Var litt drøyt påslag der , leser også i artikkelen at rørlegger måtte hente en slik hos leverandør.... spør du meg, er dette "brødvare" og bør ligge i servicebilen til rørleggeren
Det som er fint med den artikkelen er jo at klagenemda gir kunden medhold, og det må jo være bra, eller...
Ikke sant Det er unødvendig med nok en tråd om "i nettbutikken koster det" osv. Til og med nemda i saken konkluderte med det. Jeg personlig tjener ikke noe mer om materiellet koster to eller fem ganger prisen fra grossist. Men jeg skjønner hvorfor det koster. Men for en forbruker så hadde det vel passet best at det var gratis? Eller..?
Selv om jeg ikke driver firma selv, så kunne det noen ganger vært moro å spørre kunden om hva han\hun tar betalt for sine tjenester? Og om det er et mål å tjene noe eller gå i null?
For ordens skyld kan jeg si at jeg ikke vet hva en rørlegger bør ta betalt for en kran, men jeg har hørt om langt styggere saker enn dette.
Det som er fint med den artikkelen er jo at klagenemda gir kunden medhold, og det må jo være bra, eller...
Ikke sant Det er unødvendig med nok en tråd om "i nettbutikken koster det" osv. Til og med nemda i saken konkluderte med det. Jeg personlig tjener ikke noe mer om materiellet koster to eller fem ganger prisen fra grossist. Men jeg skjønner hvorfor det koster. Men for en forbruker så hadde det vel passet best at det var gratis? Eller..?
Selv om jeg ikke driver firma selv, så kunne det noen ganger vært moro å spørre kunden om hva han\hun tar betalt for sine tjenester? Og om det er et mål å tjene noe eller gå i null?
For ordens skyld kan jeg si at jeg ikke vet hva en rørlegger bør ta betalt for en kran, men jeg har hørt om langt styggere saker enn dette.
Nå er dette en referanse til en sak som har vært hos klagenemda og resultatet derfra. Mulig du synes det er unødvendig, men det er nok mange som ikke er enige i det. Din lønn er vel heller ikke det vi diskuterer her.
Hvis dette skal skape presedens får grossistene offentliggjøre prisbøkene og rørleggerne henvise til disse med hvilken prosentsats de skal legge seg på. Når man leser slikt er jeg glad jeg ikke er rørlegger.
Det som er fint med den artikkelen er jo at klagenemda gir kunden medhold, og det må jo være bra, eller...
Ikke sant Det er unødvendig med nok en tråd om "i nettbutikken koster det" osv. Til og med nemda i saken konkluderte med det. Jeg personlig tjener ikke noe mer om materiellet koster to eller fem ganger prisen fra grossist. Men jeg skjønner hvorfor det koster. Men for en forbruker så hadde det vel passet best at det var gratis? Eller..?
Selv om jeg ikke driver firma selv, så kunne det noen ganger vært moro å spørre kunden om hva han\hun tar betalt for sine tjenester? Og om det er et mål å tjene noe eller gå i null?
For ordens skyld kan jeg si at jeg ikke vet hva en rørlegger bør ta betalt for en kran, men jeg har hørt om langt styggere saker enn dette.
Nå er dette en referanse til en sak som har vært hos klagenemda og resultatet derfra. Mulig du synes det er unødvendig, men det er nok mange som ikke er enige i det. Din lønn er vel heller ikke det vi diskuterer her.
Det var heller ikke poenget mitt, men bare en påminnelse om at jeg er like opptatt av pris som den typiske leser her på forumet. Jeg har ingen motiver for å forsvare høye priser.
Nei jeg mener ingen er banditter. Jeg vet ikke hva denne rörleggern har betalt for ventilen. Jeg synes det generelt er for mye lukkethet om priser innen byggebransjen, saerlig el og rör og at det lager konflikter. Det er klart at noen tar mere enn de skulle, men det er nödvendig med paaslag. (Diskutert til döde för)
Jeg har ikke noe imot rörleggere, rörlegger arbeid osv. Jeg har gjort det selv. Jeg er bare glad for at jeg slipper a krangle med kunder.
Ikke sant Det er unødvendig med nok en tråd om "i nettbutikken koster det" osv. Til og med nemda i saken konkluderte med det. Jeg personlig tjener ikke noe mer om materiellet koster to eller fem ganger prisen fra grossist. Men jeg skjønner hvorfor det koster. Men for en forbruker så hadde det vel passet best at det var gratis? Eller..?
Selv om jeg ikke driver firma selv, så kunne det noen ganger vært moro å spørre kunden om hva han\hun tar betalt for sine tjenester? Og om det er et mål å tjene noe eller gå i null?
For ordens skyld kan jeg si at jeg ikke vet hva en rørlegger bør ta betalt for en kran, men jeg har hørt om langt styggere saker enn dette.
Hvis dette skal skape presedens får grossistene offentliggjøre prisbøkene og rørleggerne henvise til disse med hvilken prosentsats de skal legge seg på. Når man leser slikt er jeg glad jeg ikke er rørlegger.
Det var heller ikke poenget mitt, men bare en påminnelse om at jeg er like opptatt av pris som den typiske leser her på forumet. Jeg har ingen motiver for å forsvare høye priser.
Jeg har ikke noe imot rörleggere, rörlegger arbeid osv. Jeg har gjort det selv. Jeg er bare glad for at jeg slipper a krangle med kunder.