6,946
8
0
Frakt hos netthandelen.no
646
Digert skolehus fra 1923, på Vestlandet.
0
Vant akkurat noe trykkluftverktøy fra netthandelen.no (to akusjoner).
Ser nå at de bare har lagt sammen frakten, frakt som i utgangspunktet var dyr..
Er det her de tjener penger?
Jeg bruker alltid å kjøpe flere ting på Netthandelen for å få mindre frakt.
Det siste jeg kjøpte var en redskapsbod på 80kg, kostet ca 1000,- i frakt.
Men man kan selv regne ut frakten hos Netthandelen, om du ikke ønsker å kjøpe det du har vunnet bare kontakter du dem så ordner de det også
Ja, men jeg tok det for gitt at det ble rimeligere frakt på flere ting, og at de ikke bare la sammen frakten på de individuelle tingene...
Det jeg har betalt i frakt der, har vært fornuftig etter normal posten satser som man normalt ville fått i enhver nettbutikk. Men flere store ting, vil ofte dobble.
De selger kina produkter av ymse kvalitet.
Veldedighet var ikke det jeg var ute etter, men heller ikke at de skulle tjene penger på frakt.
Ja, de selger mye skit.
1)Det som legges ut på Netthandelen er NYE varer,ikke brukt eller fra tvangssalg /konkurs/overskuddslagre. Det er ofte under "privat label" (= bestille et produkt som produsenten allerede lager og få under ditt eget "Merke" F.eks du får i dag kjøpt Radionette flatskjerm . (Fabrikken i Sandvika forsvant jo lenge før selv fagnerder visste hva flatskjerm var) Det er de som eier navnet- de som har kjøpt rettighetene til navnet som bestiller og markedsfører produktet. Se at både Clas Ohlson og Biltema har egne produkter/navn.
2) De lever av dette , på lik linje med butikken på hjørnet. De må totalt tjene penger.
3) For at de skal optimalisere sine inntekter er 1 kr. lokkemiddelet ( attension) og handlingsgebyret fast på 75,- ved forsendelse og 120,- ved hente Kr.sand(Dette dekker mer eller mindre firmaets kostnader i Norge)
4) Sender de a) alt på post, fakturerer de porto på hver enkelt - kartong. det kan være 20 enkeltvarer oppi som fraktberegneren gir en makspris pr. gjenstand, men samlet i 1 kartong er det kun frakt for hele kartongen ! Det finnes andre som har en fast fraktandel de legger på alle gjenstander.b) Alle som sender volum har avtaler med rabatt (kall det gjerne en gross rabatt) Dette er jo riktig da de gir stordrifts- fordeler ogå for transportøren c) Dette er en forhandlings sak mellom disse parter, som regel en bedrifts hemmelighet mellom disse partene -ikke for å undra seg alment åpenhet- men for å verne partene i avtalen fra f.eks. å bli å presset av andre. ( Dere gir meg kun 40 % rabatt, hvorfor kan ikke jeg også få 48 % -jeg sender da like mye..etc)
5) Min kvalifiserte tipping tilsier at den aktuelle bedrift har langt mer enn dette. Men det kan ikke bekreftes (jeg vet heldigvis ikke hva denne avtalen inneholder - det er konfidensielt) men en betraktelig del av avansen kommer fra denne rabatten.
6) Sender de tunggods fakturer de frakt for tunggodset samlet . I motsetning til post er bil/båt- gods taksert basert på hele sendingen til en mottager ( post var pr.kolli) Derfor er prisen pr.kolli veldig mye lavere ved økende antall.
7) For å forvirre helt (?) kan jeg vise at om du vinner både post og tung gods . Sender de optimalt for dem ( de har jo interesse å fakturere høyest mulig frakt . Det betyr at de ønsker som alle andre å tjene mest mulig. De tjener jo på rabatten! Derfor sendes tung gods med en frakt (for samlet sending) og de fakturer porto for hver kartong ellers (under 35 kg) Hadde de sendt kartongene med tung godset (alt samlet ) hadde den fakturerte frakten blitt som for tung gods alene pluss bagateller .( om frakt beregningen øker fra 350 til 400 kg, øker frakten med "peanøtter") Men da blir jo rabatten for avsender også mindre.