Nå er vel Toroen 25 år og har kun skiftet bensinkran og et drev for et par år siden. Ved siste brøyting bråstoppet den og naboen kauka noe om at nå gikk brytepinnen, neida kun en stor bit av sville som lå i utkasteren og sperret. BromBrom, i gang igjen ;D og den har tygget mye stein i mange år.
Jeg anbefaler Ariens da jeg har hatt begge. Toro maskinen kan få store skader dersom du skulle få noe stein e.l. i freseren for det er ikke brytepinner som bremser utviklingen av skaden.
Toro har brytepinner. Det sitter 2 brytepinner i innmaterskovlen. Samme sted som mange andre har brytepinner. Du anbefaler Ariens. Den har brytepinnene på samme sted som Toro: En i hver ende av innmaterskovlen.
Signatur
290 m² 70-tallshus. Oppvarmet hovedsaklig med CTC Ecoheat 7,5 kW varmepumpe. 160m aktiv brønndybde. 200L VVB i serie med CTC. 65° ut fra VVB. Enermet strømmåler. Actaris CF Echo II energimåler.
Toro har Freewheel Steering fra 828 og oppover, en liten hendel som man kobler ut det innerste hjulet med ved svinging. Ariens har et automatisk system på sine større modeller, dette virker slik at det ytterste hjulet blir koblet fra ved sving.
I praksis vil dette si at Toroen svinger av seg selv, mens en på Ariens må bruke kraft på å sku ytterhjulet raskerere en innerhjulet driver. I Toros dissfavør får man et par vaiere ekstra å smøre, mens Ariens system er vedlikeholdsfritt.
Siste redigering: Tuesday, December 14, 2010 1:48:24 PM av Dimper
Toro har brytepinner. Det sitter 2 brytepinner i innmaterskovlen. Samme sted som mange andre har brytepinner. Du anbefaler Ariens. Den har brytepinnene på samme sted som Toro: En i hver ende av innmaterskovlen.
Ariens har differensial, Toro ikke. Er det noen som har erfaring med begge og kan si noe om dette?
Nå har jeg en Honda uten diff, savner det litt når jeg skal snu på trange steder, men savner ikke Ariensen.
Ariens har et automatisk system på sine større modeller, dette virker slik at det ytterste hjulet blir koblet fra ved sving.
I praksis vil dette si at Toroen svinger av seg selv, mens en på Ariens må bruke kraft på å sku ytterhjulet raskerere en innerhjulet driver. I Toros dissfavør får man et par vaiere ekstra å smøre, mens Ariens system er vedlikeholdsfritt.