514    24    0  

Om tings variget og produsenters vilje til å yte service...

 1,076     1484     0
Fra virkeligheten:
Kunden: " jeg sku levere en 5 år gammel Bosch tørketrommel, den trenger service "
Kundebehandler:" hvor bor du, vi vil sende en servicetekniker "
Kunden: " jeg vil helst levere den på verksted, det blir nok billigst "
Kundebehandler: " nei, det går ikke an. Vi HAR IKKE verksteder, så å sende en mann er eneste måten å få den reparert på "
Kunden: " det må da bli dyrt, bare kjøring og oppmøte koster vel endel ? "
Kundebehandler:" mininumstid er 1 time, og 650kr i kjøring, altså 1200kr. Trenger reperatøren deler, må han komme tilbake på nytt, og da koster det tilsvarende en gang til. + delekostnaden da selvsagt. "
Kunden: " Greit, da kjører jeg dritten på fyllinga med en gang. Jeg kan ikke bruke 2-2500kr eller mer på en tørketrommel som er 5 år gammel.

Konklusjon: unngå for all del Bosch og Siemens hvitevarer om du bor i Oslo-regionen. Miele og AEG har i det minste et verksted som kan hjelpe når ting går feil.
Signatur

   #2
 1,382     Oppland     0
sitter med følelsen på at det ikke er noen som leverer brunevarer/hvitevare på service lenger, greit nok om det er en garanti sak, men ikke ellers...

eller så er det selvfikseren som prøver selv, ofte er det bare en bagatell, og reperasjon for noen småpenger....

grunnen til dette er sikkert for elektronikk har blitt mye billigere med tiden.......

i mine yngre dager så hadde jeg vhs spilleren på service, for å bytte noen spoler til båndet på den.... i dag om bluray/dvd spilleren hadde sluttet å funke, så må jeg nok innrømme att jeg hadde kastet den, og kjøpt en ny...
   #3
 475     Eide på Nordmøre     0
Min Zanussi oppvaskmaskin kjøpt i 2000 nektet å ta inn vann for 3-4 år siden. Jeg ringte Kvikk Hvitevareservice i Kristiansund (bodde der den gang), og de kom neste dag. Byttet en ventil i inntaket, kr 350,- i deler, kjøring og arbeid, inkludert mva. Det var kjapp, god og rimelige service, det  ;D
Signatur
   #4
 21,481     Enebolig     0
Man skal ha dyre hvite\brunevarer for at det skal lønne seg å reparere. Dessverre. Sitter her og ser på min relativt feite plasma tv som tross alt har et år reklamasjon igjen  Smile
  (trådstarter)
   #6
 1,076     1484     0
Og det fins hvor ?
Signatur
   #7
 3,387     0

sitter med følelsen på at det ikke er noen som leverer brunevarer/hvitevare på service lenger, greit nok om det er en garanti sak, men ikke ellers...

eller så er det selvfikseren som prøver selv, ofte er det bare en bagatell, og reperasjon for noen småpenger....

grunnen til dette er sikkert for elektronikk har blitt mye billigere med tiden.......

i mine yngre dager så hadde jeg vhs spilleren på service, for å bytte noen spoler til båndet på den.... i dag om bluray/dvd spilleren hadde sluttet å funke, så må jeg nok innrømme att jeg hadde kastet den, og kjøpt en ny...


Det er vel derfor en sier at vi er inne i et bruk og kast-samfunn.

Vi leverer hvert år inn flere tonn med klær hvor merkelappen ikke er tatt av enda. Det er et kjøp og kast-samfunn. Da er folk så rike at de bruker det å shoppe som en fritidsaktivitet. Det som shoppes skal ikke brukes, det skal bare kastes etter noe tid. Noen som har for mye penger? Mesteparten er faktisk kvinneklær, men hva er det menn kjøper som ikke blir brukt? Verktøy og utstyr?

   #9
 21,481     Enebolig     0
Jeg er opptatt av dingser, og kjøper gjerne en ekstra på Biltema bare i tilfelle, eller at jeg evt ikke finner den andre. Men jeg kaster de aldri før de er ødelagt  Wink
   #10
 3,387     0

...men hva er det menn kjøper som ikke blir brukt? Verktøy og utstyr?

Ergometersykler  ;D


Har en ergometersykkel og jeg forsøker bruke den siden legen kjefter på at skal jeg holde meg unna rullestol må jeg jobbe aktivt for det. Rullestolen er nok mer komfortabel, men frister likevel mindre så det er ikke alltid komfort er det viktigste.  Grin Grin