150
2
0
Tidsforbruk og kontrakt med håndverker
3
0
Hei, vi er nå igang med siste del av oppussingen av huset vårt som er 100 år gammelt.
Spørsmålet mitt går på tidsforbruk og hva som er normalt.
I kontraktsmøte ble vi muntlig enige om at når kjøkken og spisestue skulle tas skulle vedkommende ha på flere menn på jobben, minst to stk.
Rommet er ca. 45m2, hvor to bærevegger skulle ned , avløp fra 2. Etg. legges om og alt av elektrisitet skulle legges skjult.
Jobben på dette rommet begynte for 5 uker siden og fortsatt er ikke taket ferdig, gulvet er ikke avrettet og det ser ikke ut som om kjøkkenet kommer på plass neste uke heller.
Vi har selv stått for riving og bortkjøring av avfall så det er det ikke brukt noe tid på. I og med at huset er gammelt er det mye skjevheter så vi visste at det ikke er plankekjøring.
De to ekstra mennene kom ikke på før for halvannen uke siden.
Vi mener at dette er mye lengre tid enn man burde forvente på en slik type jobb og kjenner oss rimelig frustrerte over å ha gått så lenge uten kjøkken.
Er det vi som er helt på bærtur her eller har vi valgt feil person til jobben?
Spørsmålet mitt går på tidsforbruk og hva som er normalt.
I kontraktsmøte ble vi muntlig enige om at når kjøkken og spisestue skulle tas skulle vedkommende ha på flere menn på jobben, minst to stk.
Rommet er ca. 45m2, hvor to bærevegger skulle ned , avløp fra 2. Etg. legges om og alt av elektrisitet skulle legges skjult.
Jobben på dette rommet begynte for 5 uker siden og fortsatt er ikke taket ferdig, gulvet er ikke avrettet og det ser ikke ut som om kjøkkenet kommer på plass neste uke heller.
Vi har selv stått for riving og bortkjøring av avfall så det er det ikke brukt noe tid på. I og med at huset er gammelt er det mye skjevheter så vi visste at det ikke er plankekjøring.
De to ekstra mennene kom ikke på før for halvannen uke siden.
Vi mener at dette er mye lengre tid enn man burde forvente på en slik type jobb og kjenner oss rimelig frustrerte over å ha gått så lenge uten kjøkken.
Er det vi som er helt på bærtur her eller har vi valgt feil person til jobben?
Det er sikkert mange som vil hoppe til konklusjonen at dette høres lenge ut, men sannheten er at ingen kan svare på det uten å vite forholdene!
Dialog er nøkkelen på et godt samarbeid!
I og med at det er et gammelt hus er det ikke satt noen dato for ferdigstillelse fordi det kan dukke opp uforutsette ting når man begynner å rive. Men slik vi ser det visste han på forhånd at det var to bærevegger. De andre uforutsette tingene har vært småting, kanskje en full arbeidsdag totalt.
Jeg jobber hjemme så ser jo når han/ de kommer og går og det er veldig sjeldent at det blir fulle 8 timer på noen av dem.
Har jeg mulighet til å stille et krav om en sluttdato nå?
Det gjenstår et rom til i kontrakten.