#31
 611     Øvre Eiker     0
Enda en dårlig erfaring med servicenivå/kunnskapsnivå hos Bauhaus her.

For en stund siden kjøpte jeg et sett med Bosch drill, lader og to 18V batterier hos Bauhaus. Jeg spurte da selgeren om det gikk å bruke de samme batteriene på både blå og grønn Bosch og ble forsikret om at det gikk bra så lenge det var samme spenning. I dag kjøpte jeg en Bosch bajonettsag for 18V batteri. Drillen er grønn, batteriene er svarte, og sagen er blå. Nei, det er ikke samme batteri på grønn og blå Bosch, selv om det er samme spenning.

Nå må jeg kjøre tilbake til Bauhaus for å bytte sagen i noe med ledning, for jeg gidder ikke ha ørten forskjellige batterisystemer.

   #32
 3,233     Vestfold     0
Kjedelig å få sånne svar  >:(

Neste gang du er i tvil, så spørr her inn først om du kan  Smile
   #33
 1,011     Hosle     0
Husk at Bauhaus har vanvittig mange varer og sikkert ikke all verdens lønnsnivå. I tillegg har de antageligvis endel deltidsansatte som ikke kan allverdens.

Man merker generelt på områder hvor man selv har litt ekspertise, at butikkansatte ofte ikke har peiling.

Jeg synes ikke Bauhaus er spesielt ille i forhold til andre, og i på Liertoppen har jeg mange ganger blitt ekspedert av folk som har god kunnskap og høyt servicenivå.
   #34
 3,010     Akershus     0
Jeg stoler nesten aldri på hva folk i byggvarebutikker sier lenger for noen ganger vet jeg at det jeg får servert er ren løgn og andre ganger så tror jeg de bare svarer det de tror. Av en eller annen grunn så er det å banne i kirken det å skulle dobbeltsjekke noe på nett.

Gjør som Logi sier, spør heller her. Smile
   #35
 8     0
På Bauhaus her i Vestby kan du bli betjent av dyktige og mindre dyktige ansatte.
Prisleiet er også variabelt, men min konklusjon er at man totalt kommer billigst ut der.

Servicenivået er greit men avhenger igjen av personalet. Er etterhvert blitt så kjent i butikken at jeg går og velger selv i hyllene. Spør kun når jeg står fast på hvor varene er. Spør aldri om råd da jeg vet at i alle slike foretak er det agenda på hva de vil selge av merker. 
Holder meg etterhvert til varemerker jeg kjenner, men ettersom det meste er produsert i Asia så ser jeg an hva jeg kjøper. Kinesiskeutviklede elektrovarer holder jeg meg laaaaangt unna. Det er stort sett bare ræva. Om det er europeisk utviklet og det har vært noen kontrollører fra europa ved fabrikken for konstant å holde kineresene i øra under produksjonen kan det være bra kvalitet.
   #36
 611     Øvre Eiker     0
Jeg ser at jeg glemte å følge opp mitt forrige innleg. Jeg dro tilbake ved neste annleding og det gikk helt greit å få pengene tilbake (men han som stod foran meg i køen brukte lang tid på å få noen penger tilbake på prisgarantien deres). Stort sett syns jeg det er greit å handle inne i butikken bortsett fra at det kan ta tid å få hjelp hvis man f.eks. trenger noe på øverste hylle.
   #37
 365     Drammen     0
Jeg jobbet på bauhaus liertoppen som deltidsarbeider i 5 år. De første 3-ish årene var det stort sett god bemanning og mange fulltidsansatte som fikk masse tid til å gå på kurs og settes inn i produktene. Butikken gikk så det suste, prisene gikk opp og kundene raste fortsatt inn. En stund. Så skulle det strammes inn, noen sa opp, noen ble sagt opp. I dag kjenner jeg igjen noen få ansatte der oppe. Jobbet selv på verktøy, maskiner og jernvare og fikk god peiling på det mens jeg var der. Ikke dra på bauhaus og forvent kunnskap. Service kan også komme i form av hjelpsomhet, og det kan du møte på der.

   #38
 870     Østfold     0
Jeg handler stort sett bare på Bauhaus hvis jeg vet hva jeg skal ha og hvor i butikken det ligger. Å få hjelp til å finne noe eller veiledning er ikke lett. Jeg husker i sommer var det kjempekø på malingsavdelingen og de ansatte var rimelig stressa pga underbemanning.

Bahuas har dog gode priser og jeg har ikke hatt problemer med å bytte ting. En gang hadde masse rørkoblinger til overs etter å ha ha lekt rørlegger hjemme og hadde mistet kvitteringen. Jeg fikk likevel byttet. Damen som hjalp meg ba om ca dato på når jeg hadde kjøpt varene og mitt kortnummer og søkte opp kvitteringsbilaget fra Bauhaus' system. Det er ikke alle steder man får slik behandling når man skal bytte noe.