Hadde Grundig TV på service. Verkstedet nektet å utlevere TVen uten at jeg betalte. Feilen var en tørrlodding som de mente ikke var reklamasjon. Jeg måtte betale og ble henvist til importør. De kom med samme avvisning. Loddinger var noe en måtte regne med røk under bruk og var derfor å regne som normal slitasje. Etter litt krangling i brevs form fikk vi pengene tilbake. Lurer på hvor mange som har forutsetning og tålmodighet til å krangle med "eksperter" hos verksted og leverandør. Lærdommen er: Kjøper du Grundig apparater er det normalt at loddinger ryker og noe du må betale for. Ble ikke så vanskelig å velge noe annet neste gang.
Elkjøp Vinterbro ville ikke ta en printer for garantirep. Jeg kontaktet Brother direkte og det var ikke noe problem. Jeg leverte og hentet den hos dem da det er omtrent like langt unna. Hvorfor kunne ikke Elkjøp gjort det? Nå er resultatet at jeg ikke handler noe hos dem mer.
En kamerat er så forbannet på dem at han bare bruker dem til å levere e-skrot. Det innebærer ikke noe garantiansvar. ;D
Jeg hadde samme problemet med en Xerox printer etter at de ga meg ny en eller to ganger nektet de mere hjelp og sa jeg måtte henvende meg til Xerox. Jeg hadde masse problemer med denne og fikk fire nye totalt i løpet av to år. Jeg ble så lei av hele greia at jeg ga bort de fem defekte printerne på finn.no.
Elkjøp Vinterbro ville ikke ta en printer for garantirep. Jeg kontaktet Brother direkte og det var ikke noe problem. Jeg leverte og hentet den hos dem da det er omtrent like langt unna. Hvorfor kunne ikke Elkjøp gjort det? Nå er resultatet at jeg ikke handler noe hos dem mer.
En kamerat er så forbannet på dem at han bare bruker dem til å levere e-skrot. Det innebærer ikke noe garantiansvar. ;D
Elkjøpene jeg har vært borti har derimot vært dritflinke. Ikkno spørsmål, ikkno tull. Leverte sist en 4 år gammel AC, fikk tilgodelapp, gikk i butikken og kjøpte ny. Da med helt ny kvittering og nye 5 år reklamasjonsfrist. Da TV'n røyk for 3 år sida, var den gamle ca. 3 år. Da kom de på døra og hentet den. Riktignok tok det ca. 10 dager, men de kom på døra med ny også.
Jeg er også veldig godt fornøyd med min lokale Elkjøp, i tillegg har de limt opp plakater med informasjon om garanti og reklamasjon, informasjonen er til og med korrekt
Jeg hadde samme problemet med en Xerox printer etter at de ga meg ny en eller to ganger nektet de mere hjelp og sa jeg måtte henvende meg til Xerox. Jeg hadde masse problemer med denne og fikk fire nye totalt i løpet av to år. Jeg ble så lei av hele greia at jeg ga bort de fem defekte printerne på finn.no.
Jeg er også veldig godt fornøyd med min lokale Elkjøp, i tillegg har de limt opp plakater med informasjon om garanti og reklamasjon, informasjonen er til og med korrekt