Tom
   #11
 1,545     Sørlandet     0
Siden dette er en av de vanligste frostvaktene, finnes den hos mange butikker.

Jula har akkurat den samme til kr. 1495:

http://www.jula.no/frostvakt-250-w-417007

Hei du trådstarter. Du kan hilse svigerfaren din og si at håndverkere er dyre greier i Norge. Det er en grunn til at de fleste her på byggebolig.no gjør ting de ikke er utdannet til sjæl.

Signatur

   #14
 665     Oppland     0

25 års garanti på en kabel, da ville i hvertfall jeg satset på den, GARANTERT. Fikk selv montert varmekabel i vannledningen for 13-14 år siden og den begynte å lekke her i sommer. Vannet kommer inn i varmekabelen inne i vannrøret og følger den helt opp til stikkontakten som står 1 meter over gulvet, joa det ble kortslutning det og må si jeg ble litt overrasket når det rant vann ut av stikkontakten på veggen.


tror du virkelig at lang garantitid på billige deler er en fordel??
Eksempel: Nexans varmekabel, dyr men ved problemer (jordfeil etc) som kan være produktfeil betaler nexans utbedring nesten uten spm.
                Devi varmekabel, halvparten av prisen på nexans men blir det feil skal alt være 110% dokumentert og kontrollert for at de i hele tatt skal vurdere å ta betalinga...
   #15
 21,481     Enebolig     0
Du tenker nå kun på varmekabel for vannrør og ikke tradisjonell i gulv?
pwb
   #16
 2,256     Ski     0

Du tenker nå kun på varmekabel for vannrør og ikke tradisjonell i gulv?


Jeg tenkte i hvertfall på varmekabel til bruk i vannrør. Kjedelig med vannlekasje i kabelen og hvis det er normalt at en slik kabel forvitter/koroderer? i løpet av 10-15 år så hadde det vært kjekt med litt lenger garanti ja :-)
   #17
 665     Oppland     0
ja jeg har den erfaringen med vk i gulv men vil tro at disse retningslinjene gjelder for mange produkt. Er forskjellig toleranse for hva som går på garanti på firmaer

   #18
 21,481     Enebolig     0
Du mener at Nexans betaler for varmekabel i gulv også? Da synes jeg de virker noe slepphendte.

Feil på varmekabel i gulv skyldes nesten alltid menneskelig påvirkning før eller under støp, sjelden produktfeil. Jeg synes ikke det er rart at Devi krever at man sannsynliggjør feil på produktet før de betaler.
   #19
 3,109     Norge     0
Litt viktig å pressisere: det er ikkje kunden som har bevisbyrda, men forhandlar/produsent.

mao. forhandlar/produsent kan ikkje kreveat kunden skal sansynlegjøre/bevise at det er en produktfeil.
   #20
 407     Buskerud     0
Til trådstarter så hadde jeg prøvd å hente inn tilbud på samme jobben fra noen andre i distriktet for å sammenligne og til å begynne med betalt til rørlegger maks 1.5 - 2x clas'ern for kabel f.eks og sende et brev/mail som forklarer hvorfor en ikke har betalt fullt fakturabeløp. Så får en bare diskutere litt.

Hvis du kikker i lov om håndverkertjenester når det er jobb uten fast pris så kan man allikevel ikke ta mer enn "gjengs pris", så sånn umiddelbart skulle en tro at svigers hadde noen gode kort på handa. Heldigvis kan en ikke servere en faktura med priser som er fullstendig på jordet.

Jeg hadde ikke betalt fakturabeløpet i sin helhet ihvertfall...
Signatur