Har selv hatt vw touran i 8 år nå.....med dsg. Tror ikke det blir ny vag for å si det sånn. Svinghjul, webasto, sink slipp på lakk, turbo, abs sensor +++.....kun dyre ting.
Hvor mange km/år røk svinghjul og turbo på?
Svinghjul røk på 105000/4 år, ergo var det ikke garantisak i utgangspunktet. Fikk kranglet meg til det likevel. Pris på bytte var vel ca 21000 den gang (2010). Turboen begynte å få tretthetstegn i fjor pga treghet i et stag som ikke kan byttes separat, må bytte hele turboen som gjøres snart. Hadde vel passert ca 190000 når dette inntraff. Du kan nok halvere disse prisene hvis du styrer unna Møller, men likevel.
Ar turbo må byttes på snaue 200k km er vel ikke noe å si på Svinghjul på 105k derimot er jo alt for dårlig, men det kom vel frem at vw hadde produksjonsfeil på svinghjulene sine en periode.
Abs-sensorer har jeg byttet i by ogne på alle biler jeg har hatt. Ganske normalt.
Ang webasto er vel ikke problemet vw, men Webasto. Har inntrykk av at brennkammer ryker på disse, uavhengig av hvilken bil de sitter montert i.
Takk for info. Jeg har fordypet meg litt i Webastoproblematikken da jeg hadde noen greier med den på Audi, og det er som du sier slik at vag har en policy på at de kun bytter hele greia. Men - det er mulig å bytte bare brennkammer eller glødeplugg hvis man gjør det selv. Og delekosten på dette er ikke rare greiene.
Vil helst ha bensin. Men den gangen i 2005-2007 var det noen smarting som mente at diesel var miljøvennlig og reduserte avgifter og annet slik at 80% av bilene fra perioden er diesel.
Med 3000 km årlig, så blir feilstatistikker og slitedeler og sånt helt uinteressant. Kjøp heller noe du har lyst på, enn et sånt gjesp på hjul.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Svinghjul røk på 105000/4 år, ergo var det ikke garantisak i utgangspunktet. Fikk kranglet meg til det likevel. Pris på bytte var vel ca 21000 den gang (2010). Turboen begynte å få tretthetstegn i fjor pga treghet i et stag som ikke kan byttes separat, må bytte hele turboen som gjøres snart. Hadde vel passert ca 190000 når dette inntraff. Du kan nok halvere disse prisene hvis du styrer unna Møller, men likevel.
Svinghjul på 105k derimot er jo alt for dårlig, men det kom vel frem at vw hadde produksjonsfeil på svinghjulene sine en periode.
Abs-sensorer har jeg byttet i by ogne på alle biler jeg har hatt. Ganske normalt.
Ang webasto er vel ikke problemet vw, men Webasto. Har inntrykk av at brennkammer ryker på disse, uavhengig av hvilken bil de sitter montert i.
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Problemet er nok både webasto og vw. Vw ville ha en helintegrert løsning har jeg fått vite av en mekaniker, dette var ikke optimal løsning.
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Anyway.....er de som har kjørt langt med vw uten disse problemene også. Likevel holder jeg en knapp på Volvo
Auris med MMT-kassen er ikke et sikkert valg. Dvs du er nokså sikker på å få problemer.
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Kondolerer.
Det må da finnes noe mer spennende å velge i?
Hva med denne?
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=81554120&fks=81554120
Nja, den var kanskje litt kjeksete enkelte steder.
Denne var kanskje litt dyr igjen, men skammelig tøff, og med en sånn kan du bare selge alt annet. Tøffeste pappa'n på foppaltrening uten tvil.
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=80876679&fks=80876679
Her er budsjettutgaven for de som ikke har råd til den ordentlige:
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=81832310
Var nå jaggu litt tøff den siste der også.
Med 3000 km årlig, så blir feilstatistikker og slitedeler og sånt helt uinteressant. Kjøp heller noe du har lyst på, enn et sånt gjesp på hjul.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.