Solgt flere tusen fresere?? Markedet i Norge ligger relativt stabilt på ca 15-20.000 fresere per år. Du er tilfelle en meget stor aktør i det norske markedet. Og reklamasjonsraten din bør dokumenteres, tallet du oppgir er nærmest ett fantasitall selv for dyre merker!
Signatur
Privatperson her inne, men jobber for Ridge Tool Company(RIDGID) og kan således litt om verktøy for rør/offshore.
Du har rett i at fristen er 01.08. Og denne fristen er overholdt. Om ikke så hadde dette kommet frem i revisors annmerkninger. Tar noen ganger litt tid før regnskapene blir offentliggjort. Men det betyr ikke at regnskapet ikke er levert inn.
Fristen er faktisk 31.8 om ein leverer elektronisk, så det er sikkert det dere har gjort.
Vi har forhandlere i Norge som kjøper for videresalg og mange privatkunder. Og da er ikke 1000 stk så mye på en sesong. Honda selger vel rundt 4-5 tusen tror jeg pr år.
Om du sender oss mailadressen din og ref til denne saken, så sender jeg deg en liste på hvor mange vi fikk inn på lager i 2010/2011. Så kan du se dette selv.
Har du 15 forhandlere og de selger 50 fresere i løpet av en sesong i snitt så blir det 750 stk. Og om vi selv leverer ut rundt 300 maskiner til sluttbruker så har du ganske nøyaktig riktig antall.
Men jeg forstår ikke dette helt.. Dere hadde i 2009 en omsetning på 5,1 mill, i 2010 7,2 mill(Norsk Engros Service, Norsk Engrosservice hadde kr. 0,- i omsetning i 2010 og fantes ikke i 2009).
Dersom du har solgt 1000 stk fresere i "flere år", med en anslått kost til forhandler på kr. 5-8.000,- på disse billigfreserene vil det da si at du ikke har solgt en skrue utover det i året?
Dette lukter bullshit lang vei for min del iallefall......
Signatur
Privatperson her inne, men jobber for Ridge Tool Company(RIDGID) og kan således litt om verktøy for rør/offshore.
Om du ikke vil ha oversendt fakta så kan du heller ikke påstå at jeg snakker usant. Vi har egne priser for forhandlere, og de ser jo ikke du. Du kan ikke basere deg på detaljistpriser inkl Mva. Da blir jo hele regnestykket feil.
Tror du har misforstått litt. Om du leser litt opp på siden så ser du innlegget fra Handyhunken, står det et tall med 6 nuller bak. Vi kan vel droppe denne diskusjonen da vi ikke kommer noen vei uansett. Sitter på fakta, men om du ikke stoler på det jeg skriver og du heller ikke vil ha det sort på hvitt er det like greit å diskutere et annet tema.
Hei igjen! Oversend gjerne litt info til avalonsen@hotmail.com - Jeg driver bedrift selv og har en viss interesse for regnskap og selskapsoppbygging. Venter i spenning!
Signatur
Privatperson her inne, men jobber for Ridge Tool Company(RIDGID) og kan således litt om verktøy for rør/offshore.
Hei Jeg er forhandler av Blizzard snøfresere i Rogaland. Vi selger rundt 150 fresere i året. Mesteparten av disse kommer fra importøren Engrosservice A/S.
De siste par årene har vi hatt noen få reklamasjoner på Blizzard snøfresere. De fleste feilene oppstår når kunden selv monterer freseren, og ikke har tilstrekkelig kompetanse når det gjelder innstilling av wire på driften, og sytemet begynner å slure.
Motormessig har vi ikke hatt ett eneste problem med Blizzard.
Er veldig fornøyd med Engrosservice når det gjelder deleleveranse.
Fristen er faktisk 31.8 om ein leverer elektronisk, så det er sikkert det dere har gjort.
Om du sender oss mailadressen din og ref til denne saken, så sender jeg deg en liste på hvor mange vi fikk inn på lager i 2010/2011. Så kan du se dette selv.
Har du 15 forhandlere og de selger 50 fresere i løpet av en sesong i snitt så blir det 750 stk. Og om vi selv leverer ut rundt 300 maskiner til sluttbruker så har du ganske nøyaktig riktig antall.
Mvh,
Norsk Engrosservice AS
Dersom du har solgt 1000 stk fresere i "flere år", med en anslått kost til forhandler på kr. 5-8.000,- på disse billigfreserene vil det da si at du ikke har solgt en skrue utover det i året?
Dette lukter bullshit lang vei for min del iallefall......
Om du ikke vil ha oversendt fakta så kan du heller ikke påstå at jeg snakker usant. Vi har egne priser for forhandlere, og de ser jo ikke du. Du kan ikke basere deg på detaljistpriser inkl Mva. Da blir jo hele regnestykket feil.
Mvh,
Norsk Engrosservice AS
Tror du har misforstått litt. Om du leser litt opp på siden så ser du innlegget fra Handyhunken, står det et tall med 6 nuller bak. Vi kan vel droppe denne diskusjonen da vi ikke kommer noen vei uansett. Sitter på fakta, men om du ikke stoler på det jeg skriver og du heller ikke vil ha det sort på hvitt er det like greit å diskutere et annet tema.
Mvh,
Norsk Engrosservice AS
Jeg er forhandler av Blizzard snøfresere i Rogaland.
Vi selger rundt 150 fresere i året.
Mesteparten av disse kommer fra importøren Engrosservice A/S.
De siste par årene har vi hatt noen få reklamasjoner på Blizzard snøfresere.
De fleste feilene oppstår når kunden selv monterer freseren, og ikke har tilstrekkelig kompetanse når det gjelder innstilling av wire på driften, og sytemet begynner å slure.
Motormessig har vi ikke hatt ett eneste problem med Blizzard.
Er veldig fornøyd med Engrosservice når det gjelder deleleveranse.