Har egen erfaring med at vanlig 95 oktan bensin fort blir dårlig... Har en Honda snøfres på hytta. Pga koronarestriksjoner og hytteforbud fikk jeg ikke drenert tanken og forgasser som jeg pleier. Når våren kom glemte jeg vekk hele fresen. Når sesongen begynte før jul startet fresen med en gang, men gikk litt ujevnt og døde etter noen minutters gange. Det viste seg at det var vannperler i bensintanken og masse guffe (gele lignende masse) i flotørkammer på forgasseren. Renset forgasser og tømte tanken. På med ny, fersk bensin og nå sviver den perfekt igjen.
Fyller alltid i nok bensin på forhånd før jeg tar turen ned veien for at den ikke skal stoppe underveis, for å unngå å draden hele veien tilbake. Derfor er tanken aldri tom hos meg.
Nå er uansett aldri en snøfreser lett å trekke etter seg om motoren stopper, men på min Honda er det en frikobler som gjør det noe enklere å buksere om man trenger det.
Er det mye kondens e.l i gammel bensin så reddes en ikke alltid bare ved å fylle på
Har en Honda snøfres på hytta. Pga koronarestriksjoner og hytteforbud fikk jeg ikke drenert tanken og forgasser som jeg pleier. Når våren kom glemte jeg vekk hele fresen.
Når sesongen begynte før jul startet fresen med en gang, men gikk litt ujevnt og døde etter noen minutters gange.
Det viste seg at det var vannperler i bensintanken og masse guffe (gele lignende masse) i flotørkammer på forgasseren.
Renset forgasser og tømte tanken. På med ny, fersk bensin og nå sviver den perfekt igjen.
Nå er uansett aldri en snøfreser lett å trekke etter seg om motoren stopper, men på min Honda er det en frikobler som gjør det noe enklere å buksere om man trenger det.