Ang vg oppslaget. Hvor mange er det som kan dra opp snittet slik at gjennomsnittsinntekten kommer opp i over 300? (Etter skatt) Jeg må jobbe like lenge som en spanjol for å fylle tanken....
Nå skal man vel ikke ta artikler i tabloidpressen for god fisk.
En grunn til at nordmenn trenger å jobbe så lite, er at vi i tillegg til lønnsinntektene våre har store oljeinntekter og kapitalinntekter vi nyter godt av
Jeg visste ikke at jeg kunne betale bensinen min med oljeinntekter og kapitalinntekter. Hver gang jeg fyller bensin betaler jeg med lønnsinntekt etter skatt.
Edit: Etter tabellen koster norsk bensin 7,8 (dagens kurs)x1,4 = 10,9 NOK. 60 liter = 655 NOK. Dette trenger vi å jobbe 2,14 timer for å betale 655 / 2,25 = 291 NOK. De forutsetter at vi jobber 1800 timer. 1800 x 291 = 524.000. Her har jeg gått rundt og trodd jeg hadde en brukbar lønn. Så viser det seg at gjennomsnittlønnen i Norge er 524.000 etter skatt. Dette skal jeg ta opp med arbeidsgiver på mandag.
PS Når President Grønning og sOPp har sånne lønninger skjønner jeg at de har råd til å betale bensinen.
Ang vg oppslaget. Hvor mange er det som kan dra opp snittet slik at gjennomsnittsinntekten kommer opp i over 300? (Etter skatt) Jeg må jobbe like lenge som en spanjol for å fylle tanken....
Nå skal man vel ikke ta artikler i tabloidpressen for god fisk.
En grunn til at nordmenn trenger å jobbe så lite, er at vi i tillegg til lønnsinntektene våre har store oljeinntekter og kapitalinntekter vi nyter godt av
Jeg visste ikke at jeg kunne betale bensinen min med oljeinntekter og kapitalinntekter. Hver gang jeg fyller bensin betaler jeg med lønnsinntekt etter skatt.
Edit: Etter tabellen koster norsk bensin 7,8 (dagens kurs)x1,4 = 10,9 NOK. 60 liter = 655 NOK. Dette trenger vi å jobbe 2,14 timer for å betale 655 / 2,25 = 291 NOK. De forutsetter at vi jobber 1800 timer. 1800 x 291 = 524.000. Her har jeg gått rundt og trodd jeg hadde en brukbar lønn. Så viser det seg at gjennomsnittlønnen i Norge er 524.000 etter skatt. Dette skal jeg ta opp med arbeidsgiver på mandag.
PS Når President Grønning og sOPp har sånne lønninger skjønner jeg at de har råd til å betale bensinen.
Å nei, å nei.....VG banker oss ned i gjørma og du vinner VG er og blir en søppelavis, en form for daglig Se & Hør. Jeg trenger igrunn knapt regne på noe som helst bare jeg vet gjennomsnittinntekten til andre land. Jeg kan egentlig ikke fatte at du ikke kan gi slipp på dette. Vi tjener mer enn noen andre, og bensinen er knapt dyrere enn i andre land. Og da snakker jeg KUN om pris i forhold til inntekt. Den større sammenhengen skal du få lov til å leke deg med.
Bensinen er billig i Norge sammenlignet mot kjøpekraft......Så dere som argumenterer mot det; kom med fakta! Finland/Sverige har billigere bensin enn Norge, men lønnsnivået er på ca 80% av norsk lønn (en grunn til at mange fra våre naboland arbeider i Norge). I Russland koster bensinen ca 5 kr literen, men det er veldig dyrt når lønna er 1/10 av Norsk lønn... Påstand om at bensinen har kostet 5 kr i Norge før når lønnen var lavere stemmer bare litt. Jeg betale ca 5 kr liter for bensinen i 1986 og tjente ca 180000kr da.......så kjøpekraften var god da også! For å illustrere det litt mer: I Russland er det vanlig at de som tar kjøretimer for å få førerkort, betaler bensinen selv........den kostnaden må eleven ta...
Signatur
"Den viktigste livsvisdom må vi oppdage med våre egne øyne" (Nansen)
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode (gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
Nei! Selvsagt er det elevene som betaler ALT i Norge.... Forskjellen: I Russland så må de kjøre til bensinstasjonen for å fylle bensin og eleven betale....Ofte har de fastpris på selve opplæringen, og kan bruke litt flere timer etter hvor mye bensin de kjøper....Det er kostnad utover selv kjøreopplæringen.......Husk der er ikke timeforbruket så viktig/dyrt......
......Jeg burde vel ikke skrevet dette, nå kommer sikkert norske kjøreskoler til å gjøre det samme....i tillegg til timeprisen... ;D
Signatur
"Den viktigste livsvisdom må vi oppdage med våre egne øyne" (Nansen)
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode (gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
Hvorfor er relativ pris interessant? Det skjønner ikke jeg.
Årsaken til at bensin koster 14,- og ikke 10,- er avgifter. Avgifter som vi får igjen i form av tjenester, ikke noe problem.
Smørsituasjonen er noe annet, nemlig markedsregulering til fordel for norske bønder. Hvorfor man i det hele tatt skal lage mat i Norge er en politisk sak, det finnes ingen økonomiske grunner til det.
Det er mye moro man kunne gjort for de 20 mrd landbruket får hvert år, samme hvilken politisk retning man står for. Men, vi velger altså å sponse hobbyen til ca 50.000 mennesker.
Ang vg oppslaget. Hvor mange er det som kan dra opp snittet slik at gjennomsnittsinntekten kommer opp i over 300? (Etter skatt) Jeg må jobbe like lenge som en spanjol for å fylle tanken....
Nå skal man vel ikke ta artikler i tabloidpressen for god fisk.
En grunn til at nordmenn trenger å jobbe så lite, er at vi i tillegg til lønnsinntektene våre har store oljeinntekter og kapitalinntekter vi nyter godt av
Jeg visste ikke at jeg kunne betale bensinen min med oljeinntekter og kapitalinntekter. Hver gang jeg fyller bensin betaler jeg med lønnsinntekt etter skatt.
Edit: Etter tabellen koster norsk bensin 7,8 (dagens kurs)x1,4 = 10,9 NOK. 60 liter = 655 NOK. Dette trenger vi å jobbe 2,14 timer for å betale 655 / 2,25 = 291 NOK. De forutsetter at vi jobber 1800 timer. 1800 x 291 = 524.000. Her har jeg gått rundt og trodd jeg hadde en brukbar lønn. Så viser det seg at gjennomsnittlønnen i Norge er 524.000 etter skatt. Dette skal jeg ta opp med arbeidsgiver på mandag.
PS Når President Grønning og sOPp har sånne lønninger skjønner jeg at de har råd til å betale bensinen.
Å nei, å nei.....VG banker oss ned i gjørma og du vinner VG er og blir en søppelavis, en form for daglig Se & Hør. Jeg trenger igrunn knapt regne på noe som helst bare jeg vet gjennomsnittinntekten til andre land. Jeg kan egentlig ikke fatte at du ikke kan gi slipp på dette. Vi tjener mer enn noen andre, og bensinen er knapt dyrere enn i andre land. Og da snakker jeg KUN om pris i forhold til inntekt. Den større sammenhengen skal du få lov til å leke deg med.
Det var et litt humoristisk sleivspark. Regnet med at du tok den. ::)
En annen sak er at om vi får en internasjonal krise vil vi uansett få problemer da all produksjon er flyttet til Kina.
Edit: Etter tabellen koster norsk bensin 7,8 (dagens kurs)x1,4 = 10,9 NOK. 60 liter = 655 NOK. Dette trenger vi å jobbe 2,14 timer for å betale 655 / 2,25 = 291 NOK. De forutsetter at vi jobber 1800 timer. 1800 x 291 = 524.000.
Her har jeg gått rundt og trodd jeg hadde en brukbar lønn. Så viser det seg at gjennomsnittlønnen i Norge er 524.000 etter skatt. Dette skal jeg ta opp med arbeidsgiver på mandag.
PS Når President Grønning og sOPp har sånne lønninger skjønner jeg at de har råd til å betale bensinen.
Dette er vel litt feil, du betalar bensinen etter skatt er trekt ifrå på lønna di,
så bruttointekta må då være enda større,.
Så Mandag er det berre å slå hardt i bordet hos arbeidsgivar ;D
Å nei, å nei.....VG banker oss ned i gjørma og du vinner VG er og blir en søppelavis, en form for daglig Se & Hør. Jeg trenger igrunn knapt regne på noe som helst bare jeg vet gjennomsnittinntekten til andre land. Jeg kan egentlig ikke fatte at du ikke kan gi slipp på dette. Vi tjener mer enn noen andre, og bensinen er knapt dyrere enn i andre land. Og da snakker jeg KUN om pris i forhold til inntekt. Den større sammenhengen skal du få lov til å leke deg med.
Finland/Sverige har billigere bensin enn Norge, men lønnsnivået er på ca 80% av norsk lønn (en grunn til at mange fra våre naboland arbeider i Norge).
I Russland koster bensinen ca 5 kr literen, men det er veldig dyrt når lønna er 1/10 av Norsk lønn...
Påstand om at bensinen har kostet 5 kr i Norge før når lønnen var lavere stemmer bare litt. Jeg betale ca 5 kr liter for bensinen i 1986 og tjente ca 180000kr da.......så kjøpekraften var god da også!
For å illustrere det litt mer: I Russland er det vanlig at de som tar kjøretimer for å få førerkort, betaler bensinen selv........den kostnaden må eleven ta...
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode
(gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
Er det noko eg ikkje skjønnar, eller meinar du at det er kjøreskulen som betalar bensinen i Norge?
Forskjellen: I Russland så må de kjøre til bensinstasjonen for å fylle bensin og eleven betale....Ofte har de fastpris på selve opplæringen, og kan bruke litt flere timer etter hvor mye bensin de kjøper....Det er kostnad utover selv kjøreopplæringen.......Husk der er ikke timeforbruket så viktig/dyrt......
......Jeg burde vel ikke skrevet dette, nå kommer sikkert norske kjøreskoler til å gjøre det samme....i tillegg til timeprisen... ;D
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode
(gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
Årsaken til at bensin koster 14,- og ikke 10,- er avgifter. Avgifter som vi får igjen i form av tjenester, ikke noe problem.
Smørsituasjonen er noe annet, nemlig markedsregulering til fordel for norske bønder. Hvorfor man i det hele tatt skal lage mat i Norge er en politisk sak, det finnes ingen økonomiske grunner til det.
Det er mye moro man kunne gjort for de 20 mrd landbruket får hvert år, samme hvilken politisk retning man står for. Men, vi velger altså å sponse hobbyen til ca 50.000 mennesker.