#31
 205     Kolbotn     0
Er det noen måte å se batterihelsen på en elbil? Vet ikke hvor aktuelt det er på elbil, men i andre sammenhenger sier man at et LiPo batteri ikke skal lades helt ut for ofte og ikke lagres fulladet. Ved kjøp av bruktbil hadde det vært interessant om man må påregne batteribytte i løpet av kort tid eller om det holder en stund til.
Signatur

   #32
 2,302     Trondheim     0

Er det noen måte å se batterihelsen på en elbil? Vet ikke hvor aktuelt det er på elbil, men i andre sammenhenger sier man at et LiPo batteri ikke skal lades helt ut for ofte og ikke lagres fulladet. Ved kjøp av bruktbil hadde det vært interessant om man må påregne batteribytte i løpet av kort tid eller om det holder en stund til.

Mye å lese om det her : http://www.electricvehiclewiki.com/?title=Battery_Capacity_Loss

I Dubai lever batteriet på en LEAF ett år, mens i Norge i kjøligere klima teoretisk 10 år. Nå er det neppe noen som kjører rundt i LEAF Dubai, så det blir helt hypotetisk. Men varmt klima ser ut til å være batterienes største "problem".
Signatur
pwb
  (trådstarter)
   #33
 2,256     Ski     0


Er det noen måte å se batterihelsen på en elbil? Vet ikke hvor aktuelt det er på elbil, men i andre sammenhenger sier man at et LiPo batteri ikke skal lades helt ut for ofte og ikke lagres fulladet. Ved kjøp av bruktbil hadde det vært interessant om man må påregne batteribytte i løpet av kort tid eller om det holder en stund til.

Mye å lese om det her : http://www.electricvehiclewiki.com/?title=Battery_Capacity_Loss

I Dubai lever batteriet på en LEAF ett år, mens i Norge i kjøligere klima teoretisk 10 år. Nå er det neppe noen som kjører rundt i LEAF Dubai, så det blir helt hypotetisk. Men varmt klima ser ut til å være batterienes største "problem".


Det er derfor man bør holde seg unna en Leaf importert fra varme steder i USA også. Mange har litt redusert kapasitet.