#41
 7,685     Bærum     0
Dette ser vel ut som en tvilsom lasting. Her har nok grådighet overkjørt sikkerhet.

   #42
 10,486     Akershus     0
Hvordan ser du at det er tvilsom lasting?

Signatur
   #43
 725     Lier     0

Dette ser vel ut som en tvilsom lasting. Her har nok grådighet overkjørt sikkerhet.


De brukte lappesett og avstivere kjøpt på ebay Grin
Signatur
   #45
 7,685     Bærum     0

Hvordan ser du at det er tvilsom lasting?
Kanskje fordi båten har brukket? Det er vel grunn til å anta at "money talks" også her. Jeg kan selvfølgelig ikke være sikker. Dette er en antaelse utfra noe som ser ut som et overlastet skip. Vi får avvente den endelige konklusjon.  Forøvrig kan du lese dette fra Wikipedia: The exact cause of the accident is not known. The sum of wave loading, cargo loading as well as whipping may have exceeded the hull girder collapse strength.[citation needed] The risk of whipping contributing has been raised by classification societies like Det Norske Veritas and Bureau Veritas after MSC Napoli, another large container ship, broke in two.....
   #46
 10,486     Akershus     0
Jeg syns egentlig alle sånne skip ser tvilsomme ut når de er lastet fulle. Noe har jo tydelig vis gått galt, men hva det er får vi vel svar på etter hvert. Båten var jo ganske ny, og med noen nyvinninger som kanskje ikke fungerte helt som planlagt? I følge artikkelen på wiki var den lastet godt under maks kapasitet.
Kanskje føreren manglet en eller flere av klassene B Å T i førerkortet?
Signatur
   #47
 646     Digert skolehus fra 1923, på Vestlandet.     0
Veldig vanskelig å si noe om hvordan den var lastet da man ikke ser hva som er inni containerene. En container full av isopor er ikke like tung som en container full av motorer.


Legg merke til "jolla" på akterstavnen.