Nope, ingen pakker mottat selv om den skal ha blitt sendt to ganger..... De lovte å refundere beløpet, får sjekke MasterCard saldo og se om de har gjort det...
Det beste er å ha tracking, for mye fra utlandet blir borte. Personlig har jeg ikke hatt trøbbel, men en kamerat, sliter stadig med at ting er søkk vekk, så fort det har ankommet Oslo (les posten norge og fortollingen der).
Min erfaring med Miles er at de er trege til å sende. Har snart gått to uker siden bestilling og ordren er ikke sendt enda. Jeg fikk beskjed om at de skulle sende den forrige fredag, men når jeg logger inn så står det at den fremdeles ikke er sendt.
Til sammenligning ble ordren fra Toolstop lagt inn klokka seks på torsdag ettermiddag (samme dag som den til Miles), sendt fra Toolstop klokka ti fredag morgen og ankommet Oslo halv seks tirsdag morgen. Så gikk hele den uka på ymse transport og "Clearance processing"... før jeg i dag fikk beskjed om at pakken var levert ut til kunde og en pdf (Proof of Delivery!) med en villt fremmed signatur. Long story short viste denne seg å være til en agent DHL bruker i området. Forhåpentligvis kommer det en pakke i løpet av kort tid nå.
Siste redigering: Monday, July 29, 2013 2:24:45 PM av doit
Dette er en positiv erfaring jeg må dele med dere fra en handel med Miles Tools i UK nylig.
Kjøpte noe verktøy, og siden Axminster hadde tilbud på dette (ca £75 avslag) så sendte jeg en mail til Miles å spurte om de kunne gi meg samme pris. Da ville det bli mye billigere siden frakten hos Axminster var ca £50 høyere enn hos Miles. Det skulle de fikse De ba meg derfor om å bestille på siden deres til vanlig pris, og de ville refundere rabatten på kortet. Gjort dette tidligere hos dem, så stolte på det Ba dem derfor også utstede en ny faktura med den rabaterte prisen som jeg ba dem legge ved pakken som basis for norsk moms. Det bekreftet de. Pakken ble bestilt på en tirsdag og sendt mandagen etter hvilket er raskt for Miles når de ikke har ting på lager Var meg i hende på fredag, dvs under to uker etter bestilling.
Oppdaget da to ting, innholdet stemte ikke med beskrivelsen og selvfølgelig hadde de lagt ved den opprinnelige fakturaen slik at moms ble feil > Typisk! Opplyste dem om det i går og fikk da til svar i dag at de ville ettersende de manglende delene og refundere mine ekstra kostnader med moms til mitt kredittkort. Det siste hadde jeg ikke turt å håpe på en gang – full honnør til Miles fra en (nok en gang) fornøyd norsk kunde :)
Hvordan er det med toll fra denne siden? er det som toolstop at du får en skyhøy utleggebyr fra dhl?!
Hva regnes som ett skyhøyt utleggebyr ? Posten tok 261 kr for en forsendelse fra Danmark sist jeg handlet. Ordren var på i overkant av 5000 kr. Store forskjeller ute og går.
- Baderomsbloggen min
....
...
...
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Ikke noe vondt å si om dette.
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Til sammenligning ble ordren fra Toolstop lagt inn klokka seks på torsdag ettermiddag (samme dag som den til Miles), sendt fra Toolstop klokka ti fredag morgen og ankommet Oslo halv seks tirsdag morgen. Så gikk hele den uka på ymse transport og "Clearance processing"... før jeg i dag fikk beskjed om at pakken var levert ut til kunde og en pdf (Proof of Delivery!) med en villt fremmed signatur. Long story short viste denne seg å være til en agent DHL bruker i området. Forhåpentligvis kommer det en pakke i løpet av kort tid nå.
Kjøpte noe verktøy, og siden Axminster hadde tilbud på dette (ca £75 avslag) så sendte jeg en mail til Miles å spurte om de kunne gi meg samme pris. Da ville det bli mye billigere siden frakten hos Axminster var ca £50 høyere enn hos Miles. Det skulle de fikse De ba meg derfor om å bestille på siden deres til vanlig pris, og de ville refundere rabatten på kortet. Gjort dette tidligere hos dem, så stolte på det Ba dem derfor også utstede en ny faktura med den rabaterte prisen som jeg ba dem legge ved pakken som basis for norsk moms. Det bekreftet de. Pakken ble bestilt på en tirsdag og sendt mandagen etter hvilket er raskt for Miles når de ikke har ting på lager Var meg i hende på fredag, dvs under to uker etter bestilling.
Oppdaget da to ting, innholdet stemte ikke med beskrivelsen og selvfølgelig hadde de lagt ved den opprinnelige fakturaen slik at moms ble feil > Typisk! Opplyste dem om det i går og fikk da til svar i dag at de ville ettersende de manglende delene og refundere mine ekstra kostnader med moms til mitt kredittkort. Det siste hadde jeg ikke turt å håpe på en gang – full honnør til Miles fra en (nok en gang) fornøyd norsk kunde :)
Hva regnes som ett skyhøyt utleggebyr ?
Posten tok 261 kr for en forsendelse fra Danmark sist jeg handlet. Ordren var på i overkant av 5000 kr.
Store forskjeller ute og går.