du har nok litt feil deler, jeg er dog ingen ekspert. men ser ut som du har M28 gjenger på stussen fra vvb, ergo må du ha tilsvarende T-rør, med M28 gjenger på
Du skulle kjøpt en klemrings T. De kan påskjøtes vanlige deler etterpå, men du kan ikke skjøte en vanlig T til klemring. (eller du kan men da blir det mye nippler og skjøter).
Du skulle kjøpt en klemrings T. De kan påskjøtes vanlige deler etterpå, men du kan ikke skjøte en vanlig T til klemring. (eller du kan men da blir det mye nippler og skjøter).
om du ser på bildet hans, så har han M28 gjenger tror jeg, burde hatt en T med m28 hun og m28 han i andre enden, også en avstikker til 15mm fpl, usikker på om det finns? blir vel noe knot med en del deler her da, jeg var så heldig at det var 3/4 på min eller noe
på hytta vår lagde jeg egen tappe-mulighet, slik at man ikke trenger og røre sikkerhetsventilen hver gang man skal tømme. vi la begge slangene/rørene ut i friluft, ikke innom noe avløp. ble enklest slik.
ser litt nøye på mitt opplegg, ser ut som jeg har vanlig 1/2" på berederen, ergo kjørte jeg bare en vanlig fpl t rett i vvb
mulig det er 1,2" på min, fordi det bare er en 200 liter? evt at det er større på større beredere?
Det er ikke for ingenting at OSO skriver at sikkerhetsventilen alltid skal være montert og aldri blokkert med plugg e.l.
nettop det jeg også tenkte på når jeg modifiserte vår vvb, egen slange til ned-tapping, og egen slange (som tåler trykk og tempen) fra sikkerhetsventilen da skal det ikke kunne skje noe, og begge deler funker uavhengig av hverandre
som sagt over, var vi heldige med vår vvb, som hadde 15mm 1/2" fpl kobling, han litt lenger opp har vist M28 fingjenger, så ble litt mer knot
Var bare en kommentar til Mythbusters. De viser at det kan lagres mye energi i en lukket tank. Eks biler og torpedoer kan være drevet av trykkluft. Her bare en påminnelse om at en i sine funderinger aldri må sette seg i den situasjon at avløpet fra sikkerhetsventilen kan bli blokkert.
https://vvskomplett.no/witapex-t-ror-28
men overgangen videre fra M28 til evt kran-slange er jeg litt mer usikker på i farta
mulig det fins M28 t-rør, med en 3/4 eller 1/2" avstikker
Du skulle kjøpt en klemrings T. De kan påskjøtes vanlige deler etterpå, men du kan ikke skjøte en vanlig T til klemring. (eller du kan men da blir det mye nippler og skjøter).
Quality Assurance Engineer.
20 års erfaring innen Teknisk Gummi og Polymer.
om du ser på bildet hans, så har han M28 gjenger tror jeg, burde hatt en T med m28 hun og m28 han i andre enden, også en avstikker til 15mm fpl, usikker på om det finns? blir vel noe knot med en del deler her da, jeg var så heldig at det var 3/4 på min eller noe
https://www.biltema.no/sokeside/?query=overgangsnippel
Nei enkleste vil være å skaffe en hun klemringkobling vel?
Håper min Hoiax har noe mer kurant
Quality Assurance Engineer.
20 års erfaring innen Teknisk Gummi og Polymer.
ser litt nøye på mitt opplegg, ser ut som jeg har vanlig 1/2" på berederen, ergo kjørte jeg bare en vanlig fpl t rett i vvb
mulig det er 1,2" på min, fordi det bare er en 200 liter? evt at det er større på større beredere?
Det er ikke for ingenting at OSO skriver at sikkerhetsventilen alltid skal være montert og aldri blokkert med plugg e.l.
nettop det jeg også tenkte på når jeg modifiserte vår vvb, egen slange til ned-tapping, og egen slange (som tåler trykk og tempen) fra sikkerhetsventilen
da skal det ikke kunne skje noe, og begge deler funker uavhengig av hverandre
som sagt over, var vi heldige med vår vvb, som hadde 15mm 1/2" fpl kobling, han litt lenger opp har vist M28 fingjenger, så ble litt mer knot
Hva mener du her? er ikke omkoblingen til alt_er_mulig bra? Bare passe på vi ikke rører trykkskruen til sikkerhetsventilen.
Quality Assurance Engineer.
20 års erfaring innen Teknisk Gummi og Polymer.
Her bare en påminnelse om at en i sine funderinger aldri må sette seg i den situasjon at avløpet fra sikkerhetsventilen kan bli blokkert.