Jeg har kjøpt ifra han. Meget bra greier. Får med alle deler og god bruks anvisning. Husk å ha en kraftig loddebolt på kanskje 80w, så tar det ikke så lang tid å lodde av de gamle delene.
Jeg bestilte det jeg trengte på elfa.se, de sendte fort og greit. Tror jeg betalte rundt 150,- totalt med frakt osv. Forholdsvis enkel jobb, og selv om jeg ikke har brukt laderen så mye enda, ser den ut til å virke fortreffelig.
Jeg bestilte det jeg trengte på elfa.se, de sendte fort og greit. Tror jeg betalte rundt 150,- totalt med frakt osv. Forholdsvis enkel jobb, og selv om jeg ikke har brukt laderen så mye enda, ser den ut til å virke fortreffelig.
Hvordan støyer din lader? Og hvilke komponenter kjøpte du(hvilke verdier på kondisatoren og variatoren)?
Dette var det jeg bestilte fra elfa, om dette er de beste komponentene vet jeg ikke, men min lader så ut til å fungere greit i hvertfall, noen andre her kan kanskje gi noe mer anbefaling.
67-601-36 E-Lyt Snap In 220uF/450V 60-300-01 Varistor VDR S20K275
Vil anbefale å se etter en kondensator som er mindre, da den jeg bestilte var i største laget (fysisk), jeg glemte dette i farten når jeg bestilte, så den passet ikke helt i den gamle posisjonen. Ordnet det med litt ledning og et lite kapp i plasten.Men ville målt den gamle kondensatoren og funnet en som var i samme diameter om mulig.
den bråker endel, men det tror jeg den gjør uansett og ikke har noe med de komponentene som er satt inn, det er jo en vifte i den som starter når den begynner å lade.
Jeg ville ikke forlatt laderen uten tilsyn etter de forandringene.
Er andre designparametere sjekket: - PIV rating for diodebro? - FET sjekket for spenning? (Men strømmen er lavere) - Trafo omsetningsforhold? Forholdet inn/ut spenning er forandret med ca 1:2 og dermed også PWM pulsbredde. - Sikring med lavere verdi? - Fotokopler etter europeisk standard? - Sikkert flere jeg har glemt.
Netto resultat er større mulighet for at laderen blir arnested for brann. Og da vil nok forsikringsselskapet interessere seg for den.
Med en 110V / 240V trafo eller omformer foran laderen kan jeg ikke se noen problemer.
Signatur
Det er ikke noe som er umulig. Det er bare en mulighet til å lære noe nytt.
Netto resultat er større mulighet for at laderen blir arnested for brann. Og da vil nok forsikringsselskapet interessere seg for den.
Med en 110V / 240V trafo eller omformer foran laderen kan jeg ikke se noen problemer.
da er det vel billigere å kjøpe en lader ifra England.
Signatur
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it. They are only there to sign the cheques". Bill Shankly
"Maybe in life it's impossible to give 100 per cent to your job. Okay, I'll accept 98 per cent" Rafa Benite
Javisst. Og bedre. Der er dem jo tilogmed CE merket. Og tekninsk sjef hos Makita vil vel ikke bli tatt med buksa på knærne og en dårlig fundert CE merking antar jeg.
Signatur
Det er ikke noe som er umulig. Det er bare en mulighet til å lære noe nytt.
det tryggeste er jo alltid å kjøpe en som er merket og spesifisert for dette markedet. Da har man jo produsentens garanti.
Min lader har i hvertfall fungert, og jeg har ladet der jeg har jobbet slik at jeg har hatt den under oppsikt om det skulle skje noe.
Andre kan sikkert svare for endel av de parametrene du beskriver Einar, men jeg tok ut sikringen for å bytte den med en jeg hadde i en 220volt strømforsyning, men når jeg tok den ut så jeg at de hadde samme verdi, så jeg satt den tilbake og den har fungert.
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it. They are only there to sign the cheques". Bill Shankly
"Maybe in life it's impossible to give 100 per cent to your job. Okay, I'll accept 98 per cent" Rafa Benite
Blir nok lxt702 + skruautomat fra Maxtools på meg, eventuelt makitafactoryoutlet. Makita har også en "free tool" kampanje gående, så det ligger an til "gratis" stikksag (frakt). Jetcarrier ordner transport.
Raymond
Min garasje tråd
Raymond
Min garasje tråd
67-601-36 E-Lyt Snap In 220uF/450V
60-300-01 Varistor VDR S20K275
Vil anbefale å se etter en kondensator som er mindre, da den jeg bestilte var i største laget (fysisk), jeg glemte dette i farten når jeg bestilte, så den passet ikke helt i den gamle posisjonen. Ordnet det med litt ledning og et lite kapp i plasten.Men ville målt den gamle kondensatoren og funnet en som var i samme diameter om mulig.
den bråker endel, men det tror jeg den gjør uansett og ikke har noe med de komponentene som er satt inn, det er jo en vifte i den som starter når den begynner å lade.
Er andre designparametere sjekket:
- PIV rating for diodebro?
- FET sjekket for spenning? (Men strømmen er lavere)
- Trafo omsetningsforhold? Forholdet inn/ut spenning er forandret med ca 1:2 og dermed også PWM pulsbredde.
- Sikring med lavere verdi?
- Fotokopler etter europeisk standard?
- Sikkert flere jeg har glemt.
Netto resultat er større mulighet for at laderen blir arnested for brann. Og da vil nok forsikringsselskapet interessere seg for den.
Med en 110V / 240V trafo eller omformer foran laderen kan jeg ikke se noen problemer.
da er det vel billigere å kjøpe en lader ifra England.
"Maybe in life it's impossible to give 100 per cent to your job. Okay, I'll accept 98 per cent" Rafa Benite
Min lader har i hvertfall fungert, og jeg har ladet der jeg har jobbet slik at jeg har hatt den under oppsikt om det skulle skje noe.
Andre kan sikkert svare for endel av de parametrene du beskriver Einar, men jeg tok ut sikringen for å bytte den med en jeg hadde i en 220volt strømforsyning, men når jeg tok den ut så jeg at de hadde samme verdi, så jeg satt den tilbake og den har fungert.
www.google.com/safebrowsing/diagnostic?site=http://www.toolmanonline.com/&hl=no
"Maybe in life it's impossible to give 100 per cent to your job. Okay, I'll accept 98 per cent" Rafa Benite