#61
 19     Østfold     0
Og alltid alltid innkjøring på de nye motorer..Minimum 20 timerdrift innkjøring (tomtgang og halvgass) ikke fullgass....i de handy snøfreser..da har du den i flere år..Har allerede 10 timer innkjøring nu.. den starter lett og uten problem , oljepinne viser samme som før oljemengden...

Min sjefen sin Holda hss 622 snøfreser,den ligger på reparasjon.... HONDA???? de er jo japaner.... det spiller ingen rolle hvem land de er laget. alle trenger vedlikehold ,sjefen gjordte ikke vedlikehold derfor havnet til honda verksted samme prinsipp som andre kinesiske maskiner..

og JEG HAR NORGES DIESELAGGREGATET DEL 2200 ,HAR HATT DEN I 7 ÅR OG OVER FLERE HUNDRE TIMER I DRIFT..disse dieselmotorer er laget fra kina... slittsterk dieselmotor.. husk bare bytte olje og justere ventiler regelmessige da har du den i flere år til..

Og jeg har Fastpower retro scooter dem er laget fra kina...og har kjørt 700km uten trøbbel og problem...  Husk de trenger vedlikehold uansett .... 

   #62
 19     Østfold     0
SMOKEY: Nei dem er ikke like bra . men det jeg mente var at disse kinesiske maskiner har blitt bedre o bedre og har holdt sitt målet..bare man steller den godt så er den i orden så lenge den ruller og jobber.. Mine maskiner og scooter er alle kinesiske...de har holdt seg sitt mål ,og jeg har aldri hatt trøbbel med dem.. Wink
   #63
 4,110     Akershus (Follo)     0

Og alltid alltid innkjøring på de nye motorer..Minimum 20 timerdrift innkjøring (tomtgang og halvgass) ikke fullgass....


Hvis produksjonstoleransene er store så kan innkjøring være nødvendig, men dette trodde jeg forsvant for mange tiår siden. Innkjøring av en ekte Honda består i å passe på å skifte olje etter 20 timer.

Om du foretar en slik forsiktig innkjøring risikerer du at motoren blir å bruke mye olje. Sylinderveggene blir glasert så ringene slipper mer olje forbi. Men står det i boka så er det vel dette med toleranser da.

Hvor bra disse kinafreserene er vil vel vise seg om 25 år. Det er litt tidig å konkludere før den er innkjørt og klar til bruk.  ;)

Signatur
   #64
 100     Norge     0
Innkjøring er selvpålagt, står ingenting om dette i manualen.
Ser på det som fullstending kulturkræsj å starte opp en ny motor, gi full gass og frese i vei, huff og huff, nei takk.
Har det bare i blodet at nye motorer bør kjøres inn, nye stempelringen må få forme seg mot sylinderveggene ved lett gange uten stor belastning. Gammeldags, who cares, vil at Loncin motoren skal få en god start i livet.
Av prinsipp smiler jeg når folk fortrekker "vedlikeholdsfritt", vedlikeholdsfrihet = bruk og kast – kjør til det går i stykker, og kjøp ny – det er vedlikeholdsfrihet i praksis.

Satt på spissen: de som søker vedlikeholdsfrihet søker latskap ;)
Siste redigering: Friday, February 4, 2011 2:35:33 PM av Fresermannen
   #66
 3,210     Vestlandet     0
Noen som vet om det går an å få tak i reservedeler til sånne hondaklon-motorer? Er de kompatible med honda?
   #67
 4,110     Akershus (Follo)     0
Startmotoren er satt inn feil vei!
Ledningen skal gå inn på undersiden.
Den kommer til å gå full av vann for så å ruste fast.

Ikke at man trenger være kineser for å gjøre det. Tecumseh gjorde det samme, og resultat uteble ikke.
Signatur

   #68
 2,264     0
Deler ryker uansett om det er en dyr kvalitetsmaskin eller billig drit. Enig?
Får du tak i deler til ei maskin kjøpt på rema 1000 om 15 år?
Får du tak i deler til feks Honda om 15 år?

Har selv en snapper jordfreser fra ca 1983, deler til motor på den er fortsatt lagervare hos lokal hageforetning. (b&s).
   #69
 3,233     Vestfold     0
Alt ryker en eller annen gang. Men så er det noe som ryker etter 2 år der andre holder 20.
   #70
 22,342     Akershus     0

Startmotoren er satt inn feil vei!
Ledningen skal gå inn på undersiden.
Den kommer til å gå full av vann for så å ruste fast.

Ikke at man trenger være kineser for å gjøre det. Tecumseh gjorde det samme, og resultat uteble ikke.

Ja de kastet kortene. Nix mer Tecumseh.