#21
 21,481     Enebolig     0
Hvorfor ikke bare bygge inne mesteparten av stripa som en hangar?  Grin Og selvfølgelig i glass slik at varmen smelter snøen. La oss håpe at alle flyene treffer.

  (trådstarter)
   #22
 1,307     Hardanger     0

Hvorfor ikke bare bygge inne mesteparten av stripa som en hangar?  Grin Og selvfølgelig i glass slik at varmen smelter snøen. La oss håpe at alle flyene treffer.


Hvorfor stoppe med dette? Vi har jo et oljefond å ta av, hva med å lage plexiglasstak over hele Norge?
Signatur
   #23
 87     Oslo     0


Misliker sterkt ubetenksomme meninger som nærmest vil ha det til et menneskerett å kunne fly i nesten mach 1, hvor som helst i verden. Koste hva det koste vil.

Artig kommentar. Ett av mine største tap er at jeg ikke rakk å fly Concorde Smile Å fly i 950km/t er så utdatert nå i 2012.

Synes for øvrig Gardermoen fungerer veldig bra. Snø har faktisk aldri stoppet meg der.
slt
   #25
 699     0
Hvorfor ikke bare bygge inne mesteparten av stripa som en hangar?

Utrykket ”Fly-in Fly-out” får med ett et helt nytt innhold  ;D



Til tross for krevende vinterforhold har norske flyplasser en regularitet på 97.4% (2010), det er blant de beste i Europa.
I motsetning til på kontinentet later det ikke til at snøfall og snørydding byr på særlig problemer i Norge.
Tåke, uvær, askeskyer, arbeidskonflikter, tekniske feil, terrorfrykt etc. har nok vært en større kilde til uregelmessigheter i flytrafikken  det siste decennium enn stengte baner pga snørydding.