skulle vell tatt et bilde ta bilde sier mer en 1000ord OSV.
men hvor mye strukturbygging kan man gjøre med sparkel,glassfiber eller ligende? ser at flensen inn i hjulbuen er litt gåen, og ca ca 3cm opp på selve hjulbuen er angrepet av rust. en ting er at det ser pent ut i det man er ferdig, men hvor lenge kan det holde? og hvilke produkter bruker mann?
fungerer forøvrig ruststopperen? den som omformer rust til stål?`
Som Logiman sier, rust kan aldri stoppes, men en kan skjære bort rust og legge på nytt stål, da har man ikke lenger ett rustproblem Problemet blir da å hindre rusten å komme tilbake.
Du kan bryke armeringsduk, og glassfibersparkel, men dette er en løsning som jeg syns er veldig dårlig, Det blir som å forskale og etter noe tid miste støtten til forskalingen Mest sansynlig vis så vil dette løsne og dette av i større flak eller klumper igjen. Ferskt nytt stål er nå engang stål og vil ikke dette av om en feste dette skikkelig, jeg har brukt lim (PL400) Limt det på plass, og smørt det skikkelig inn med lim på baksiden inn mot hjulkassen, da har du lim, rustbeskyttelse og tetning i en å samme smellen der du har limt Sparkle litt og på utsiden og kjøp deg en boks med grunning og en boks med lakk for syns skyld, da har du en hjulbue som holder i mange år til.
Har sett veldig mange eksempler på folk som har sparklet og "forskalt" rust, men har til gode å se noen vellykkede slike jobber.
Dersom du skal en tur til Sørlandet i løpet av sommeren for å hilse på Kaptein Sabeltann eller bare for å nyte vår flotte lndsdel, så er det bare å gi beskjed, så skal jeg hjelpe deg med hjulbuene dine. er ikke mere enn ett par timers jobb, selv om jeg bruker sveiseapperat, Kan bytte mot en flaske med noe godt, som en Jæger eller noe ;) Bar ikke tilby meg betaling på forskudd ;D
Signatur
Jobbet som bilmekaniker, biloppretter, overflatebehandler, industrirørlegger og trailersjåfør ++++ Mesterbrev i synsing med lokalt mesterskap i pissprat og ellers verdensmester i alt som har med alt å gjøre
Det er bare å ta kontakt når det nærmer seg Sabeltann tid. Sender deg en PM
Signatur
Jobbet som bilmekaniker, biloppretter, overflatebehandler, industrirørlegger og trailersjåfør ++++ Mesterbrev i synsing med lokalt mesterskap i pissprat og ellers verdensmester i alt som har med alt å gjøre
Siden jeg driver og skrur på bil er jeg så lei av det stadige problemet med rust at jeg plukket bilen i deler, senket ramma i syrebad og deretter dekket den med epoxy og så har jegfårr laget et nytt kaross med skjermer, panser og hele sulamitten i glassfiber i Tyskland. Skrur fast skjermbreddere i spesialplast som ikke knekker og da er i alle fall rust et tilbakelagt stadium. Akslingene er sandblåst, syregrunnet, 2 lag zinkspray av industrikvalitet for agressive miljø offshore, lakkert 2 lag og deretter rsutbeskyttet med tynnstoff/tykkstoff. Det er noe som etter min erfaring holder veldig mange år før det bryter ut ny rust.
Den er bygget på en gammel Suzuki 413, men det er ikke noe særlig igjen av den gamle bilen. Akslingene har fått luftstyrte sperrer, forsterkede stikkakslinger, skivebremser fra subaru vrx, fjæring fra Trailmaster, annen motor med mye mer futt etc etc etc.
Neste prosjektbil skal ha 1,9 l mercedesmotor med automatkasse. De er utrolig billige i Sverige. Og i en bil som veier rundt 900 kg trekker det bra når toppfart gires til rundt 140 km/t. Og i lavserie 4,16/1 utveksling fra utomatkassa så klatrer de på veggen.
Men det er lavbudsjett bilbygging. Bruker egentlig ikke så mye penger på det. Kanskje den billigste bilhobbien en kan ha.
Og når jeg plundrer med noe tar jeg ut frustrasjonen i en diskusjon her ;D ;D
Oj. Imponerende greier, Aasg. Har du noen mulighet til å få Frankenbil på veien noen gang eller skal den brukes i nattens mulm og mørke, med deg iført batman-kostyme? ;D
men hvor mye strukturbygging kan man gjøre med sparkel,glassfiber eller ligende? ser at flensen inn i hjulbuen er litt gåen, og ca ca 3cm opp på selve hjulbuen er angrepet av rust. en ting er at det ser pent ut i det man er ferdig, men hvor lenge kan det holde? og hvilke produkter bruker mann?
fungerer forøvrig ruststopperen? den som omformer rust til stål?`
Bruker du armeringsduk kan du sparke rimelig tykt.
Problemet blir da å hindre rusten å komme tilbake.
Du kan bryke armeringsduk, og glassfibersparkel, men dette er en løsning som jeg syns er veldig dårlig,
Det blir som å forskale og etter noe tid miste støtten til forskalingen
Mest sansynlig vis så vil dette løsne og dette av i større flak eller klumper igjen.
Ferskt nytt stål er nå engang stål og vil ikke dette av om en feste dette skikkelig, jeg har brukt lim (PL400)
Limt det på plass, og smørt det skikkelig inn med lim på baksiden inn mot hjulkassen, da har du lim, rustbeskyttelse og tetning i en å samme smellen der du har limt
Sparkle litt og på utsiden og kjøp deg en boks med grunning og en boks med lakk for syns skyld, da har du en hjulbue som holder i mange år til.
Har sett veldig mange eksempler på folk som har sparklet og "forskalt" rust, men har til gode å se noen vellykkede slike jobber.
Dersom du skal en tur til Sørlandet i løpet av sommeren for å hilse på Kaptein Sabeltann eller bare for å nyte vår flotte lndsdel, så er det bare å gi beskjed, så skal jeg hjelpe deg med hjulbuene dine.
er ikke mere enn ett par timers jobb, selv om jeg bruker sveiseapperat, Kan bytte mot en flaske med noe godt, som en Jæger eller noe ;)
Bar ikke tilby meg betaling på forskudd ;D
Mesterbrev i synsing med lokalt mesterskap i pissprat og ellers verdensmester i alt som har med alt å gjøre
Sender deg en PM
Mesterbrev i synsing med lokalt mesterskap i pissprat og ellers verdensmester i alt som har med alt å gjøre
Akslingene er sandblåst, syregrunnet, 2 lag zinkspray av industrikvalitet for agressive miljø offshore, lakkert 2 lag og deretter rsutbeskyttet med tynnstoff/tykkstoff. Det er noe som etter min erfaring holder veldig mange år før det bryter ut ny rust.
Neste prosjektbil skal ha 1,9 l mercedesmotor med automatkasse. De er utrolig billige i Sverige. Og i en bil som veier rundt 900 kg trekker det bra når toppfart gires til rundt 140 km/t. Og i lavserie 4,16/1 utveksling fra utomatkassa så klatrer de på veggen.
Men det er lavbudsjett bilbygging. Bruker egentlig ikke så mye penger på det. Kanskje den billigste bilhobbien en kan ha.
Og når jeg plundrer med noe tar jeg ut frustrasjonen i en diskusjon her ;D ;D