#11
 3,233     Vestfold     0
Omtrent ingenting lønner seg å reparere i dag, med mindre man skaffer deler og fikser selv. Mange ganger er det umulig, fordi å få deler er vanskelig eller latterlig dyrt.

   #12
 10,486     Akershus     0
Jeg har god erfaring med Dalens Hvitevareservice. Riktignok reklamasjonssak, men dette er noen år sida, da 5 års reklamasjon var en ganske "ny" ting. Siba var ikke spesielt villig til å skjønne seg på fenomenet, men de hos Dalen visste hvordan lovverket lød, og tok saken mot Siba. Jeg hørte ikke noe. Ei heller da de kom tilbake et års tid senere for å fikse på samma greia en gang til.
Signatur
   #14
 22,342     Akershus     0

Riktignok reklamasjonssak, men dette er noen år sida, da 5 års reklamasjon var en ganske "ny" ting. Siba var ikke spesielt villig til å skjønne seg på fenomenet, men de hos Dalen visste hvordan lovverket lød, og tok saken mot Siba.

Jeg har som nevnt før kjøpt en trådløs router av Lefdal som døde etter tre år. Da jeg nevnte dette Siba sa de det var fem års reklamasjon, noe Lefdal hevdet det ikke var første gang jeg kom dit. 

Neste gang jeg drar for å klage blir det fortsatt diskusjon om fem år, men fyren bak skranken finner ut at routeren min har livstidsgaranti, og jeg får et gavekort.
   #15
 21,481     Enebolig     0
Hvorfor ikke ta med en lapp med lovverket? De har godt av å lære.
   #16
 3,233     Vestfold     0
Det går vel ikke lenge før det blir obligatorisk med et grunnkurs i forbrukerkjøpsloven om man skal stå i butikk. Det er nok også en del som kan det, men rett og slett prøver å avspise kunden med det ene og det andre for å slippe unna litt arbeid.
   #17
 22,342     Akershus     0

Hvorfor ikke ta med en lapp med lovverket? De har godt av å lære.

Spørsmålet var i mitt tilfelle hvor lang tid er det forventet at at produktet skal vare.

Tok med en uttalelse fra forbrukerrådet (?), men fikk ikke bruk for den.

   #18
 4,110     Akershus (Follo)     0
Elkjøp Vinterbro ville ikke ta en printer for garantirep. Jeg kontaktet Brother direkte og det var ikke noe problem. Jeg leverte og hentet den hos dem da det er omtrent like langt unna. Hvorfor kunne ikke Elkjøp gjort det? Nå er resultatet at jeg ikke handler noe hos dem mer.

En kamerat er så forbannet på dem at han bare bruker dem til å levere e-skrot. Det innebærer ikke noe garantiansvar.  ;D
Signatur
   #19
 3,233     Vestfold     0
Godt poeng. Noen ser neppe lengre en nesa rekker. En ting er krangel om forbrukerkjøpsloven og reklamasjoner, men Garantier burde være en smal sak for de fleste.

   #20
 10,486     Akershus     0

Elkjøp Vinterbro ville ikke ta en printer for garantirep. Jeg kontaktet Brother direkte og det var ikke noe problem. Jeg leverte og hentet den hos dem da det er omtrent like langt unna. Hvorfor kunne ikke Elkjøp gjort det? Nå er resultatet at jeg ikke handler noe hos dem mer.

En kamerat er så forbannet på dem at han bare bruker dem til å levere e-skrot. Det innebærer ikke noe garantiansvar.  ;D


Elkjøpene jeg har vært borti har derimot vært dritflinke. Ikkno spørsmål, ikkno tull. Leverte sist en 4 år gammel AC, fikk tilgodelapp, gikk i butikken og kjøpte ny. Da med helt ny kvittering og nye 5 år reklamasjonsfrist.
Da TV'n røyk for 3 år sida, var den gamle ca. 3 år. Da kom de på døra og hentet den. Riktignok tok det ca. 10 dager, men de kom på døra med ny også.
Signatur