Etter å ha vært Gjensidige kunde i 10 år, så fikk jeg en skade på en leilighet i et borettslag. Det medførte forsikringsoppgjør for samtlige i hele borettslaget, siden flere ble berørt også.
Jeg var den eneste som kom i konflikt med forsirkingsselskapet, fire andre forsikringsselskap betalte ut erstatning uten problemer. Forsikringen jeg hadde hos Gjensidige var både kostbar og dekkende, på papiret. Men Gjensidige klarte å bli veldig vanskelig.
Dette, sammen med andre historier jeg har hørt fra bekjente og det faktum at Gjensidige kom svært dårlig ut i en stor forbrukerrapport, gjør at jeg styrer unna Gjensidige. Nytter ikke at de er litt billigere, hvis de ikke kan oppføre seg under oppgjør og betale ut det man har rett på.
Saken endte med at de fire andre forsikringsselskapene måtte betale for skaden på min andel, fordi de er solidarisk ansvarlige. De var ikke særlig glad for Gjensidiges metoder for å si det mildt.
Etter å ha vært Gjensidige kunde i 10 år, så fikk jeg en skade på en leilighet i et borettslag. Det medførte forsikringsoppgjør for samtlige i hele borettslaget, siden flere ble berørt også.
Jeg var den eneste som kom i konflikt med forsirkingsselskapet, fire andre forsikringsselskap betalte ut erstatning uten problemer. Forsikringen jeg hadde hos Gjensidige var både kostbar og dekkende, på papiret. Men Gjensidige klarte å bli veldig vanskelig.
Dette, sammen med andre historier jeg har hørt fra bekjente og det faktum at Gjensidige kom svært dårlig ut i en stor forbrukerrapport, gjør at jeg styrer unna Gjensidige. Nytter ikke at de er litt billigere, hvis de ikke kan oppføre seg under oppgjør og betale ut det man har rett på.
Saken endte med at de fire andre forsikringsselskapene måtte betale for skaden på min andel, fordi de er solidarisk ansvarlige. De var ikke særlig glad for Gjensidiges metoder for å si det mildt.
Er nok mange med sammme erfaring ja, me kallar dei berre Gjenstridige.....ikkje uten grunn.
Jeg har som sagt utelukkende positive erfaringer med Gjensidige. Har hatt flere erstatningsutbetalinger, uten at det har vært noe problem. Har ikke byttet forsikringsselskap på 10 år, men føler ingen lojalitet og jeg tar en runde ca 1 gang i året både på pris og dekning. Bytter kjapt den dagen jeg ikke lenger er happy med Gjensidige. Foreløpig har det ikke vært noen grunner til å gjøre det.
Tydligvis, det er forutsetinger i tilbudet som eg ikkje er blitt spurt om.
Jeg var den eneste som kom i konflikt med forsirkingsselskapet, fire andre forsikringsselskap betalte ut erstatning uten problemer. Forsikringen jeg hadde hos Gjensidige var både kostbar og dekkende, på papiret. Men Gjensidige klarte å bli veldig vanskelig.
Dette, sammen med andre historier jeg har hørt fra bekjente og det faktum at Gjensidige kom svært dårlig ut i en stor forbrukerrapport, gjør at jeg styrer unna Gjensidige. Nytter ikke at de er litt billigere, hvis de ikke kan oppføre seg under oppgjør og betale ut det man har rett på.
Saken endte med at de fire andre forsikringsselskapene måtte betale for skaden på min andel, fordi de er solidarisk ansvarlige. De var ikke særlig glad for Gjensidiges metoder for å si det mildt.
Litt? Dobbelt så dyrt trur eg me seier...
Er nok mange med sammme erfaring ja, me kallar dei berre Gjenstridige.....ikkje uten grunn.