Og for å svare på eksempelet ditt å fikse en lekkasje i et utett tak. Så tar jeg såklart betalt for de timene jeg bruker. Men jeg tar da ikke betalt for og fikse taket der det IKKE lekker? Hvorfor skal bilverkstedene ta betalt for og fikse noe som IKKE er galt? Blir ikke det på grensa til svindel? Må da finnes metoder for og sjekke om noe er galt før de bare går helt bananas og bytter haugevis av deler til mange tusen kroner? Og når jeg i tilegg får beskjed om at "joda, nå har vi finni feilen. 100% sikkert" og hva annet kan jeg da gjøre enn og gi klarsignal til og fikse det da?
tror det er lettere og finne/fikse en taklekasje,en og finne noen av feilene som kan oppstå i biler,da det kan være følgefeil,kan fort feilsøke flere dager,før man finner feilen,på nyere biler så er det så mye elektronikk og følere som kan lage store problemer,men som kan være vanskelig og finne.
og om du ikke er fornøyd med verkstedet,så bruk et annet da?men alle verksteder tar betalt for feilsøking,uanset om de finner feilen eller ikke,ellers så får du feilsøke selv.
Jajaja, feilsøking koster penger. Jeg skjønner såpass. Det jeg ikke skjønner er hvorfor sier de at de er 100% sikre på at kammen er ødelagt? Så er de 100% sikre på at dysene er ødelagt. Hadde fått mye feilsøking for 16000kr. De burde være kjent med følgefeil osv. Hvorfor ikke sjekke alt og faktisk være 100% sikker? Istede for og håpe på og ha flaks.... Hvis keg skal betale for noe basert på gjetninger og flaks, da blir det fort dyrt!
tror det er lettere og finne/fikse en taklekasje,en og finne noen av feilene som kan oppstå i biler,da det kan være følgefeil,kan fort feilsøke flere dager,før man finner feilen,på nyere biler så er det så mye elektronikk og følere som kan lage store problemer,men som kan være vanskelig og finne.
og om du ikke er fornøyd med verkstedet,så bruk et annet da?men alle verksteder tar betalt for feilsøking,uanset om de finner feilen eller ikke,ellers så får du feilsøke selv.
og om du ikke er fornøyd med verkstedet,så bruk et annet da?
Dette er vel et klassisk svar på mange debattsider. I samme gate som: "Hvis du ikke er fornøyd med alt i Norge kan du jo flytte". Det er vel ikke usannsynlig at han bytter verksted, men det er jo for sent i dette tilfellet.
ja,men er jo ikke sikkert at andre verksted finner feilen med engang heller,timeprisen hos et uavhenig verksted er nok lavere,men er nok rett under 1000kr ink mva uansett.
om det er en vanskelig feil og finne,og med muligens flere følgefeil,så kan man jo bruke flere dager på feilsøking,og da må man jo muligens bytte deler også,er jo ikke alle delene man får sjekket om er i stykker heller,og da blir det jo verre. og om man bruker 2 dager på feilsøking,så blir det fort 15k kun på feilsøking,bil på verksted er ekstremt kostbart,har heldigvis sluppet billig selv.
men dette gjelder alle bilfabrikater,har en nabo som har hatt ford i alle år,kjøpt ny bil hvert ca 5 år,i fjord kjøpte han ny volvo,og kommer alldri til og kjøpe ford igjen,pga av sulland
jeg vet selvsagt ikke hvorfor kammen ble byttet, og vist det er som du sier at den er helt 100%..? så bør vell de være en god grunn til å klage selvsagt.
Men vist jeg forstår deg riktig så byttet de ikke komplete dyser? så hva du eventuelt måtte sitte igjen med av skiftede deler der, tviler jeg på at noen kan inspisere visuelt å si at var/er i orden.
Vist du oppsøker verksted så kan de sikkert vise deg hva de måtte mene var feil på kammen og deler rundt den også..?
Den eller de som har feilsøkt på bilen din er nok sansynligvis en vanlig mekaniker..? hvorfor skulle han ha noe interesse av å skifte kammen bare for morro? er jo ikke akkurat at han får ekstra betalt av den grunn..
Selv om de er nok av eksempler på dårlig kundebehandling, så går vell gjerne de mer på reklamasjon å garanti osv..? så i ditt tilfelle er de vell mer noe som går igjen på alle verksteder..? der kunden finner de urimelig å måtte betale for feilsøking å skifte av deler i et forsøk på å utbedre feilen, men som i ettertid viste seg å ikke var direkte relatert til problemet...?
Så at de skifter deler i blinde å velger dyre deler for å tjene penger.. det blir litt for søkt for min del..
Ser absolutt frustrasjonen din i denne saken, men svindel er de vell neppe.. Tror nok de skaper like mye frustrasjon for de som prøver å finne feilen.. men surt at de skal koste så mye selvsagt.
Hvis man bytter deler uten feil fordi man har gjort feil diagnose skal ikke kunden belastes for det. Hvis det skal være som du hevder kan jo dette føre på ville veier.
Hva er motorkoden da? Siden du nevner eksospjeld, kan de tenkes de mener EGR ventilen? Regner nesten med de har hatt av innsuget å sett at de ikke er totalt igjenkokset?
Vist du skruer litt selv, er de ikke allverdens vanskelig å sjekke det.. Får sikkert kjøpt "EGR delete" kit til disse også vil jeg tro..? koster ikke mange kronene, å så slipper du hele EGR dritten.. ' Har sett usansynligt mange innsug som har vært mer eller mindre helt tette av koks.. siste jeg demonterte var på en Passat, der de var en åpning på ca 5-6mm til hver sylinder.. er ikke mye luft man får inn da.. spesielt ikke på en sugediesel..
Regner selvsagt med dette er kontrolert alerede, men skader jo ikke å sjekke
og om du ikke er fornøyd med verkstedet,så bruk et annet da?men alle verksteder tar betalt for feilsøking,uanset om de finner feilen eller ikke,ellers så får du feilsøke selv.
om det er en vanskelig feil og finne,og med muligens flere følgefeil,så kan man jo bruke flere dager på feilsøking,og da må man jo muligens bytte deler også,er jo ikke alle delene man får sjekket om er i stykker heller,og da blir det jo verre.
og om man bruker 2 dager på feilsøking,så blir det fort 15k kun på feilsøking,bil på verksted er ekstremt kostbart,har heldigvis sluppet billig selv.
men dette gjelder alle bilfabrikater,har en nabo som har hatt ford i alle år,kjøpt ny bil hvert ca 5 år,i fjord kjøpte han ny volvo,og kommer alldri til og kjøpe ford igjen,pga av sulland
Men vist jeg forstår deg riktig så byttet de ikke komplete dyser? så hva du eventuelt måtte sitte igjen med av skiftede deler der, tviler jeg på at noen kan inspisere visuelt å si at var/er i orden.
Vist du oppsøker verksted så kan de sikkert vise deg hva de måtte mene var feil på kammen og deler rundt den også..?
Den eller de som har feilsøkt på bilen din er nok sansynligvis en vanlig mekaniker..? hvorfor skulle han ha noe interesse av å skifte kammen bare for morro? er jo ikke akkurat at han får ekstra betalt av den grunn..
Selv om de er nok av eksempler på dårlig kundebehandling, så går vell gjerne de mer på reklamasjon å garanti osv..? så i ditt tilfelle er de vell mer noe som går igjen på alle verksteder..? der kunden finner de urimelig å måtte betale for feilsøking å skifte av deler i et forsøk på å utbedre feilen, men som i ettertid viste seg å ikke var direkte relatert til problemet...?
Så at de skifter deler i blinde å velger dyre deler for å tjene penger.. det blir litt for søkt for min del..
Ser absolutt frustrasjonen din i denne saken, men svindel er de vell neppe..
Tror nok de skaper like mye frustrasjon for de som prøver å finne feilen..
men surt at de skal koste så mye selvsagt.
Siden du nevner eksospjeld, kan de tenkes de mener EGR ventilen?
Regner nesten med de har hatt av innsuget å sett at de ikke er totalt igjenkokset?
Vist du skruer litt selv, er de ikke allverdens vanskelig å sjekke det..
Får sikkert kjøpt "EGR delete" kit til disse også vil jeg tro..? koster ikke mange kronene, å så slipper du hele EGR dritten..
'
Har sett usansynligt mange innsug som har vært mer eller mindre helt tette av koks.. siste jeg demonterte var på en Passat, der de var en åpning på ca 5-6mm til hver sylinder.. er ikke mye luft man får inn da.. spesielt ikke på en sugediesel..
Regner selvsagt med dette er kontrolert alerede, men skader jo ikke å sjekke