Du viser sikkerhetsventilen. I underkant er en plugg for tømming av tanken. Slangen leder vann til sikkert sted, her utslagsvasken. Det svarte rattet betjener sikkerhetsventilen. Ventilen er bare et ventilstempel mot en tetteflate. Det hele holdt tett av ei kraftig, kalibrert fjær. Dersom vanntrykket overstiger fjærtrykket, slippes vann ut. Det minste rusk i anleggsflatene kan få det til å sildre når det egentlig skal være tett.
Ventilen åpnes med rattet. Det er gjenstridig og en må bruke litt makt. Om en trekker litt for langt, smeller ventilen igjen. En må balansere på en knivsegg. Hold ventilen åpen og spyl gjennom vann en god stund. Dette i håp om at ventilsetet blir spylt rent.
Du viser sikkerhetsventilen. I underkant er en plugg for tømming av tanken. Slangen leder vann til sikkert sted, her utslagsvasken. Det svarte rattet betjener sikkerhetsventilen. Ventilen er bare et ventilstempel mot en tetteflate. Det hele holdt tett av ei kraftig, kalibrert fjær. Dersom vanntrykket overstiger fjærtrykket, slippes vann ut. Det minste rusk i anleggsflatene kan få det til å sildre når det egentlig skal være tett.
Ventilen åpnes med rattet. Det er gjenstridig og en må bruke litt makt. Om en trekker litt for langt, smeller ventilen igjen. En må balansere på en knivsegg. Hold ventilen åpen og spyl gjennom vann en god stund. Dette i håp om at ventilsetet blir spylt rent.
Må man tømme tanken før man gjør dette? Ellers får man vel varmtvann spylende i fjeset..?
Blir som om du åpner varmtvannskrana ut i utslagsvasken. Hvis en vil helgardere kobler en fra strømmen til vvb og lar vv renne til det blir lunka før en åpner sikkerhetsventilen.
Blir som om du åpner varmtvannskrana ut i utslagsvasken. Hvis en vil helgardere kobler en fra strømmen til vvb og lar vv renne til det blir lunka før en åpner sikkerhetsventilen.
Skjønner! Takk! Skal prøve det du har sagt så kommer jeg tilbake med oppdatering😊
Det svarte rattet betjener sikkerhetsventilen. Ventilen er bare et ventilstempel mot en tetteflate. Det hele holdt tett av ei kraftig, kalibrert fjær. Dersom vanntrykket overstiger fjærtrykket, slippes vann ut. Det minste rusk i anleggsflatene kan få det til å sildre når det egentlig skal være tett.
Ventilen åpnes med rattet. Det er gjenstridig og en må bruke litt makt. Om en trekker litt for langt, smeller ventilen igjen. En må balansere på en knivsegg. Hold ventilen åpen og spyl gjennom vann en god stund. Dette i håp om at ventilsetet blir spylt rent.
Må man tømme tanken før man gjør dette? Ellers får man vel varmtvann spylende i fjeset..?
Hvis en vil helgardere kobler en fra strømmen til vvb og lar vv renne til det blir lunka før en åpner sikkerhetsventilen.
Skjønner! Takk! Skal prøve det du har sagt så kommer jeg tilbake med oppdatering😊