#31
 340     0
dyser som lekker den ene eller andre plassen, er nok alikevell greit å få fikset, og de er nok noe som kan skje på alt av biler å motorer som har dyser...

Tror heller ikke noen skifter kammaksler eller løftere  som ikke slitt unormalt mye.. at de er slitt kan like gjerne være din, eller tidligere eieres feil foresten..

Alle som har litt teknisk innsikt vet, eller burde vite at noen ganger er de tilsynelatene umuligt å finne feilen..  er kun en ting å gjøre, å det er  å begynne i en ende, og gjerne på de mest sansynlige stedene først.. så vist du hadde lekk på dyser å sliten kammer/løftere, så ville vell de fleste begynt akkurat der..?

Er ikke alltid diagnose sier så mye..

Alle merker har mandagsbiler, og det at noen kjenner "mange" som har lagt ut 1000vis bla bla, har vell litt med att de er ekstremt populære å det finnes relativt mye vag på veien generelt..?
Er hvertfall så laaaaangt fra de verste bilene når det gjelder kvalitet og driftsikkerhet:)

Selv jobber jeg som mekaniker på Mercedes Benz.. er nok ikke noe mindre å gjøre på verkstedet der, en på vw sine tror jeg;)  pluss at en vag får man faktisk ofte  igjen noe når man selger den ogsåSmile

  (trådstarter)
   #32
 837     0
Kammen var ikke slitt, ventilllfterene var ikke slitt, og dysene var tette!! Gang på gang har de sagt at det og det erfeilen og det må byttes.. Og når ingenting hjelper så skal jeg betale for arbeid og deler som ikke trengs?

Kanskje jeg skal begynne sånn med mine kunder også. At de må betale for nytt tak når jeg kun skal bytte vindskier!! Blir penger å tjene da!
   #33
 1,006     0
tror du virkelig feilsøking er gratis?da bør du nok heller begyne og skru på bilene dine selv,selvfølgelig er det kjedelig og betale for feilsøking,men noen feil er rett og slett vanskelige og oppdage,og da kan det jo ta mange timer med prøving og feiling før feilen er funnet,kjøp deg en 60-70 model,de er enklere og feilsøke,og skru på
   #34
 340     0
hvorfor sier du at kammen ikke var slitt? har du sett den å kontrolmålt den?

noen ganger er de ikke bare en ting som er årsak desverre..  kan gjerne være flere feilkilder og de trenger ikke ha en åpenlys samenheng..

de finner nok feilen, og  ofte blir kunden ikke belastet for alle timene som blir brukt på feilsøking heller.. gjerne med god rabat på deler osv.

selv om det er snakk om en relativt gammel bil, så er de fortsatt litt mer avansert en ett tak eller noen vindskier..

vist du kommer til et gammelt hus, med tildels røttent tak, og huseier vil at du skal kun tette lekasjen.. tar du bare betalt for den tiden de faktisk tok å få det tett, eller gjerne vil du ha litt for tiden du brukte å finne lekasjen? gjerne litt for utkjøring og div også? dårlig eksempel, men er vell svært få firma som gidder å jobbe dugnad for folk..?
   #35
 7,685     Bærum     0
Vanskelig å finne feil er én ting. Arroganse er noe annet. Jeg leverte inn bilen på et Møller-verksted og ba dem skifte hjullager foran. Fikk tilbake bilen med beskjed om at hjullagerne var helt fine. Det var nok bare knirking i setet jeg hadde hørt. Jekket opp bilen og kjente slark i høyre forhjul. Tilbake til verksted hvor jeg poengterte at høyre hjullager var slitt og måtte skiftes. Da ble det gjort. Ingen unnskyldning eller forklaring på hvorfor de ikke hadde gjort det førtste gangen. En annen gang hadde jeg bilen på EU-service hos dem. Da fikk jeg mangel på at ene frontlykten var løs. Problemet var at de hadde hatt den ute på en reparasjon like før og glemt å skru i justeringsskruen etterpå. De skulle altså ha betalt for å fikse det de selv hadde ødelagt. Sønnen til samboeren hadde problemer med bremseforsterkeren på en Passat. Han fikk beskjed om at det kostet 10.000 å fikse. Han dro til Sverige for service. Der sa de at feilen på bremseforsterkeren var kjent og ble dekket av fabrikkgaranti så de fikset den gratis. Eneste grunnen til at Møller kan holde på slik er at de har agentur på et populært bilmerke så kundene kommer samme hva de gjør.
   #36
 1,006     0
har stortsett bare hatt vag selv,og jeg bruker ikke møller,har heller aldri hatt nybil med garanti.

spurte på pris ang bytte av varmeregister på en Audi 80q jeg hadde før,de skulle ha 15k for jobben,hørte så med et annet vw/Audi verksted her jeg bor,mener jeg betalte rundt 5,5k for samme jobben,så lenge det ikke er garanti på bilen,så hadde jeg alldri kommet til og brukt møller
   #37
 340     0
finner vell samme aroganse fleste steder..  stort sett alle har minst en bil i dag, og har ofte jevnlig service og vedlikehold på de. så det er klart at de altid vil være kunder som ikke er fornøyde. antallet vil gjerne stige etter hvor mange brukere et sted har..?

Samtidig har kanskje også de fleste et sted å bo..? men hvor ofte til sammenligning trenger man rørlegger? eller elektrikker? ikke så ofte kanskje..? men samtidig, etter min erfaring er de veldig mange som er veldig lite imponert over arbeided som blir utført ofte.. samtidig prisene, og den tyedlige arogansen mange slike har.. Vi er fagmen og alle andre er idioter etc etc..

Har man ikke greie på ting, så bør man gjerne ikke klage så mye heller..? tror nok de er mer svindel å slurv blant små firma som tilbyr sine tjenester til huseiere, en hva store seriøse bilimportører har..?

Jeg kjenner mer en bare "sønnen til samboeren" som er sterkt missfornøyde med håndtverkere de har brukt..

og å snakke om ventetid på verksted.. prøv å få avtalt tid men en elektrikker da.. innefor neste halvår..

   #38
 340     0
litt mye oftopic nå kanskje.. beklager det.

forstår veldig godt frustrasjonen din. men er bare menesker en mekaniker også.. og noen ganger tar ting tid beklagligvis

håper de blir en løsning på problemet ditt hvertfall:)
   #39
 7,685     Bærum     0

finner vell samme aroganse fleste steder..  stort sett alle har minst en bil i dag, og har ofte jevnlig service og vedlikehold på de. så det er klart at de altid vil være kunder som ikke er fornøyde. antallet vil gjerne stige etter hvor mange brukere et sted har..?

Samtidig har kanskje også de fleste et sted å bo..? men hvor ofte til sammenligning trenger man rørlegger? eller elektrikker? ikke så ofte kanskje..? men samtidig, etter min erfaring er de veldig mange som er veldig lite imponert over arbeided som blir utført ofte.. samtidig prisene, og den tyedlige arogansen mange slike har.. Vi er fagmen og alle andre er idioter etc etc..

Har man ikke greie på ting, så bør man gjerne ikke klage så mye heller..? tror nok de er mer svindel å slurv blant små firma som tilbyr sine tjenester til huseiere, en hva store seriøse bilimportører har..?

Jeg kjenner mer en bare "sønnen til samboeren" som er sterkt missfornøyde med håndtverkere de har brukt..

og å snakke om ventetid på verksted.. prøv å få avtalt tid men en elektrikker da.. innefor neste halvår..
Nå var det Møller vi diskuterte, ikke håndverkere i allminnelighet. Jeg tror jeg har nok teknisk kompetanse og har skrudd tilstrekkelig på bil til at jeg er meningsberettiget når det gjelder servicen jeg har opplevd. Jeg er sikker på at hvis du prøver å google Møller vil du finne at det er mange som er misfornøyd. Det er vel allment kjent at Møller er beryktet for sin "after sale" service.
  (trådstarter)
   #40
 837     0
Den gamle kammen, ventilløfterene og lagerskålene samt dysene er kontrolert av en kamerat som har jobbet på vw verksted i 10 år. Og han sa at alt var i perfekt stand.
Vi snakker om en bil med sugedieselmotor som såvidt har gått 100000km. Og har byttet olje 2-3 ganger i året! Hvor slitt kan feks. Kammen bli når du har disse opplysningene svart på hvitt? Noe kan såklart ha gått galt. Men hva er sannsynligheten for at det er kammen på en så "ny" bil med gjevnlig oljebytte og som har gått så lite.

Når 97% av mekanikerene på verkstedet aldri har byttet en kam.. Hva er sannsynlighet!

Hvorfor prøver de og bytte de dyreste delene, som det er minst sannsynlighet for at det er først? Først kammen, 8000 i deler. Så 2 dyser, 7900 i deler. Så et spjeld til 290. Hva hvis det viser seg og være spjeldet? Da kunne jeg spart 16000kr SEKSTENTUSEN KRONER! Det er mye penger det for meg.