Har sett fliser med 3mm breddeforskjell og da er de ikke lett og få jevne fuger. Synes at det blir for dumt og legge ut bilder fra mobil som er dårligere enn flisarbeidet. Er det dokumentert at det er dinas boligservice som har gjort jobben. Synes at dinas boligservice har blitt hengt for lett i dette tilfellet ,særlig fra en kunde som hans9001 kjenner og som ikke vil legge ut bilder
For noen år siden drev jeg i håndtverkerbransjen. Vi ble stadig utkonkurrert av folk som jukset, dvs ikke ga det kunden skulle hatt. På et tidspunkt ble det en dipp i markedet og jeg fant noe annet å gjøre.
Dette firmaet er etter min mening et slikt firma som tar snarveier. Hadde det bare vært at fugene er ujevne hadde jeg ikke giddet å skrive noe. Jeg skriver ikke dette fordi jeg har noen økonomisk interesse av dette, og de som har dette badet er ikke noen jeg kjenner godt, jeg vet hvem de er vie noen. Det var tilfeldig at jeg fikk høre om dette. Jeg ble da nyskjerrig og ble forbannet da jeg fikk se og høre mere. Jeg synes godt andre også skulle henge ut firmaer som gjør en dårlig jobb. Jeg har sett nok arbeit her på dette forumet utført av folk som fortjener evig kontorarbeid.
Blir du glad når du ser dårlig arbeid?
Vedkommende med badet er ikke spesielt glad for at jeg skriver dette da han håper på en løsning med dette firmaet. Jeg må si at etter over et år med krangling og trenering fra Dinas side er dette noe han kan drømme om. Hvis det blir noe mere sak ut av dette kan manglene påføre eier av badet flere kostnader.
Firmaer som gjør en dårlig jobb og ikke ordner opp, fortjener å henges ut. Når de i tillegg (på et forum) utgir seg for å være en kunde istedenfor å forsvare seg på en saklig måte.......trenger dette å diskuteres?
Hvis skurkefirmaer skal beskyttes kan vi bare glemme å få noe bedring i byggebransjen. Jeg har ingen sympati for alle de skurkene som opererer i bransjen. Hadde jeg selv jobbet som håndverker hadde jeg antagelig vært enda mer frustrert. Disse aktørene gir hele bransjen dårlig ry. Hva er egentlig kravene til å få sentral godkjenning?
incoming Transmission to A great friend - "A toast to what you've left behind.."
"To the best crew any user ever had, this may be the last time we're alltogether, but no matter what the future holds, no matter how far we travel, a part of us.. a very important part, will always remain here on ....-Sky."
Hadde de lagt seg flate og ordnet opp i problemene så hadde det blitt vinn-vinn, men de ønsker tydeligvis ikke positiv omtale...
Signatur
Audi og VW har mange flotte bilmodeller, men dårlig kvalitet, skyhøye verkstedregninger og nedlatende kundebehandlig gjennom mange år har ført til at jeg har lovet meg selv på tro og ære at jeg resten av livet aldri skal kjøpe noe som helst hos VAG igjen. Aldri.
Jeg har lenge vurdert om jeg skulle kommentere noe om denne situasjonen eller ikke, for meg virker det litt useriøst å kommentere noe, der jeg må skrive til en ukjent person over nettet og ikke i virkeligheten med personen den selv. For dere som har kommentert denne saken har jeg tenkt å si et par ord.
Dinas Boligservice er en seriøs bedrift som tar ansvar for arbeidet vi selv utfører. Vi etterlater aldri en jobb ugjort før vi vet at alt er 100% gjennomført og slik som kunden selv ville ha det. Dinas Boligservice er veldig nøye når det gjelder prosjektering, dokumentasjon og avtaler på arbeid som vi utfører, Dinas Boligservice utarbeider FDV eller DDV dokumentasjoner, og etter at arbeidet er utført og overtagelse av badet er gjennomført med kunden, leverer vi FDV/ DDV dokumentasjonen til kunden. Vår FDV/DDV dokumentasjon inneholder litt over 60 sider hvor det er nøye beskrevet om hvordan badet blir bygget opp. Vi leverer garanti og samsvarserklæring på arbeidet vi har utført, og det arbeidet vi utfører er det 5 års garanti på.
Dinas Boligservice erklærer herved at vi står ansvarlig for alt arbeidet vi utfører hos våre kunder. Om saken er slik som Hans9001 har skrevet tar Dinas Boligservice ansvaret og retter opp feilen/feilene vi har gjort uten at kunden må betale ekstra kostnader for arbeidet. Men om feilen ikke ligger hos Dinas Boligservice AS er det slik at vi kan utføre arbeidet, men bare mot betaling fra kunden.
Når det gjelder flisinndeling, Hans900, prosjekterer og tegner vi hvert eneste bad vi skal gjennomføre. På prosjektering og utarbeidelsen av dokumentasjon og tegningene er kunden også involvert med å utarbeide tegninger for sitt eget bad. Det er også flere faktorer som kan avgjøre inndelingen av fliser på et bad. Under utarbeidelse av 3D tegningene blir kunden informert at de finnes flere typer flisinndeling, alt fra diagonalt, rett og så videre.
Til din informasjon Hans9001 er det slik at hos oss bestemmer kunden selv hvordan inndelingene av flisene skal se ut og tegningene vi tegner er målsatte tegninger og plasseringer på utstyr er nøyaktig målt opp. Når vi er ferdig med tegning av badet til kunden skriver vi deretter tegningene ut, kunden signerer tegningen. Man kan ikke i etterkant si at servanten skal plasseres 5 cm til høyre eller venstre, det skal plasseres akkurat slik det er tegnet, samme er det når det gjelder flisinndeling. Ønsker kunden å forandre på tegninger har Dinas Boligservice avviksmelding som ligger i prosjektpermen, og prosjektpermen ligger på arbeidsplassen hos kunden. Kunden kan skrive en avvik på det hun eller han vil vi skal forandre på. Vi har aldri fått noe avviksmeldinger på flisinndelinger vi har gjort fra kunden.
Slik fungerer det på alle prosjekter hos Dinas Boligservice, Hans 9001, men dette burde jo du vite noe om før du kommenterer vårt arbeid.
Når vi utarbeider en slik tegning er våre ansatte og vår prosjektleder de som holder seg til de tegningene. Badet på tegningene og badet i virkeligheten skal vare helt like slik at det blir mer oversiktlig. For dere andre legger jeg ut bilder av tegningene jeg og kunden har utarbeidet sammen. Til din informasjon Hans9001, nevner jeg en gang til at Dinas Boligservice står ansvarlig for jobbene vi utfører, og vi holder til på Bekkestua. Du er hjertelig velkommen til vårt lokale.
I stedet for å ha skrevet denne klagemeldingen burde du først og fremst ha kontakten Dinas Boligservice og bedt oss om å rette opp feilen. Hele dette opplegget ditt tyder bare på en ting, om jeg ikke tar helt feil skulle jeg trodd at du ønsker å lage et dårlig rykte om Dinas Boligservice? Det er litt overaskende fra din side Hans9001, at du ikke har skrevet om andre morsomheter slik du sier, fra andre håndverkere som har utført arbeid på samme prosjekter. Var ikke det morsomt nok å skrive om han som en dag var elektriker, andre dagen flislegger, tredje dag snekker, kanskje det var deg Hans9001?
Jeg foreslår at du legger ut bilder av arbeidet som ble utført av nevnte person. Et bilde med flisleggingen i gangen, og med varmekabelen. Du som er så godt informert om kunden sin prosjekt (rehabilitering av hele leilighet, inkludert 2 bad) og ikke skrever om de andre håndverkerne som jobbet på prosjektet som hadde utført et elendig arbeid. Der maling ikke var bra, innsetning av dører var dårlige (der Dinas Boligservice måtte rette opp feilen) for ikke å nevne alle ulovligheter som har vært med på det prosjektet. Dette tyder godt at du har tilknytning til en av de selskapene, men du har hengt deg på Dinas Boligservice fordi vi er konkurrenter.
Vi har heller aldri fått noe henvendelse fra kunden om de ekstra morsomhetene som du trolig nok bare har funnet opp, og i følge det du har skrevet skal Dinas Boligservice få siste sjansen til å rette opp feilen som kunden har sagt. Vi har ennå ikke fått noe henvendelser fra kunden. Mens vi venter på henvendelsene fra kunden, kunne det blitt spennende om du hadde skrevet noen av de morsomhetene du snakket om, slik a vi veit hva det handler om. Du kan da i det minste være snill nok til å fortelle oss om det du har funnet ut, og helst med bilder.
Vi i Dinas Boligservice ønsker at du Hans9001 legger ut bilder fra prosjektet vi har utført, for å bevise at det du skriver om er sant. Til orientering har Dinas Boligservice AS ikke noe imot at bildene skal legges ut på nettet, tvert imot. Jeg selv synes det bare er positivt, slik at du selv kan bevise både meg og flere folk at Dinas Boligservice har tatt feil.
Med vennlig hilsen fra en av 12 ansatte i Dinas Boligservice AS
[Melding fra Administrator: 4 vedlegg som inneholder navn på privatperson og dermed er lastet opp i strid med brukerbetingelsene for ByggeBolig, er slettet.]
Ja, man kan prøve å forsvare seg så godt man kan. Bildene taler sitt, elendig utført arbeid. Det hjelper ikke å skylde på kunden når fugebredden varierer, og gulv/veggflis ikke treffer med fugene.
Dere har også et stort problem når firmaet gir seg ut for å være en fornøyd kunde på et forum.
Hans9001 går forøvrig for å være et av de mest troverdige medlemmene.
Dette firmaet er etter min mening et slikt firma som tar snarveier. Hadde det bare vært at fugene er ujevne hadde jeg ikke giddet å skrive noe. Jeg skriver ikke dette fordi jeg har noen økonomisk interesse av dette, og de som har dette badet er ikke noen jeg kjenner godt, jeg vet hvem de er vie noen. Det var tilfeldig at jeg fikk høre om dette. Jeg ble da nyskjerrig og ble forbannet da jeg fikk se og høre mere. Jeg synes godt andre også skulle henge ut firmaer som gjør en dårlig jobb. Jeg har sett nok arbeit her på dette forumet utført av folk som fortjener evig kontorarbeid.
Blir du glad når du ser dårlig arbeid?
Vedkommende med badet er ikke spesielt glad for at jeg skriver dette da han håper på en løsning med dette firmaet. Jeg må si at etter over et år med krangling og trenering fra Dinas side er dette noe han kan drømme om. Hvis det blir noe mere sak ut av dette kan manglene påføre eier av badet flere kostnader.
"To the best crew any user ever had, this may be the last time we're alltogether, but no matter what the future holds, no matter how far we travel, a part of us.. a very important part, will always remain here on ....-Sky."
http://abbl.no/id/1883.0
Jeg har lenge vurdert om jeg skulle kommentere noe om denne situasjonen eller ikke, for meg virker det litt useriøst å kommentere noe, der jeg må skrive til en ukjent person over nettet og ikke i virkeligheten med personen den selv. For dere som har kommentert denne saken har jeg tenkt å si et par ord.
Dinas Boligservice er en seriøs bedrift som tar ansvar for arbeidet vi selv utfører.
Vi etterlater aldri en jobb ugjort før vi vet at alt er 100% gjennomført og slik som kunden selv ville ha det.
Dinas Boligservice er veldig nøye når det gjelder prosjektering, dokumentasjon og avtaler på arbeid som vi utfører, Dinas Boligservice utarbeider FDV eller DDV dokumentasjoner, og etter at arbeidet er utført og overtagelse av badet er gjennomført med kunden, leverer vi FDV/ DDV dokumentasjonen til kunden.
Vår FDV/DDV dokumentasjon inneholder litt over 60 sider hvor det er nøye beskrevet om hvordan badet blir bygget opp. Vi leverer garanti og samsvarserklæring på arbeidet vi har utført, og det arbeidet vi utfører er det 5 års garanti på.
Dinas Boligservice erklærer herved at vi står ansvarlig for alt arbeidet vi utfører hos våre kunder. Om saken er slik som Hans9001 har skrevet tar Dinas Boligservice ansvaret og retter opp feilen/feilene vi har gjort uten at kunden må betale ekstra kostnader for arbeidet. Men om feilen ikke ligger hos Dinas Boligservice AS er det slik at vi kan utføre arbeidet, men bare mot betaling fra kunden.
Når det gjelder flisinndeling, Hans900, prosjekterer og tegner vi hvert eneste bad vi skal gjennomføre. På prosjektering og utarbeidelsen av dokumentasjon og tegningene er kunden også involvert med å utarbeide tegninger for sitt eget bad.
Det er også flere faktorer som kan avgjøre inndelingen av fliser på et bad. Under utarbeidelse av 3D tegningene blir kunden informert at de finnes flere typer flisinndeling, alt fra diagonalt, rett og så videre.
Til din informasjon Hans9001 er det slik at hos oss bestemmer kunden selv hvordan inndelingene av flisene skal se ut og tegningene vi tegner er målsatte tegninger og plasseringer på utstyr er nøyaktig målt opp. Når vi er ferdig med tegning av badet til kunden skriver vi deretter tegningene ut, kunden signerer tegningen.
Man kan ikke i etterkant si at servanten skal plasseres 5 cm til høyre eller venstre, det skal plasseres akkurat slik det er tegnet, samme er det når det gjelder flisinndeling. Ønsker kunden å forandre på tegninger har Dinas Boligservice avviksmelding som ligger i prosjektpermen, og prosjektpermen ligger på arbeidsplassen hos kunden. Kunden kan skrive en avvik på det hun eller han vil vi skal forandre på.
Vi har aldri fått noe avviksmeldinger på flisinndelinger vi har gjort fra kunden.
Slik fungerer det på alle prosjekter hos Dinas Boligservice, Hans 9001, men dette burde jo du vite noe om før du kommenterer vårt arbeid.
Når vi utarbeider en slik tegning er våre ansatte og vår prosjektleder de som holder seg til de tegningene. Badet på tegningene og badet i virkeligheten skal vare helt like slik at det blir mer oversiktlig. For dere andre legger jeg ut bilder av tegningene jeg og kunden har utarbeidet sammen.
Til din informasjon Hans9001, nevner jeg en gang til at Dinas Boligservice står ansvarlig for jobbene vi utfører, og vi holder til på Bekkestua. Du er hjertelig velkommen til vårt lokale.
I stedet for å ha skrevet denne klagemeldingen burde du først og fremst ha kontakten Dinas Boligservice og bedt oss om å rette opp feilen. Hele dette opplegget ditt tyder bare på en ting, om jeg ikke tar helt feil skulle jeg trodd at du ønsker å lage et dårlig rykte om Dinas Boligservice?
Det er litt overaskende fra din side Hans9001, at du ikke har skrevet om andre morsomheter slik du sier, fra andre håndverkere som har utført arbeid på samme prosjekter. Var ikke det morsomt nok å skrive om han som en dag var elektriker, andre dagen flislegger, tredje dag snekker, kanskje det var deg Hans9001?
Jeg foreslår at du legger ut bilder av arbeidet som ble utført av nevnte person. Et bilde med flisleggingen i gangen, og med varmekabelen. Du som er så godt informert om kunden sin prosjekt (rehabilitering av hele leilighet, inkludert 2 bad) og ikke skrever om de andre håndverkerne som jobbet på prosjektet som hadde utført et elendig arbeid. Der maling ikke var bra, innsetning av dører var dårlige (der Dinas Boligservice måtte rette opp feilen) for ikke å nevne alle ulovligheter som har vært med på det prosjektet.
Dette tyder godt at du har tilknytning til en av de selskapene, men du har hengt deg på Dinas Boligservice fordi vi er konkurrenter.
Vi har heller aldri fått noe henvendelse fra kunden om de ekstra morsomhetene som du trolig nok bare har funnet opp, og i følge det du har skrevet skal Dinas Boligservice få siste sjansen til å rette opp feilen som kunden har sagt.
Vi har ennå ikke fått noe henvendelser fra kunden. Mens vi venter på henvendelsene fra kunden, kunne det blitt spennende om du hadde skrevet noen av de morsomhetene du snakket om, slik a vi veit hva det handler om. Du kan da i det minste være snill nok til å fortelle oss om det du har funnet ut, og helst med bilder.
Vi i Dinas Boligservice ønsker at du Hans9001 legger ut bilder fra prosjektet vi har utført, for å bevise at det du skriver om er sant. Til orientering har Dinas Boligservice AS ikke noe imot at bildene skal legges ut på nettet, tvert imot. Jeg selv synes det bare er positivt, slik at du selv kan bevise både meg og flere folk at Dinas Boligservice har tatt feil.
Med vennlig hilsen fra en av 12 ansatte i Dinas Boligservice AS
[Melding fra Administrator: 4 vedlegg som inneholder navn på privatperson og dermed er lastet opp i strid med brukerbetingelsene for ByggeBolig, er slettet.]
Perspektivtegning-8.pdf
Dere har også et stort problem når firmaet gir seg ut for å være en fornøyd kunde på et forum.
Hans9001 går forøvrig for å være et av de mest troverdige medlemmene.