21,330
38
0
Bauhaus : Hvilket servicenivå kan man forvente?
22,342
Akershus
0
Jeg skulle ha noe tilbudsgreier på Bauhaus.
På internet var det ikke noen info. (Der er ihvertfall Byggmax. Terningkast 6 til dem for det)
På telefon ble det sagt at de hadde massevis av slikt inne. (Telefonventetid vet jeg ikke da jeg ikke ringte.)
Jeg kommer til Bauhaus og blir sendt til en avdeling. Der har de selvfølgelig ikke det jeg skal ha. Derfra må jeg til en annen avdeling for å bestille.
Der får en fyr masse problemer med å fylle inn bestilling pga raua dataystem.
Da jeg kommer til kassa sier de det var rart jeg måtte betale alt og at det er unormalt, jeg burde slippe unna med bare litt. Jeg må isåfall gå tilbake til avdelingen.
Jeg betaler hele greia og går.
Er dette god service? Personene som arbeider der virker hyggelige og hjelpsomme, men systemet er feil.
På internet var det ikke noen info. (Der er ihvertfall Byggmax. Terningkast 6 til dem for det)
På telefon ble det sagt at de hadde massevis av slikt inne. (Telefonventetid vet jeg ikke da jeg ikke ringte.)
Jeg kommer til Bauhaus og blir sendt til en avdeling. Der har de selvfølgelig ikke det jeg skal ha. Derfra må jeg til en annen avdeling for å bestille.
Der får en fyr masse problemer med å fylle inn bestilling pga raua dataystem.
Da jeg kommer til kassa sier de det var rart jeg måtte betale alt og at det er unormalt, jeg burde slippe unna med bare litt. Jeg må isåfall gå tilbake til avdelingen.
Jeg betaler hele greia og går.
Er dette god service? Personene som arbeider der virker hyggelige og hjelpsomme, men systemet er feil.
Noe er galt, og det gjelder mange slike foretak. Vi som et seriøst firma handlet endel driller hos Byggmakker. Håndverkere som bruker drillen daglig. Jeg måtte vente 7 uker tror jeg det var, og da var den støvsugd.
Et sted jeg synes det fungerer bra er faktisk Biltema. Ødelagt ja, da får du ny. Ikke fornøyd, da får du tilgodelapp.
Som regel har Bauhaus mye inne (iallefall av det på tilbud). De kan vel gå tom som de fleste andre. Men så lenge dette er normale varer de skal ha så betaler man ikke noe før man kommer igjen og henter varen og betaler. Ved bestilling av spesialvarer som må tilpasses, så er det vel normalt med et forskudd på en viss prosent.
Nå har jeg prøvd bauhaus i mange år (ikke bare i Norge, men i Sverige, Danmark, Tyskland osv). Har egentlig aldri hatt noen problemer hverken med prisløftet eller annet surr. Men nå skal vel ikke jeg si for mye, har vel blitt litt for mye Bauhaus fan Men en ting er jeg enig i. Nettsidene burde bli mye bedre. Der er byggmax på topp! Slike sider som Byggmax kan være med på at jeg velger en butikk foran en annen da man lett kan sjekke priser og lagerstatus før man drar, så man slipper å rote rundt å lete.
Jeg var innom Bauhaus en gang og var lite fornøyd med varekunnskapen de som ekspederte hadde. De sa riktignok at vedkommende som virkelig skulle kunne ting den dagen var syk, men de skrev opp navn og tlf til meg og skulle kontakte meg dagen etter.
Men hørte aldri noe.
Hvordan er kvalitetsnivået deres sånn javntover?
Nå er jo ikke dette noe proffsjappe på lik linje med mange andre byggevarer. Du kan nok møte på både de med god kunnskap som dårlige, men her har jeg alltid et realistisk forventning. Det er flere proffsjapper (verktøy) i distriktet her som har folk som ikke vet en dritt om det dem selger, og det synes jeg er værre.
Jeg kom på at det er noe som irriterer meg på Bauhaus. Og det er tregheten i betalingen på drive inn til tider. Den kunne absolutt vært bedre.
Det vil helt klart være (skal iallefall være) langt bedre kunnskapsnivå hos proffsjapper/proffavdeling enn ellers. Man betaler jo trossalt for det. Men det betyr jo ikke at man kan finne folk som vet hva de driver med. De finnes på Bauhaus de og. Men Bauahaus er jo først og fremst rettet mot rene forbrukere. Da er det lavere priser og utvalg som gjelder. Dessuten er de flinke med å ha mye på lager, så man slipper å bestille og kjøre to turer.
Men kunnskapet til de som jobber der er ikke noe å skryte av, det er mye 20 åringer som like gjerne kunne jobbet på McDonalds. Men prisene og tilbudene er stort sett uslåelige.
Når jeg skal ha et produkt går jeg til hyllen og henter det. Så går jeg til kassen og betaler. Jeg snakker ALDRI med betjeningen i dene ntype butikekr om valg av produkt osv. Dette gjelder Byggmax, Bauhaus, Byggmakker eller Maxbo (+ øvrige i samme bransje).
Jeg har snakket med proffselger hos Byggmakker ifm. kjøp av verktøy. Bare svadaprat og hans anbefaling var MEGET sterkt preget av en intern salgskonkurranse med premier fra Makita. Han anbefalte derfor Makita - og kun det!
Jeg leser på nettet, snakket med kjente, spør på forum og tester i praksis - så handler jeg.
For meg er de fleste butikker KUN ett sted jeg henter og betaler for en vare.
Stoler man på en butikkselger er man passe naiv i mine øyne.
Det er sikkert fler enn meg som har jobbet i en Radio/TV/Data/Mobil/hvitevare-sjappe.
ALLE vet at "beste produkt" ikke blir anbefalt - her er det "høyeste margin" som gjelder.
Har aldri opplevd at Bauhaus eller Byggmax har vært utsolgt, men det er nok snakk om tilfeldigheter. Hver gang jeg opplever "utsolgt" forbanner jeg butikken i bilen hele veien hjem og lover meg selv at "dette er siste gang..."...
På Bauhaus forventer jeg et høyt servicenivå, men et lavt kunnskapsnivå!
;D Godt sagt. Men lavt kunnskapsnivå ER lavt servicenivå.
Smilene kan de holde for seg selv så lenge de lirer av seg svada og feilaktig informasjon. Dette gjelder ikke eksplisitt Bauhaus, men også Bauhaus ;D