Tror ikke det er vanlig med pumpe i forgasseren på eks snøfres hvor motoren jo står rett opp og ned og fall fra tanken er godt hele tiden. -Trådstarter sier at den "runde boksen under forgasseren" er full av bensin, noe som indikerer at dette er en vanlig flotør-forgasser. Er normalt 2 dyser i disse forgasserene, tomgang/lavfart og fullgass. En eller begge (inkl kanaler) kan være grodd litt igjen.
Godt tips til slike jobber er å ta forgasseren inn på et rydda bord/avis og følge godt med om pakninger, og spesielt ventilen som flotøren styrer ramler ut når man åpner. -Åpne alltid disse forgasserene med skåla opp/forgasser oppned.
La bare merke til at det ble nevnt at forgasser var full av bensin, det skal den jo ikke være. Det er ett visst nivå det skal være med bensin i forgasseren. Sjekk og om flottøren har noe væske i seg (rist på den). (tror dog ikke dette er grunnen til startvanskene). Der holder jeg mere på gjenngroing/skit i forgasseren.
La bare merke til at det ble nevnt at forgasser var full av bensin, det skal den jo ikke være. Det er ett visst nivå det skal være med bensin i forgasseren. Sjekk og om flottøren har noe væske i seg (rist på den). (tror dog ikke dette er grunnen til startvanskene). Der holder jeg mere på gjenngroing/skit i forgasseren.
Kremt.... det var vel jeg som sa "full av bensin", trådstarter sa bare at det var bensin i den så vil tro at nivået nok er ok. Men, lurt å sjekke flotøren også når man plukker opp forgasser.
Godt tips til slike jobber er å ta forgasseren inn på et rydda bord/avis og følge godt med om pakninger, og spesielt ventilen som flotøren styrer ramler ut når man åpner. -Åpne alltid disse forgasserene med skåla opp/forgasser oppned.
Det er ett visst nivå det skal være med bensin i forgasseren.
Sjekk og om flottøren har noe væske i seg (rist på den). (tror dog ikke dette er grunnen til startvanskene).
Der holder jeg mere på gjenngroing/skit i forgasseren.
Kremt.... det var vel jeg som sa "full av bensin", trådstarter sa bare at det var bensin i den så vil tro at nivået nok er ok.
Men, lurt å sjekke flotøren også når man plukker opp forgasser.