186
1
0
Inspect AS - erfaringer? Bestillingsverk på vegne av Claims Link?
10
0
Jeg er en i en tvist med selger v/ deres eierskifteforsikringsselskap Claims Link. Kravet vårt er på 300.000 for totalrehab av baderom, etter at det ble avdekket feil på membran (både vegger og gulv). Det er innhentet pristilbud fra flere ledende aktører i Bergen som konkluderer med omtrent samme pris.
Nå har Claims Link fått en takstmann i Inspect AS til å skrive en rapport der det hevdes at feilen på membran kan utbedres lokalt (uten å rive opp alt) til en pris på kr 95.000 inkl materiell (inkl mva). Jeg ser at denne takstmannen tidligere har jobba i help der han ble avskjediget etter at han samtidig jobba for motpartens forsikringsselskap (ifølge Dagbladet)
Inspect As hevder at man kan bruke de samme fliser og at for eksenpel varmekabler ikke blir defekte av utbedringa, selv etter å ha revet fliser på gulv. I spesifikasjonen er pris for riving estimert til kr 5000.
Noen som har vært borti noe lignende?
De selskapene jeg har snakket med mener at rapporten er et bestillingsverk. Jeg har likevel vanskeligheter med å forstå at det finnes så useriøse takstmenn der ute? Og hvorfor er det noen fagmenn som gidder å ødelegge omdømme til yrket sitt for slike forsikringsselskaper?
Noen fagfolk med erfaringer fra eierskiftesaker og som dere kan anbefale for å imøtegå rapporten fra Inspect As?
Nå har Claims Link fått en takstmann i Inspect AS til å skrive en rapport der det hevdes at feilen på membran kan utbedres lokalt (uten å rive opp alt) til en pris på kr 95.000 inkl materiell (inkl mva). Jeg ser at denne takstmannen tidligere har jobba i help der han ble avskjediget etter at han samtidig jobba for motpartens forsikringsselskap (ifølge Dagbladet)
Inspect As hevder at man kan bruke de samme fliser og at for eksenpel varmekabler ikke blir defekte av utbedringa, selv etter å ha revet fliser på gulv. I spesifikasjonen er pris for riving estimert til kr 5000.
Noen som har vært borti noe lignende?
De selskapene jeg har snakket med mener at rapporten er et bestillingsverk. Jeg har likevel vanskeligheter med å forstå at det finnes så useriøse takstmenn der ute? Og hvorfor er det noen fagmenn som gidder å ødelegge omdømme til yrket sitt for slike forsikringsselskaper?
Noen fagfolk med erfaringer fra eierskiftesaker og som dere kan anbefale for å imøtegå rapporten fra Inspect As?
durabit
372
Rogaland
0
Jeg vurderte selv å gå til sak for en lignende utfordring. Takstmann (-firma) fra selgers forsikringsselskap hevdet at det var mulig å punktreparere. Anyway, jeg tror den beste argumentasjonen kan være at det er vanskelig (kanskje umulig) å få tak i et firma som kan gjøre en slik reparasjon og gi deg en garanti på at det er så godt som nytt. Uten garanti på at badet er tett etter reparasjon vil du ved et evt. salg måtte føre dette opp som en mangel. Og selv med en garanti kan det ha negativ betydning ved et evt. salg.