1,124
29
0
Posten/bring - et håpløst stykke norge!
3,233
Vestfold
0
Nå føler jeg bare for det, nå er jeg så forbanna lei posten/bring. Det er et selskap som overhode ikke greier å levere varene sine (bokstavelig talt).
Jeg bestiller en hel del, både i inn og utland. Men hurtigheten innenlands her er til tider noe så grasalt treigt at man kan begynne å lure.
Spesielt pakker fra utlandet går tregt. Da snakker jeg ikke om det at den må innom og tollbehandles/klareres. Det gikk faktisk fort denne gangen. Den var ferdig i tollen på mandag kveld (etter å ha ankommet norge fredag ettermiddag). Grytidlig tirsdag morgen står den registrert som klar for å sendes ut til kunde (04:50). Pr tid har den ingen ny hendelser registrert eller blitt utlevert meg. Dette skal være en bedriftspakke, dør til dør med levering innen kl 16 dagen etter. Avstanden fra Oslo og til meg er ca 60km.
Å kontakte kundeservice er liten vits. Alt jeg får beskjed om er at, den bør iallefall bli innregistrert på terminalen i løpet av dagen. Dvs altså si 2 dager på å flytte den fra tollager til terminalen i samme by (det har jo ikke skjedd enda). Det er ikke snakk om å prøve å se om noen uforutsett kan ha hendt.
Posten har hatt varene mine nå i ei uke snart, og har knapt nok flytta på den. GLS i tyskland flytta den fra sør tyskland til norge på 3 dager. Regelen er at det går som regel overraskende kjapt å få noe sendt fra utlandet, gjerne innen få dager. Men de siste km innenlands her, de går så treigt at det er ikke engang gangfart!
Når skal posten/bring begynne å innse at kundene er interessert i motta varene sine?
Jeg skal også garantere, at som alltid med dør til dør, så blir denne levert inn til posten, med beskjed om at det ikke var mulig å levere denne hos mottaker da ingen var hjemme, selv om det ikke har vært sett snurten av noen post/bring bil.
Jeg bestiller en hel del, både i inn og utland. Men hurtigheten innenlands her er til tider noe så grasalt treigt at man kan begynne å lure.
Spesielt pakker fra utlandet går tregt. Da snakker jeg ikke om det at den må innom og tollbehandles/klareres. Det gikk faktisk fort denne gangen. Den var ferdig i tollen på mandag kveld (etter å ha ankommet norge fredag ettermiddag). Grytidlig tirsdag morgen står den registrert som klar for å sendes ut til kunde (04:50). Pr tid har den ingen ny hendelser registrert eller blitt utlevert meg. Dette skal være en bedriftspakke, dør til dør med levering innen kl 16 dagen etter. Avstanden fra Oslo og til meg er ca 60km.
Å kontakte kundeservice er liten vits. Alt jeg får beskjed om er at, den bør iallefall bli innregistrert på terminalen i løpet av dagen. Dvs altså si 2 dager på å flytte den fra tollager til terminalen i samme by (det har jo ikke skjedd enda). Det er ikke snakk om å prøve å se om noen uforutsett kan ha hendt.
Posten har hatt varene mine nå i ei uke snart, og har knapt nok flytta på den. GLS i tyskland flytta den fra sør tyskland til norge på 3 dager. Regelen er at det går som regel overraskende kjapt å få noe sendt fra utlandet, gjerne innen få dager. Men de siste km innenlands her, de går så treigt at det er ikke engang gangfart!
Når skal posten/bring begynne å innse at kundene er interessert i motta varene sine?
Jeg skal også garantere, at som alltid med dør til dør, så blir denne levert inn til posten, med beskjed om at det ikke var mulig å levere denne hos mottaker da ingen var hjemme, selv om det ikke har vært sett snurten av noen post/bring bil.
med bring så har jeg opplevd at det har tatt lenger tid og få videresendt pakke fra posterminalen som ligger 1,5mil unna meg
Det må da inn igjen til Oslo og omfordeles tydligvis, håper å få det i morgen :(
Det verste er at hadde de ikke returnert det så kunne jeg hentet det på dette postkontoret og fått varene i dag, da det ikke var så veldig langt unna meg.
Og posten var de vi skulle beskytte ved å ikke stemme på postdirektivet, jojo men......
Kun en eneste gang i mitt liv har jeg fått igjen fraktkostnadene fra posten og bring, og det var da jeg sendte noe selv.
Når man bestiller og betaler frakt, så er det jo i teorien ikke du som er postens kunde, men butikken, og da blir alt mer komplisert for å få noe igjen. Butikker har selvsagt sjelden tid til å reklamere på slikt.
Tollpost har for min del stort sett vært bedre enn posten.
Men selv det posten har monopol på enda, brevsendinger, har dem null kontroll. Vanlig A - post er i mine øyne helt latterlig treg. Der skal det normalt være framme døgnet etterpå, maks 2 dager. Men normalen av de få brevene jeg mottar og vet nøyaktig når er sendt, er ca 3 dager. Noen ganger lengre og. Her er det heldigvis e-løsninger som kan erstatte det meste.
Posten er generelt ganske kjappe her, men noen forsendelser innad i Norge er hårreisende treige.
For det første er dette en business euro parcel opprinnelig. Denne er i Norge da overført til bedrift dør til dør. Dette skulle ikke stemme siden den var over 35 kg får jeg vite av kundeservice.
Det andre er at denne ikke sendes ut, før jeg har mottatt en faktura med mva og tollbehandlingsgebyr. Denne sendes ut pr post. De bruker ikke en gang sitt eget digipost system (de har fått fødselsnr under fortolling) så dette burde de kunne benytte selv. Men i stedet for å gi et hint om det på sporingsiden (de klarer det når den skal fortolling og det kreves org.nr eller fødselsnr), stopper alt opp, og jeg må nå sitte å vente på et a-post brev fra posten, jeg er sikker på dukker opp først til neste uke en gang.
Dette er informasjon jeg først får av posten etter å ha ringt kundeservice 2 ganger. Først i går og så i dag. I går var alt at jeg burde kunne se en status oppdatering i løpet av dagen.
Fleksibelt, raskt og moderne, det er alt annet en posten. ::)