344
4
0
Reaksjon ovenfor en butikk som ikke følger opp garantisak.
519
Østfold
0
Har den siste månenden slitt med en av norges største elektronikkjeder. Har en automatisk vannavstegningsventil som er def. etter ett år. Etter å ha vært i kontakt med dem fem ganger (og sikkert snakket med 10 stk hos de) så får jeg ikke tilbakemeldig fra dem. Siden første samtale skulle jeg få tilbakemelding men ikke en eneste gang gir de lyd fra seg. Begeret rant over på telefonsamtale nr fire og jeg fortalte de hva jeg mente etc. Hjalpt fint lite. Så nå har jeg gått over til kun å bruke mail for å ha alt skriftlig. I siste mail jeg sendte så krevde jeg at kjøpet heves (noe som ble godtatt på telefon nr fire), de dekker rørlegger for å fjerne den (måtte brukt rørlegger ved bytte også) (Her måtte telefon nr. fire sjekke saken med andre) samt at jeg slang på en kompensasjon på slutten. Mest for å se hva de foretar seg når en kunde ber om dette i ett slikt tilfelle. Første gang jeg har gått så langt at jeg har nevnt ordet kompensasjon ovenfor en butikk. Siden de har kastet bort så mye av min tid så er det tid for payback. Hvor langt kan man gå?
Tatt fra husken:
En som fikk P bot for mange år siden krevde å få betalt for tidsbruken han hadde på en klage som var helt opplagt. Parkeringsselskapet nektet og saken havnet i ett eller annet meglingsorgan. Her møtte ikke parkeringsselskapet opp og klager fikk medhold. Det var intervju med namsmannen som fortalte at om ikke P-selskapet gjorde opp for seg kunne namsmannen kreve inn summen f.eks ved å inndra en bil. Alt var sef. satt på spissen men saken var faktisk kommet så langt.
Hadde det vært for gæli å sendt de regning for medgått telefontid med dem?
Må igjen presisere at jeg ikke bedriver slikt til daglig, men at nå går det en liten faen i meg.
Må vel innrømme at en gang før har jeg fått nok av ett selskap. Det løste seg veldig enkelt. Ett bomselskap sendte meg bot for ulovlig passering (betalte med kort). Sendte inn kopi av kvittering så alt var løst. Samme bomselskap sender meg ny bot for en annen passering en god stund senere (forøvrig andre gang jeg betalte med kort). Ettersom betaling med kort/bot ratingen var 2 av 2 ble jeg såpass forbanna at jeg svarte med samme mynt. Sendte mail til selskapet og forlanget beløp tilsvarende bota for å sende inn kvittering for lovlig passering. Kom klart frem at de måtte ha bedre rutiner på dette og at folk sikkert betalte bøter de ikke skulle hatt. Etter laaang tid fikk jeg mail om at jeg kunne se bort i fra bota.
End of story.
Innspill?
Tatt fra husken:
En som fikk P bot for mange år siden krevde å få betalt for tidsbruken han hadde på en klage som var helt opplagt. Parkeringsselskapet nektet og saken havnet i ett eller annet meglingsorgan. Her møtte ikke parkeringsselskapet opp og klager fikk medhold. Det var intervju med namsmannen som fortalte at om ikke P-selskapet gjorde opp for seg kunne namsmannen kreve inn summen f.eks ved å inndra en bil. Alt var sef. satt på spissen men saken var faktisk kommet så langt.
Hadde det vært for gæli å sendt de regning for medgått telefontid med dem?
Må igjen presisere at jeg ikke bedriver slikt til daglig, men at nå går det en liten faen i meg.
Må vel innrømme at en gang før har jeg fått nok av ett selskap. Det løste seg veldig enkelt. Ett bomselskap sendte meg bot for ulovlig passering (betalte med kort). Sendte inn kopi av kvittering så alt var løst. Samme bomselskap sender meg ny bot for en annen passering en god stund senere (forøvrig andre gang jeg betalte med kort). Ettersom betaling med kort/bot ratingen var 2 av 2 ble jeg såpass forbanna at jeg svarte med samme mynt. Sendte mail til selskapet og forlanget beløp tilsvarende bota for å sende inn kvittering for lovlig passering. Kom klart frem at de måtte ha bedre rutiner på dette og at folk sikkert betalte bøter de ikke skulle hatt. Etter laaang tid fikk jeg mail om at jeg kunne se bort i fra bota.
End of story.
Innspill?
Alternativt;
Varsel etter tvisteloven 5-2 - forliksklage - dom i forliksråd utgjør tvangsgrunnlag - til namsmannen for innkreving.
Jeg tror sistnevnte har best effekt, men det koster 860 i rettsgebyr hos forliksrådet og forbrukertvistutvalget er gratis. Namsmannen tar 1591 uansett.