21,103
31
2
Er Monter kjeden interessert i selge varer?
1,617
Rogaland
0
I dag hadde jeg en selsom opplevelse hos en lokal Monter butikk.
Kona og undertegnede hadde bestemt oss for å kjøpe en vedovn vi hadde sett i Monter reklamen, samt en avtrekksvifte til det nye gjeste toalettet. Vi putter hengeren på og setter avgårde.
I samme ærend tok jeg med meg et trillebårhjul som jeg hadde kjøpt i feil dimensjon på samme ut salgs sted for et par uker siden. Tenkte det var greit å få byttet dette da jeg allikevel var i butikken.
Men i hos monter ble dette til min overraskelse slett ikke lett. Jeg hadde selvsagt rotet bort kvitteringen. De hadde fått streng beskjed om at ingen varer kunne byttes inn uten godkjent kvittering...
Jeg forklarte henne at hjulet med deres egen merkelapp på bare kostet kr 200 og at jeg skulle handle dyrere varer slik at dette ville gå bra i pluss for dem likevel.
Men, nei det gikk ikke for de hadde opplevd at folk kjøpte billige varer andre steder og kom til dem for å bytte dem inn i andre varer med fortjeneste! :o
Jeg syntes dette var litt humoristisk og kunne ikke la være å spørre henne om det var greit å bruke kontanter hos dem som var tjent på å selge konkurrenters produkter?
Dette var det ikke noe noe i veien for i følge damen ;D.
Enden på visa var at jeg la igjen hjulet med en lapp til butikksjefen om han kunne vurdere
å ta i retur hjulet og eventuelt kontakte meg over helga.
Vi var selvsagt ikke så motiverte til å bruke mer penger der inntil videre, så vi dro istedet over til Varmefag og bestilte en peis der.
Det man kan lure på er om Monter har en gjennomtenkt strategi for sin virksomhet. De bruker millioner på markedsføring, og så klarer de å skyve kundene bort med slike stupide regler.
I tillegg er det ikke sikkert de bare taper privatkundene, noe som er ille nok. De risikerer også de mer verdifulle firmakundene.
Selv sitter jeg som Business Controller i et relativt stort selskap/konsern, og studerer stadig våre disponeringer/avtaler. Både Monter og deres eier Optimera er steder vi handler hos.
Om jeg skal velge mellom rimelig like betingelser for vårt firma, må jeg innrømme at negative opplevelser privat definitivt preger valget i jobb hverdagen.
Blir spennende å se over helga om de kan finne en løsning på dette. De var utsolgt for det meste av trillebårhjul, så hjulet burde komme bra med.
Om dette blir blir for stor kamel for dem å svelge tror jeg at jeg uansett donerer dem hjulet, da de sannsynlig vis trenger all hjelp de kan få..
Kona og undertegnede hadde bestemt oss for å kjøpe en vedovn vi hadde sett i Monter reklamen, samt en avtrekksvifte til det nye gjeste toalettet. Vi putter hengeren på og setter avgårde.
I samme ærend tok jeg med meg et trillebårhjul som jeg hadde kjøpt i feil dimensjon på samme ut salgs sted for et par uker siden. Tenkte det var greit å få byttet dette da jeg allikevel var i butikken.
Men i hos monter ble dette til min overraskelse slett ikke lett. Jeg hadde selvsagt rotet bort kvitteringen. De hadde fått streng beskjed om at ingen varer kunne byttes inn uten godkjent kvittering...
Jeg forklarte henne at hjulet med deres egen merkelapp på bare kostet kr 200 og at jeg skulle handle dyrere varer slik at dette ville gå bra i pluss for dem likevel.
Men, nei det gikk ikke for de hadde opplevd at folk kjøpte billige varer andre steder og kom til dem for å bytte dem inn i andre varer med fortjeneste! :o
Jeg syntes dette var litt humoristisk og kunne ikke la være å spørre henne om det var greit å bruke kontanter hos dem som var tjent på å selge konkurrenters produkter?
Dette var det ikke noe noe i veien for i følge damen ;D.
Enden på visa var at jeg la igjen hjulet med en lapp til butikksjefen om han kunne vurdere
å ta i retur hjulet og eventuelt kontakte meg over helga.
Vi var selvsagt ikke så motiverte til å bruke mer penger der inntil videre, så vi dro istedet over til Varmefag og bestilte en peis der.
Det man kan lure på er om Monter har en gjennomtenkt strategi for sin virksomhet. De bruker millioner på markedsføring, og så klarer de å skyve kundene bort med slike stupide regler.
I tillegg er det ikke sikkert de bare taper privatkundene, noe som er ille nok. De risikerer også de mer verdifulle firmakundene.
Selv sitter jeg som Business Controller i et relativt stort selskap/konsern, og studerer stadig våre disponeringer/avtaler. Både Monter og deres eier Optimera er steder vi handler hos.
Om jeg skal velge mellom rimelig like betingelser for vårt firma, må jeg innrømme at negative opplevelser privat definitivt preger valget i jobb hverdagen.
Blir spennende å se over helga om de kan finne en løsning på dette. De var utsolgt for det meste av trillebårhjul, så hjulet burde komme bra med.
Om dette blir blir for stor kamel for dem å svelge tror jeg at jeg uansett donerer dem hjulet, da de sannsynlig vis trenger all hjelp de kan få..
Hadde blitt en smule irritert om det gjaldt meg.
På mandag får du en telefon og en beklagelse. Og hadde du handlet med en av de erfarne en vanlig ukedag, så hadde ikke dette med kvittering vært et problem i det hele tatt.
På den annen side: Var det en av de faste og erfarne som betjente deg denne lørdagen, så har butikken et problem....
Jeg har desverre ikke den samme opplevelsen fra Maxbo i Horten. Kanskje jeg bare har vært uheldig med de jeg har møtt der.
Det skal sies at Monter i Horten var kjent for dårlig service tidligere på "folkemunne" men de har klart å snu seg. Folk er fornøyd med Monter nå virker det som. Så da satser vi på at Maxbo klarer det samme
Tror nok gjerne det var en deltids hjelp vi traff på idag, men hun forsvant og rådførte seg med en annen medarbeider for å være sikker..
Ser dog som nevnt stadig at byggvarehus nedprioriterer dyktig personale i sine strategier. Kan se ut som det viktigste er å få folk inn i butikken.
Som en digresjon fikk vi en helt annen opplevelse av betjeningen hos Fagvarme. Der var stilen kvikke arkitekt/reklame utseende personer med tydelig interesse og kunnskap innen produktene de formidlet. Nå er riktignok dette litt ulike forretninger, men tror mange byggshoper også med fordel kunne lagt litt mer fokus på kundeopplevelse enn annonser.
Til og med Byggmakker greide å gi en fair prismatch på Byggmax for mitt medium renoveringsprosjekt. Så får servicekriterie og evt produktkvalitet veie opp for prisdifferansen.
Det er dyrt å være "lat." ;)
Har bestemt meg for å boikotte hele sjappa inntil videre.
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Jeg hadde gjort akkurat det samme som trådstarter i dette tilfelle. Man har riktig nok ikke noe krav på å få dette byttet etter forbrukerkjøpsloven (med mindre det er en av de ansatte i en butikk som har gitt deg feil vare etter hva du har bedt om). Kvittering eller ei, de kan fint sjekke dette opp i sine systemer om man vet ca kjøpstidspunkt.
Det er ikke noe vits i å bruke tid på sånne butikker. Det finnes stort sett alternativer.
Er fornøyd med Monter her i Bergen (på Minde), men det var litt artig en gang jeg var innom og så en stooor plakat med tilbud på Hultafors 120cm vater. Jeg fant ikke vateren og spurte i kassa. Ekspeditøren ble med for å lete. Vi fant en stk og jeg sa "flaks da, har det gått endel av disse eller?" Da sa ekspeditøren : "Nei, det var den eneste vi fikk inn...."
Montér Ragnar Næss, ligger på Stabekk.
- Baderomsbloggen min
....
...
...