#11
 1,421     Bærum     1
Jeg hadde et lignende problem med en 2006 Golf 1,9TDi 90HK. Problemet var at den stadig gikk i sikkerhetsmodus når jeg tro på litt. Stopp og start av motoren løste problemet midlertidig. Etter en tur i Danmark hvor jeg lå i 100+ i flere timer forsvant problemet. Feilen var antagelig avleiringer som ble blåst ut ved langvarig kjøring. Bilen var mye brukt til småkjøring og dette er et vanlig problem på VW og Volvo etter hva jeg ble fortalt.

Problemet med bremsene bak kommer sikkert at at et stempel i bremsecaliperen henger. Jeg hadde samme problem på en 2002 Passat. Skifte av komplett caliper var løsningen. www.bildeler.no
Signatur

   #12
 5,410     Langhus     0
For å resette Limp mode var det bare N, tenning av, tenning på, start, D på min, bare sørg for ikke å sette på rattlåsen.
Ble hvertfall flink til det etterhvert med min...
Signatur
  (trådstarter)
   #13
 1,411     Hordaland     0
Ja skal sies at jeg har hatt samme feil på totalt tre biler tidligere..!! En volvo v50, en Audi a6 og en 98mod golf. V50 husker jeg ikke hva det var, a6n var det n75-ventilen og på golfen var det luftmengdemåleren. Har alltid funnet ut av det; og samtidig blitt en reser til å "restarte" bilen i fart. Wink

Men på touranen er det ingen vits å resette.. Feilen kommer rimelig raskt tilbake.

Bilen er forøvrig stort sett bare langkjørt! Gått over 200 000 på tre år. Lengre pendling og lange helgeturer er forklaringen.
Signatur
  (trådstarter)
   #14
 1,411     Hordaland     0
GHar egentlig ikke hatt tid til å gjøre noe med denne saken enda, men merkelig ting: i går kjørte jeg ca 3 mil med bilen, godt kupert med bratte bakker. Og den gikk ikke i nødmodus.. Uansett hvor hardt jeg dro på....

Hva kan dette tyde på?
Signatur
   #15
 5,410     Langhus     0
At det kun er spesielle forhold som gjør at spjeldene ikke kommer i "riktig" posisjon for å lugge...

På Sharanen min var det rolig pådrag opp bakken fra barnehagen som var den mest sikre metoden for å fremprovosere en feil.

Startet med en i måneden og til slutt mange ganger daglig. (Utviklet seg over flere år)
Signatur
  (trådstarter)
   #16
 1,411     Hordaland     0
Hmm... Ja da blir jeg ikke helt klok. Var det samme feilkode i vcds du fikk på din?
Signatur
   #17
 5,410     Langhus     0
"Positive deviation" var det jeg fikk. (Turbo leverte mer trykk enn ECU ba om), men jeg hadde en hønngammal VAG-Com, som gikk på serieport, så det kan være navn har blitt byttet, eller at din noe nyere motor gir andre feilmeldinger.
Signatur

  (trådstarter)
   #18
 1,411     Hordaland     0
Skjønner Smile

Jeg får bare fortsette å prøve meg litt frem Smile
Signatur
HSt
   #19
 35,438     Lillestrøm kommune     0
Jeg trodde turtall rundt 1900-2000 og ustabiliteter var ERG ventil, jeg har hatt noen vintre med ustabilt turtall men klart meg bra i det siste. Kaldstart og rett i oppoverbakker har vært kilden her tror jeg, teknikken har vært ut på motorvei og minimum 8-10km på høyt turtall. Nå er det ikke VAG motor men Mercedes (en liten en) men når jeg søkte rundt var det hefig mye ERG ventil problemer treff på mange merker.
  (trådstarter)
   #20
 1,411     Hordaland     0
Ja EGR-problemer har jeg hatt før på VAG. Løst enkelt; fjernet dritten. Men det er litt vanskeligere på denne tror jeg.. Blir noen feilmeldinger man ikke blir kvitt mener jeg å huske.

EGR er kilden til nedsoting av luftinntaket, noe som på sikt blir et problem. Hadde vært gøy å sett inni innsuget på min nå etter 250k. Tipper det er et par cm med gugge der.
Signatur