan tilby automat (og da fortrinnsvis dobbelclutch fremfor slurekasse) på avensis med diesel enda?
De ligger ikke akkurat i front av den teknologiske utviklingen på bilfronten....

Men til gjengjeld bytter du ikke girkasse på samme intervall som registerreim på andre biler (og ja jeg er ulykkelig VW eier..)

Eldre VW med automat er skikkelig ræva, ingen tvil om det.
Har en Golf 1,9tdi 2006 modell som konebil, denne har DSG kasse og må si meg kjempe fornøyd med den, bilen har gått rett i overkant av 200.000km og sviver fremdeles som ei klokke, det eneste jeg har byttet på denne bilen er en turbo, bremseklosser og ett hjullager, ellers bare vanlig service Wink
Signatur

   #18
 5,410     Langhus     0
Det sies vel at første generasjon av DSG ikke er direkte driftsikker også..
Signatur
   #19
 1,062     Lindesnes     0

Nei, du skal vel leite rimelig lenge for å finne en Opel eller Toyota som har rulla 400000 km.
Og førarsete vil sjå ut som eit bomba kråkereir, men på Mercedes ob BMW vil det berre vere nokre få rukker.
[/quote]
Mercedes er vel det bilmerket som har de værste bilstolene ever ;)
Noen jævla ubrukelige og stive campingstoler, de revner jo i som pokker i sidestøttene, tror det er lettere å finne ett helt sete med sittekomfort i en gammel toyota fremfor i en mercedes.
Har selv hatt en del mercedeser opp igjennom, det første som ryker ut er setene og inn med noe annet, de er direkte vonde og ubrukelige å sitte i


Det sies vel at første generasjon av DSG ikke er direkte driftsikker også..

Det er vel ikke selve girkassen som er dårlig på de første utgavene, var heller stort sett kløtshen, den ble byttet på garantien på min bil, lagt inne en ekstra kløtshlammell i de nyere modellene.
Signatur
   #20
 3,109     Norge     0

Verdifallet på ny bil er ingen risiko, det er et kalkulert tap.



Kjøper heller en bil der det er 50% sjans for at eg må reparere for 100000 kroner, enn en bil eg veit eg vil tape 100000 kr på