#11
 5,608     0
Tullenor seier følgende om kontantkort:
Beløpet på ringekontoen din er gyldig i 15 måneder etter siste lading. Hvis du har penger igjen på kontantkortet vil de bli slettet dersom du ikke lader innen dette. Vi varsler deg på SMS når datoen nærmer seg


fra: http://www.telenor.no/privat/mobil/mobilabonnement/kontantkort/?cid=p-00484-bet-gog-mob-abm_kk&gclid=CM-v0rTZnrMCFa52cAodoSoAwA

Så kontant er dårlig løysing for slikt. Du ervel jevnelig inne og leser SMS'er også på alarmsentralen? ;D ;D

   #13
 5,568     0

Så kontant er dårlig løysing for slikt. Du ervel jevnelig inne og leser SMS'er også på alarmsentralen? ;D ;D


Hehe se der ja.. Det begynner vel å nærme seg 15 måneder siden jeg skiftet - takk for det! Jeg ser jo heldigvis (...) innom Min Side hos Telenor av og til så der får jeg vel et hint når det ikke funker lengre..

Gratis, men kanskje ikke en god løsning likevel nei!
   #14
 7,685     Bærum     0


Det du trenger er et M2M abonnement. Mnd. pris 20 kr.


Først kjøpte jeg et bedriftsabonnement (skrevet på mitt multinasjonale enkeltmannsforetak som i praksis bare er et organisasjonsnr for å få opprette .no-domener...) som faktisk hadde 0 i månedlige utgifter (kun bruk ble fakturert). Etter hvert avsluttet Telenor det abonnementet, da ble løsningen (for meg) å gå over til kontantkort på simkortet i alarmsenderen. Fungere jo relativt greit det også, men jeg lurer fortsatt på om det må lades med jevne mellomrom for å fortsatt fungere (og beholde nummeret)..
Til alarmsentraler bør man bruke M2M abonnement. Det blir ikke sendt ut SMSer til disse abonnementene. Det har vært problemer med at noe utstyr låser seg når de mottar SMSer.
   #15
 5,608     0

Til alarmsentraler bør man bruke M2M abonnement. Det blir ikke sendt ut SMSer til disse abonnementene. Det har vært problemer med at noe utstyr låser seg når de mottar SMSer.

Alle leverandører støtter vel å sperre for innkommende SMS'er?
Trudde det var standard eg, men mulig eg tar feil.

   #16
 611     Øvre Eiker     0
Et annet misvisende mobilabonnement er fastpris fra tele2 som i følge reklamen skal gi forutsigbare regninger. Jeg kjøpte et 199 per måned "fastprisabonnement" til min datter og endte opp med en regning på over 700 for første måned. Et mere riktig navn hadde vært minimumspris. Men det hadde kanskje ikke solgt så bra.
   #17
 105     Vest_Agder     0
Fikk en telefon fra Telenor/Djuice for noen dager siden. De ville gjerne sette meg over på et annet abonnement. Min gjennomsnitlige tlfregning lå på rundt 300/mnd, og dama mente jeg heller burde ha no all in one-opplegg til bare (minimum) 199/mnd. Da sparte jeg jo 100 kroner i mnd og kunne bruke telefonen dobbelt så mye som jeg gjorde nå! Så flott! Sa i utgangspunktet ja, men da jeg fikk bekrftelses-smsen som man må svare ja på unnlot jeg dette siden jeg ville lese litt mer om dette opplegget først.

Kikket i nettbanken på fakturaene som lå der, og det stemte jo at månedlig tlfregning var på rundt 300. MEN...brukskostnader var på under 100 kr på nesten samtlige, resten var månedlig avgift. Og 3 dager før denne rævkjerringa ringte ble månedsavgiften kuttet ut siden jeg hadde hatt denne avtale så lenge, og regningen som lå til betaling var på den nette sum av 54 kronasjer! Så i stedet for å spare 100 kr/mnd som ho sa hadde jeg kommet til å tape 100 eller mer.

Tilfeldig at ho ringte rett etter månedavgiften var falt bort på min nåværende avtale? Absolutt ikke! Dette er meget nærme grensa til det jeg vil kalle svindel rett og slett...

   #18
 744     Verdens navle     0
Snakker derfor av prinsipp aldri med telefonselgere.

Ringer det fra et ukjent nummer svarer jeg ikke. Sjekker nummeret på 1881.no (evt. telefonterror.no). Er det fra en plageånd >:(  legger jeg det inn som "Selger". Neste gang han ringer er det rødknappen direkte. Funker flott!  Cool
Signatur
   #19
 1,382     Oppland     0
Spør etter navnet på selgern, og si du vil fakturere han for hver påbegynte time