Var denne dimmen jeg kjøpte forøvrig. Var ute en tur og prøvde dem litt nå, men våt asfalt inspirerte ikke til så mye aktiv kjøring. Støynivået var i hvertfall mye bedre enn på de gamle Conti Sportcontact dekkene - så det var bra.
Jeg kjøpte hos Sharif i fjor høst, så jeg svingte innom og da sa de at de kun har p7 i nettbutikken til 1379 elns. 1050 er prisen på dekkonline.com også (100 i frakt for ETT dekk).
Jeg syns sylynivået er greit, kanskje en aning mer enn fulda jeg også har, men ikke noe drastisk. De virker å sitte godt på vått føre.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Jeg har kjøpt dekk på nett mange ganger. Fra Sharif, dekkonline.com, og eiker. De siste jeg kjøpte var 235/65R17 ContiCrossContact UHP med prod dato 4711. Sparte 1500 iforhold til billigste lokale forhandler. Dette inkl frakt og 950,- som jeg betalte til den lokale Dekk1-sjappa for at en polakk skulle bruke over en time på å legge dem på bilen
Det forutsettes at man har en viss basiskunnskap om hastighetskoder, dimensjoner og loadindex. Man bør dessuten vite hvilke dekk som kan passe på bilen.
Men å tro at en lokal dekkpusher sitter inne med uendelig med info om dekk, hvilke dekk som passer til din bil osv, er å tro på julenissen.
Styr unna Continental dekk på nettbuttiker. Kjøpte continental fra byttdekk.no og de er nå på 2-3mm etter 8000km (en sommer), de er nå mer slitt enn de som jeg byttet de med. DRITTDEKK, skal ALDRI kjøpe continental igjen, ALDRI. Reklamerer man til byttdekk så er svaret at det er ikke vits å reklamere på slitte dekk. MØKKABUTIKK. Kjøper man fra en butikk så er det enklere å vise frem og klage. Må legge til at jeg har kjøpt flere vinterdekk (Nokian Hakkep. 5 og 7) fra byttdekk.no som er veldig bra. Har også kjøpt Nokian H sommerdekk fra dekkonline.com som fakisk er billigere enn byttdekk.no Har hørt at mange onlinebutikker selger dårlige continetal dekk, så mulig det er derfor, men jeg kommer i hvertfall ALDRI til å kjøpe ett eneste continentaldekk igjen, ALDRI, og kommer heller ALDRI til å kjøpe fra byttdekk.no da kundeservice er fraværende.
Jeg kjøpte dekk på felg til egen bil fra Sharif nettbutikk. De kom ferdig montert og avbalansert. Det ene hjulet ble borte i posten. Ringte Sharif, og de sendte nytt neste dag.
Til x'n bestilte jeg dekk uten felg fra samme sted. Da de kom kjørte jeg til Sharif og fikk dem til å montere. Betalte 250 for å få dem til å ta av de gamle dekkene og montere de nye på felg, avbalansert og ferdig montert på bil.
Hold deg unna Continental når du kjøper dekk. Når de har gått 10-15000 begynner de å støye noe sinnsykt - høres ut som om alle hjullagerene har røket samtidig! Uniroyal (som jeg bare har funnet i nettbutikken til Sharif) er helt geniale. Meget komfortable å kjøre på, stillegående, og godt grep - også i snøslaps! De er litt myke i sideveggene, slik at i svinger føles de som om man har litt høyere profil enn man egentlig har. De er altså bedre egnet til norsk fjelloverganger enn banekjøring.
Edit: For ordensskyld, min erfaring med continental kommer fra origianalmonterte dekk på flere VW/Audi
Og Continental høster gode ord hos pressen, fagfolk, venner, naboer fordi....?
Ser du ofte dekktester med godt brukte dekk?
Jeg har ikke noe erfaring med conti, men har hørt flere ganger at de slites fort.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Dekktester hadde fått ganske anderledes resultater om vannplaning ble testet ved å kjøre ut i en dam fremfor å kjøre på flat asfalt med en tynn vannfilm over. De gangene vannplaning faktisk er et problem er det i vannsamlinger på veien. Under slike forhold er det dekkene som transporterer vannet vekk som vil være best.
Mange av dagens dekk transporterer vannet inn mot 2-3 kanaler i midten av rullebanen. Dette fungerer så lenge kanalene er store nok til å ta unna vannet. Så fort det kommer mer vann enn kanalene klarer å ta unna vil dekket flyte opp fra veien. På dette området har Uniroyal (som lages på fabrikken til Continental) gjort en god jobb. De faktisk gjort den jobben så bra at sommerdekket også klarer å transportere bort snøslaps.
Jeg ser i testen til tyske ADAC at Uniroyal kritiseres for å slites fort. Det stemmer ikke med min erfaring. Mine dekk har gått ca 8000km nå, og merkene markerer 1mm slitasje har ennå ikke gått bort.
Uniroyal Rain Sport kjørte jeg noen sesonger på. De fulgte med felger jeg kjøpte fra Tyskland, og var allerede gått et par sesonger. Jeg kjørte 2 eller 3 til på dem, og jeg kjørte på den tida 40.000 i året. De bråket som galskap, men satt som klistret på våt veibane.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Var denne dimmen jeg kjøpte forøvrig. Var ute en tur og prøvde dem litt nå, men våt asfalt inspirerte ikke til så mye aktiv kjøring. Støynivået var i hvertfall mye bedre enn på de gamle Conti Sportcontact dekkene - så det var bra.
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Jeg syns sylynivået er greit, kanskje en aning mer enn fulda jeg også har, men ikke noe drastisk. De virker å sitte godt på vått føre.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Det forutsettes at man har en viss basiskunnskap om hastighetskoder, dimensjoner og loadindex. Man bør dessuten vite hvilke dekk som kan passe på bilen.
Men å tro at en lokal dekkpusher sitter inne med uendelig med info om dekk, hvilke dekk som passer til din bil osv, er å tro på julenissen.
Har hørt at mange onlinebutikker selger dårlige continetal dekk, så mulig det er derfor, men jeg kommer i hvertfall ALDRI til å kjøpe ett eneste continentaldekk igjen, ALDRI, og kommer heller ALDRI til å kjøpe fra byttdekk.no da kundeservice er fraværende.
Til x'n bestilte jeg dekk uten felg fra samme sted. Da de kom kjørte jeg til Sharif og fikk dem til å montere. Betalte 250 for å få dem til å ta av de gamle dekkene og montere de nye på felg, avbalansert og ferdig montert på bil.
Hold deg unna Continental når du kjøper dekk. Når de har gått 10-15000 begynner de å støye noe sinnsykt - høres ut som om alle hjullagerene har røket samtidig! Uniroyal (som jeg bare har funnet i nettbutikken til Sharif) er helt geniale. Meget komfortable å kjøre på, stillegående, og godt grep - også i snøslaps! De er litt myke i sideveggene, slik at i svinger føles de som om man har litt høyere profil enn man egentlig har. De er altså bedre egnet til norsk fjelloverganger enn banekjøring.
Edit:
For ordensskyld, min erfaring med continental kommer fra origianalmonterte dekk på flere VW/Audi
Ser du ofte dekktester med godt brukte dekk?
Jeg har ikke noe erfaring med conti, men har hørt flere ganger at de slites fort.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Mange av dagens dekk transporterer vannet inn mot 2-3 kanaler i midten av rullebanen. Dette fungerer så lenge kanalene er store nok til å ta unna vannet. Så fort det kommer mer vann enn kanalene klarer å ta unna vil dekket flyte opp fra veien. På dette området har Uniroyal (som lages på fabrikken til Continental) gjort en god jobb. De faktisk gjort den jobben så bra at sommerdekket også klarer å transportere bort snøslaps.
Jeg ser i testen til tyske ADAC at Uniroyal kritiseres for å slites fort. Det stemmer ikke med min erfaring. Mine dekk har gått ca 8000km nå, og merkene markerer 1mm slitasje har ennå ikke gått bort.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Så nevnte jeg ikke bare tester heller...