#51
 5,111     Sørnorge     0
Tror en del ulykker kunne vært unngått om personbiler hadde strø koblet til abs/esp - en god gammeldags oppfinnelse for lastebil/buss som slipper ut grus foran hjulene - modernisert til å strø automatisk når bilen registrerer at den sklir

Ebe
   #53
 4,452     Vestlandet     0
Glad jeg bryr meg så lite om bilen min til å irritere meg om småbulker og riper, hehe! Bruker den som et arbeidsverktøy :)

Edit: Logiman som brukte rediger istedenfor sitat  ::)
Siste redigering: Sunday, March 3, 2013 10:29:44 PM av Logiman
Signatur
   #54
 4,148     Oslo Vest     0

Angående saken i BA som ble nevnt på forrige side:
http://www.ba.no/nyheter/article6530450.ece


Et godt eksempel på hvor viktig et korrekt og fullstendig faktum er.

Jeg er ikke særlig begeistret over å få småbulker og striper på noen av mine biler, derfor parkerer jeg lengst mulig unna, og det har vist seg å funke hittil.
Signatur
   #55
 3,233     Vestfold     0

Glad jeg bryr meg så lite om bilen min til å irritere meg om småbulker og riper, hehe! Bruker den som et arbeidsverktøy :)



Helt greit at visse ikke bryr seg om bilen sin. Problemet oppstår de også bryr seg nada om andres biler  :)

Beste hadde vært å hatt en garasje i form av henger på slep, og så parkert bilen i den når man må parkere rundt om  Wink
   #56
 5,111     Sørnorge     0
Alternativt plassere ut noen conteinere på strategiske plasser i byen som man kan kjøre inn i ved behov.
   #57
 5,111     Sørnorge     0
Hva ble konklusjonen her? Er bilfører ansvarlig for å hakke seg ned til asfalt i mange meters omkrets for å avklare om veimerkingen tillater parkering?

   #58
 5,111     Sørnorge     0
Her er en fin variant av historien:
Bilen bak meg i går hadde fått parkeringsbot for parkering i gangfelt. Gangfeltet var ikke skiltet, kun malt i veibanen - og asfaltert over! De hadde asfaltert, og stoppet med den nye asfalten akkurat der gangfeltet var. Etter at jeg så boten (måtte jo sjekke hva han hadde fått bot for før jeg ville gå fra egen bil på stedet) så jeg noen få plasser langs kanten av den nye asfalten hvor malingen fra det overasfalterte gangfeltet var synlig.

Også dette var kommunal vei i Oslo.
   #59
 3,233     Vestfold     0
Det blir nok neppe noen rettferdig løsning på dette. Alt er vel gjort så at bileier har det hele og fulle ansvaret, uansett om det er umulig å se grunnet snø eller nyasfalteringer.

Folk går i åresvis gjennom retten og vinner tilslutt. Bare se på denne saken fra Tønsberg.
   #60
 5,111     Sørnorge     0
Er regelverket faktisk slik at en bilfører skal hakke opp nylagt asfalt for å se hvordan det er på undersiden? Gjelder i så fall dette også ved annen veimerking? Får du bot for å kjøre forbi der det er heltrukken overasfaltert linje? Det er ikke sjelden man ser når veiene begynner å bli bare i hjulsporene at den siste måneds bilister har kuttet en sving og kjørt over zebrastriper. Kunne politiet stått på slike steder og holdt innsamlingsaksjon?