En ting som kan nevnes er at det er veldig bra om du kan dokumentere at du har purret på totalpris ved flere anledninger. Rørleggeren har en mye dårligere sak om han har bare kjørt på uten å gi deg anledning til å ta grep for å redusere kostnadene.
ps. vi har ikke tatt utgangspunkt i rimeligste anbud, da hadde differansen vært helt hinsides! Vi har faktisk lagt det høyeste anbudet til grunn for sammenlikningen. I dette anbudet var det inkludert kraner, dusj, badekar etc. Dette var det vi avtale skulle trekkes ut, mao var det jo grunn til å anta at prisen hans ville bli redusert som en følge av dette.
I dette tilfellet har rørleggeren priset opp sine deler til et vanvittig nivå før rabatt gies, men som alle vet - det er hva man betaler som betyr noe - så hans rabatt er en like stor vits som hans "veiledende" priser.
Jeg forstår godt kommetaren om å sette igang uten alt skriftlig, men rørleggeren fikk klar beskjed om å dokumentere totale kostnader etter 1. regning ihht avtale. Dette har han unlatt å gjøre til tross for flere purringer.
Kall oss gjerne naiv eller godtroende, men det gjør ikke rørleggeren til noe mer ryddig av den grunn, heller tvert imot. Misbruk av tillit og et bevisst forsøk på å lure folk for penger sier vel mer om han enn om oss.
Heldigvis har vi ikke vært så naiv at han vi har betalt alt for så å ta saken opp med han. Da hadde de pengene vært skylt ned i veggpotten for godt.
Har fått mange gode råd på veien nå, vi har et godt grunnlag for å føre saken videre, men ser gjerne at vedkommende rørlegger tar til fornuften og korrigerer til minnelig pris.
Godtroenheten er iallefall parkert for denne gang og ja, det er siste gang vi inngår noen som helst avtale uten at alt er grundig beskrevet skriftlig. Synd at det egentlig må være slik, men åpenbart det eneste riktige å gjøre.
I dette tilfellet har rørleggeren priset opp sine deler til et vanvittig nivå før rabatt gies, men som alle vet - det er hva man betaler som betyr noe - så hans rabatt er en like stor vits som hans "veiledende" priser.
Espen, vi har heldigvis det:-)
Kall oss gjerne naiv eller godtroende, men det gjør ikke rørleggeren til noe mer ryddig av den grunn, heller tvert imot. Misbruk av tillit og et bevisst forsøk på å lure folk for penger sier vel mer om han enn om oss.
Heldigvis har vi ikke vært så naiv at han vi har betalt alt for så å ta saken opp med han. Da hadde de pengene vært skylt ned i veggpotten for godt.
Har fått mange gode råd på veien nå, vi har et godt grunnlag for å føre saken videre, men ser gjerne at vedkommende rørlegger tar til fornuften og korrigerer til minnelig pris.
Godtroenheten er iallefall parkert for denne gang og ja, det er siste gang vi inngår noen som helst avtale uten at alt er grundig beskrevet skriftlig. Synd at det egentlig må være slik, men åpenbart det eneste riktige å gjøre.