2,394    60    0  

Trimme 1,9 sugediesel?

 837     0
Har nettopp kjøpt en 2004 vw caddy 1,9 sugediesel. Og den går noe så inn i hamperæva dårlig!
Vi snakker 0-60 på 1 uke!
Og med henger blir ikke saken akkuratt noe bedre.
Og i den minste bakken må jeg alltid ned et gir eller 2!
Kjører vw transporter 2,5 tdi 4M til vanlig, så kan være jeg forventer litt for mye.

Men det må da finnes en mulighet? Finnes chip til biler uten turbo?

Takk for hjelp!

   #1
 575     Litt vest,litt nord,og litt vest igjen     0
om det er 04 modellen du har så er det 2,0 sdi. 1,9 uten turbo er på gamle modellen. Men er bare å google.er div chip til bilen. Men om det er noe spes hk og hente tviler eg på. har samme kjærra og motoren sjøl. er noe treig ja..men du verden hvor billig den er i drift! selv om en må ha flat pedal 90% av tiden  ;D
Signatur
  (trådstarter)
   #2
 837     0
2 sdi var det ja! Helt sykt hvor billig i drift den er ja.

Er vel mest ute etter og slippe og gire ned til 2 gir i en medium bratt bakke... Kjenner det koker litt noen ganger, spesielt med henger..
   #3
 575     Litt vest,litt nord,og litt vest igjen     0
Får ikkje hengerfeste orginalt på caddy med sdi motor pga det funker ikkje å dra henger med den..så alle som har hengerfste er ettermontert Tongue
Signatur
  (trådstarter)
   #4
 837     0
Står i vognkort at den kan trekke 1400kg, det burde også stått at det er på 2 gir. Hehe!
   #5
 10,486     Akershus     0
Du har kjøpt feil bil.

Chip til sugemotor kan du glemme. Er du heldig, kan du få en halv hk og masse svartrøyk ekstra.
Signatur
  (trådstarter)
   #6
 837     0
Jeg som byttet ut pathfinderen med caddy.. 2,5kompressor vs 2sdi!!!

Får vel bare leve med det da. Er bare bil til husbyggerprosjektet, så blir minimalt med lange turer. Skal jeg trekke noe tungt, så har jeg uansett transporteren!

Noen som vil kjøpe caddy? Hehe!
   #7
 3,010     Akershus     0
Ikke helt relevant for deg, men generelt så skal man styre unna ekte "chip". Altså enheter som kobles permanent mot ECU-en. Det disse gjør er å mate motorstyringen med feil informasjon for å forsøke å trekke litt ekstra effekt ut av bilen. Skal man trimme så er det omprogrammering av ECU som gjelder. Nå kalles mye trim for "chiping" og lignende så sjekk ut hva det faktisk er.

Man bør også sjekke nøye hvilket firma man handler fra. Det er fryktelig mange som bare skrur av masse sikkerhetsfunksjoner, øker momentet og gladelig selger farlig trim. Dette gjelder også store aktører med lang erfaring og et bredt spekter. Selv i entusiastmiljøene råder en del forvirring.

På diesel så får man som regel veldig moderat trim da momentet allerede er ganske høyt (sett bort fra verstingbiler).

   #8
 2,413     Ønsker ikke besøk av deg     0
Kjøp ny bil.

Lite å hente på å trimme slike motorer uten turbo.

Det er ikke verd kostnaden å sette inn en annen motor, hverken tidsmessig eller kostnadsmessig.
   #9
 22,342     Akershus     0

Jeg som byttet ut pathfinderen med caddy.. 2,5kompressor vs 2sdi!!!

Får vel bare leve med det da. Er bare bil til husbyggerprosjektet, så blir minimalt med lange turer. Skal jeg trekke noe tungt, så har jeg uansett transporteren!

Noen som vil kjøpe caddy? Hehe!
Prøv transporter med liten sugediesel og du slutter å klage.
  (trådstarter)
   #10
 837     0
Jeg kjører transporter 2,5 tdi i jobb.. Så var en brå overgang for og si det mildt. Har forøvrig funnet ut at lambdasonden er defekt, såfår prøve og bytte ut den og at den går som den skal da! Den har nemlig fjusket litt ved flat pedal. Kan det være problemet?