Og det er grunnen til at jeg holder meg unna vw. Havari på en slik moderne motor er helt utrolig, med mindre den har blitt utsatt for grov vedlikeholdsvikt.
Min erfaring med vw er at motorene er bra og holder lenge hvis man har olje og vann på dem. Problemet er at merkeverkstedet er dyrt, inkompetent og nærmest svindel. Når verkstedet anbefaler å kjøre videre med lysende oljelampe fortjener de all den dritt de kan få.
Den jeg hadde fullastet med verktøy hadde bra bunndrag og kjørte lett forbi andre bilister når det trengtes. Lurer på om den ligger på 0.8 på mila ca. Skal også sies at den har vært feilfri når jeg ga den fra meg ved 90.000
Og det er grunnen til at jeg holder meg unna vw. Havari på en slik moderne motor er helt utrolig, med mindre den har blitt utsatt for grov vedlikeholdsvikt.
Aldri mer VAG eller TDI her i gården. Hadde en Passat TDI som kostet 33 000 og en hel sommer å bytte toppakning. Tiptronickassa begynte å hangle, og da jeg hørte at det kostet 40 000 å overhale den logget jeg med fort inn på finn.no og kvittet meg med driten. Arbeidskollega med A6 2.5 TDI måtte bytte kamaksler og litt stæsj etter 3 år for den nette sum av 70 000. En bekjent fikk motorhavari på 2007 Passat TDI for noen dager siden. Reparasjon 60 000. En annen arbeidskollega bytter bærearmer på Audien like ofte som jeg bytter stillongs. En kammerat har hatt to A4'er på rappen. Motortrøbbel og gigantregninger på begge.
Det værste med VAG er ikke de astronomiske regningene, men den elendige servicen. På den lokale VAG-sjappa jobber de formiddag, kveld og nattskift for å ta unna all elendigheten, men likevel er det nesten et halvt års venteliste. Pene biler, men fyttirakkern for noe møøøk.
Signatur
Audi og VW har mange flotte bilmodeller, men dårlig kvalitet, skyhøye verkstedregninger og nedlatende kundebehandlig gjennom mange år har ført til at jeg har lovet meg selv på tro og ære at jeg resten av livet aldri skal kjøpe noe som helst hos VAG igjen. Aldri.
JEg kan ikke si at jeg har hatt motorproblemer med VAG, men de derre bærearmene er noe dritt. Forstillingen på de bilene er ultrakompliserte, og sikkert flotte når de funker.
Det viktigeste med vag er å IKKE ta dem til merkeforhandler. Der blir du både ranet og svindlet. Jeg vet ikke om noen som har et annet inntrykk. HAr du ikke hatt et problem med bilen får du det når du tar den dit.
15000 kostet det...! Men nå er jo motoren så og si overhalt. Men fanden så dyrt!!
En bekjent fikk motorhavari på 2007 Passat TDI for noen dager siden. Reparasjon 60 000.
En annen arbeidskollega bytter bærearmer på Audien like ofte som jeg bytter stillongs.
En kammerat har hatt to A4'er på rappen. Motortrøbbel og gigantregninger på begge.
Det værste med VAG er ikke de astronomiske regningene, men den elendige servicen.
På den lokale VAG-sjappa jobber de formiddag, kveld og nattskift for å ta unna all elendigheten, men likevel er det nesten et halvt års venteliste.
Pene biler, men fyttirakkern for noe møøøk.
Det viktigeste med vag er å IKKE ta dem til merkeforhandler. Der blir du både ranet og svindlet. Jeg vet ikke om noen som har et annet inntrykk. HAr du ikke hatt et problem med bilen får du det når du tar den dit.