Jeg ville bestilt spyling og inspeksjon direkte hos et rørvaktfirma. Dette koster typisk 10K. Da får du full status på avløpet så fremst det ikke er så flatt at de ikke kommer gjennom med kamera (som hos meg). Dette fikk jeg refundert av mitt selskap (tryg).
Min erfaring med tryg er at saksgangen er utrolig tungvindt og fullstendig umulig å komme i kontakt med saksbehandler. I mitt tilfelle var avløpet tett og alt kom opp i kjelleren. Da er det for dårlig å måtte vente til over helgen eller flere dager for å vite om man kan ta inn på hotell el. siden huset er ubeboelig. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har ringt saksbehandler uten å få svar og har fått beskjed om at hun skal ringe opp uten at noen har skjedd. I bunn og grunn er jeg fornøyd med oppgjøret etter skaden, men veien dit gir jeg totaltslakt.
Jeg ville bestilt spyling og inspeksjon direkte hos et rørvaktfirma. Dette koster typisk 10K. Da får du full status på avløpet så fremst det ikke er så flatt at de ikke kommer gjennom med kamera (som hos meg). Dette fikk jeg refundert av mitt selskap (tryg).
Min erfaring med tryg er at saksgangen er utrolig tungvindt og fullstendig umulig å komme i kontakt med saksbehandler. I mitt tilfelle var avløpet tett og alt kom opp i kjelleren. Da er det for dårlig å måtte vente til over helgen eller flere dager for å vite om man kan ta inn på hotell el. siden huset er ubeboelig. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har ringt saksbehandler uten å få svar og har fått beskjed om at hun skal ringe opp uten at noen har skjedd. I bunn og grunn er jeg fornøyd med oppgjøret etter skaden, men veien dit gir jeg totaltslakt.
Jeg ville bestilt spyling og inspeksjon direkte hos et rørvaktfirma. Dette koster typisk 10K. Da får du full status på avløpet så fremst det ikke er så flatt at de ikke kommer gjennom med kamera (som hos meg). Dette fikk jeg refundert av mitt selskap (tryg).
Min erfaring med tryg er at saksgangen er utrolig tungvindt og fullstendig umulig å komme i kontakt med saksbehandler. I mitt tilfelle var avløpet tett og alt kom opp i kjelleren. Da er det for dårlig å måtte vente til over helgen eller flere dager for å vite om man kan ta inn på hotell el. siden huset er ubeboelig. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har ringt saksbehandler uten å få svar og har fått beskjed om at hun skal ringe opp uten at noen har skjedd. I bunn og grunn er jeg fornøyd med oppgjøret etter skaden, men veien dit gir jeg totaltslakt.
Forsikringselskap forstår jeg meg ikke ikke på, har hatt 2 tilfeller siste året(If og gjensidige) der jeg har brukt reiserforsikring, disse gikk utrulig smidig, ene tilfellet trengte jeg ikke engang å sende inn kvittering, annen sak med forsikring på billånet(santander) i forbindelse med sykemelding, der holdt de ett helvette med dokumentasjon for ett beløp på 1100, all kontakt måtte foregå pr brev, helt utrulig i 2018.Kloakksaken var sånn midt på treet, måtte stå på for å få rett, men når de først åpnet pengeboka så gikk det meste igjennom
Min erfaring med tryg er at saksgangen er utrolig tungvindt og fullstendig umulig å komme i kontakt med saksbehandler. I mitt tilfelle var avløpet tett og alt kom opp i kjelleren. Da er det for dårlig å måtte vente til over helgen eller flere dager for å vite om man kan ta inn på hotell el. siden huset er ubeboelig. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har ringt saksbehandler uten å få svar og har fått beskjed om at hun skal ringe opp uten at noen har skjedd. I bunn og grunn er jeg fornøyd med oppgjøret etter skaden, men veien dit gir jeg totaltslakt.
Drenering og uteområder: http://byggebolig.no/hage-uterom-71/ny-drenering-terasser-og-grontomrader
Nytt trapperom og oppgradere kjeller: http://byggebolig.no/oppgraderinger-oppussing/nytt-trapperom-og-renovere-kjeller
Garasje og carport: http://byggebolig.no/garasje-anneks-og-smahus/oystein-bygger-garasje
Nytt bad: http://byggebolig.no/oppgraderinger-oppussing/utvide-og-pusse-opp-lite-bad
JCB gravemaskin:http://byggebolig.no/anleggsmaskiner/jcb-minigraver-erfaringer/
Min erfaring med tryg er at saksgangen er utrolig tungvindt og fullstendig umulig å komme i kontakt med saksbehandler. I mitt tilfelle var avløpet tett og alt kom opp i kjelleren. Da er det for dårlig å måtte vente til over helgen eller flere dager for å vite om man kan ta inn på hotell el. siden huset er ubeboelig. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har ringt saksbehandler uten å få svar og har fått beskjed om at hun skal ringe opp uten at noen har skjedd. I bunn og grunn er jeg fornøyd med oppgjøret etter skaden, men veien dit gir jeg totaltslakt.
Drenering og uteområder: http://byggebolig.no/hage-uterom-71/ny-drenering-terasser-og-grontomrader
Nytt trapperom og oppgradere kjeller: http://byggebolig.no/oppgraderinger-oppussing/nytt-trapperom-og-renovere-kjeller
Garasje og carport: http://byggebolig.no/garasje-anneks-og-smahus/oystein-bygger-garasje
Nytt bad: http://byggebolig.no/oppgraderinger-oppussing/utvide-og-pusse-opp-lite-bad
JCB gravemaskin:http://byggebolig.no/anleggsmaskiner/jcb-minigraver-erfaringer/
Forsikringselskap forstår jeg meg ikke ikke på, har hatt 2 tilfeller siste året(If og gjensidige) der jeg har brukt reiserforsikring, disse gikk utrulig smidig, ene tilfellet trengte jeg ikke engang å sende inn kvittering, annen sak med forsikring på billånet(santander) i forbindelse med sykemelding, der holdt de ett helvette med dokumentasjon for ett beløp på 1100, all kontakt måtte foregå pr brev, helt utrulig i 2018.Kloakksaken var sånn midt på treet, måtte stå på for å få rett, men når de først åpnet pengeboka så gikk det meste igjennom
Ja utrolig mye styr mht forsikring men må bare prøve å få de til å ordne dette for meg..
Ja!
Rørbrudd i mitt tilfelle er ikke pga høy alder, da dekker de neppe, eller i beste fall med stor avkortning..
Hos meg var det dårlige rør fra 80 tallet+ dårlige masser