kan jo alltids loddes...billig og kjapt. mener bestemt det er godkjent også
Lodde et stålrør? Det er vel noe som kalles slaglodding, og krever ganske heftig temperatur i forhold til vanlig lodding?
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Det er ikke kobber i hvertfall. Hardt som f***. Nesten umulig å bøye til.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Hvis det er stål kan du tre på et rør i overdim og sveise.
Gjorde det på rør fra bensinpumpe en gang (ny pumpe ble kun solgt med ny bensintank og kostet 15k)
Skikkelig møkkajobb med demontering, avrenning av bensin, sveising, montering, f**n lekk, demontering osv.. Bensin finner de minste hullene du kan tenke deg...
Det fantes ialfall tidligere skjøter for bremserør. De ble brukt i slike tilfelle du nevner der det ble umulig å tre inn et langt ferdigbøyd rør. Men du vil da trenge 2 slike skjøter, rør mellom dem pluss flensverktøy. Glem det billige flensverktøyet, det er bare bukkebæsj! Dette bør et bremseverksted kunne fikse forholdsvis raskt.
Det er forøvrig nytt for meg at Citronens nivåregulering er en Mercedes patent. Titt under panseret på en gammel Rolls Royce og du finner en merkelapp om at det er en Citroen patent. ;)
Signatur
Det er ikke noe som er umulig. Det er bare en mulighet til å lære noe nytt.
Nivåreguleringen i Citroeng og Rolls-R er Citroeng sitt patent og RR betalte for å bruke systemet. Banna bein.
Ikke lag noe jallamekk med slange utenpå, det fungerer aldri på slike rør.
Kapp røret, kjøpr et dobbelflenseverktøy på Biltema og sett inn en skjøt i hver enda av den delen du kapper vekk.
Dobbelflenseverktøyet til Biltema holder plenty til slike jobber på hobbybasis. Jeg har bygget flere komplette bremsesystem med mitt sett og aldri hatt problemer med det og aldri hatt lekkasje i koblingene.
Setter du på jallamekk med slangebiter og lange slanger blir det myye dyrere. Om du skal ha Tess til å lage en hydraulikkslange på 3-4 meter med koblinger i begge ender, ja da koster det mer enn å kjøpe deler og verktøy for å gjøre det skikkelig.
Og jeg tviler på at du vil få godkjent å lagge opp slange der også. Det vil i alle fall kreve mye mer klamring enn rørene ligger på i dag.
Signatur
Mottar ikke penger fra noen i det private næringsliv. Er ikke forhandler for noen ting. Jobber som forsker er bla ingeniør.
Dette er ikke noe som trenger godkjenning. Det er snakk om et returrør for hydraulikk til demperne. Det sirkulerer når det ikke er heving på gang, og kommer litt ekstra hvis den senkes. I motsetning på citroën, der kulene må byttes hele tida, så er det stålfjærer som gjør hovedjobben, mens hydraulikken tar seg av demping og høydejustering.
Det bør altså ikke være høyt trykk her. Det er ikke snakk om mange meter slange, det er snakk om å kappe det originale røret på ett sted, dytte innpå en slangebit på type 15 cm elns, og skru på slangeklemmer på hver side. Tror jeg prøver det først, så kan jeg evt. prøve med biltema sitt flenseverktøy hvis ikke det holder. Tror jeg har en kompis som har et sånt liggende.
Jeg får sjekke litt mer rundt patenter, jeg mente det var Mercedes som hadde patenten på det.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Det ser ut til at det er citroën som fant opp hydraulikkfjæringa, ja. Tydelig at jeg er feilinformert.
Anyway, så var det Mercedes som fikk det til å fungere :-) Byttet kulene på min nå, etter bare 505.000 km.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Hvis det er stål så er det ikke vanskelig og sveise det, må sikkert demontere røret og sveise det. eller ta slange løsningen, men som det blir nevnt her bruk en slange som tåler hydralikk olje.
Skal det sveises så må jeg til et verksted eller noe for å få det gjort.
Vil en drivstoffslange tåle hydraulikk? Jeg har fått tak i noe som er for alt av bensin og diesel.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Lodde et stålrør? Det er vel noe som kalles slaglodding, og krever ganske heftig temperatur i forhold til vanlig lodding?
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
men ok....
Det er ikke kobber i hvertfall. Hardt som f***. Nesten umulig å bøye til.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Gjorde det på rør fra bensinpumpe en gang (ny pumpe ble kun solgt med ny bensintank og kostet 15k)
Skikkelig møkkajobb med demontering, avrenning av bensin, sveising, montering, f**n lekk, demontering osv.. Bensin finner de minste hullene du kan tenke deg...
Det er forøvrig nytt for meg at Citronens nivåregulering er en Mercedes patent. Titt under panseret på en gammel Rolls Royce og du finner en merkelapp om at det er en Citroen patent. ;)
Ikke lag noe jallamekk med slange utenpå, det fungerer aldri på slike rør.
Kapp røret, kjøpr et dobbelflenseverktøy på Biltema og sett inn en skjøt i hver enda av den delen du kapper vekk.
Dobbelflenseverktøyet til Biltema holder plenty til slike jobber på hobbybasis. Jeg har bygget flere komplette bremsesystem med mitt sett og aldri hatt problemer med det og aldri hatt lekkasje i koblingene.
Setter du på jallamekk med slangebiter og lange slanger blir det myye dyrere. Om du skal ha Tess til å lage en hydraulikkslange på 3-4 meter med koblinger i begge ender, ja da koster det mer enn å kjøpe deler og verktøy for å gjøre det skikkelig.
Og jeg tviler på at du vil få godkjent å lagge opp slange der også. Det vil i alle fall kreve mye mer klamring enn rørene ligger på i dag.
Dette er ikke noe som trenger godkjenning. Det er snakk om et returrør for hydraulikk til demperne. Det sirkulerer når det ikke er heving på gang, og kommer litt ekstra hvis den senkes. I motsetning på citroën, der kulene må byttes hele tida, så er det stålfjærer som gjør hovedjobben, mens hydraulikken tar seg av demping og høydejustering.
Det bør altså ikke være høyt trykk her. Det er ikke snakk om mange meter slange, det er snakk om å kappe det originale røret på ett sted, dytte innpå en slangebit på type 15 cm elns, og skru på slangeklemmer på hver side. Tror jeg prøver det først, så kan jeg evt. prøve med biltema sitt flenseverktøy hvis ikke det holder. Tror jeg har en kompis som har et sånt liggende.
Jeg får sjekke litt mer rundt patenter, jeg mente det var Mercedes som hadde patenten på det.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Anyway, så var det Mercedes som fikk det til å fungere :-)
Byttet kulene på min nå, etter bare 505.000 km.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Skal det sveises så må jeg til et verksted eller noe for å få det gjort.
Vil en drivstoffslange tåle hydraulikk? Jeg har fått tak i noe som er for alt av bensin og diesel.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.