På gaupen hengere så skiller det ca 8 cm på høyden ca med utvendige eller inntekter hjul under. Vi har solgt i bøtter og spann av disse som er 144x309 til snekkere de liker disse tilhengerene godt:) så jeg ville nok anbefalt en med nedfellbare lemmer. Litt kjedelig når du har bestilt litt byggevarer ferdig pakket også kan man ikke få lempet det på med truck, slik at alt må stablet manuelt på henger i steden
På gaupen hengere så skiller det ca 8 cm på høyden ca med utvendige eller inntekter hjul under.
Nå hadde jeg ikke målebånd med meg når jeg kikket på hengerne i går, men inntrykket mitt var at i hvertfall yrkeshengerne med hjul under var en god del høyere enn A serien med utenpåliggende hjul. Tror det passer fint til litt større bil som SUV o.l.
Vi har solgt i bøtter og spann av disse som er 144x309 til snekkere de liker disse tilhengerene godt:) så jeg ville nok anbefalt en med nedfellbare lemmer. Litt kjedelig når du har bestilt litt byggevarer ferdig pakket også kan man ikke få lempet det på med truck, slik at alt må stablet manuelt på henger i steden :)
Det kan jeg skjønne godt når man henter ofte ferdigpakka material.
For min del endte jeg opp med en A1425, altså utenpåliggende hjul men boggi samt grind-sett og presenning. Avgjørelsen gikk mest på magefølelsen og med tanke på mitt bruk.
Faren min kjøpte en av de billigste Tyssehengerne for ca 16 år siden. Den ble veldig flittig brukt av hele familien. I fjor ville han bytte hjul og bremser, men fant ut det var nesten samme pris å kjøpe ny, lik henger. Så han gjorde det. Han påstår selv at den hengeren er det beste kjøpet han noen gang har gjort. Så det er god kvalitet, helt klart. Vet ikke noe om Gaupen, men de ser jo veldig like ut på alle måter.
På gaupen hengere så skiller det ca 8 cm på høyden ca med utvendige eller inntekter hjul under.
Nå hadde jeg ikke målebånd med meg når jeg kikket på hengerne i går, men inntrykket mitt var at i hvertfall yrkeshengerne med hjul under var en god del høyere enn A serien med utenpåliggende hjul. Tror det passer fint til litt større bil som SUV o.l.
Vi har solgt i bøtter og spann av disse som er 144x309 til snekkere de liker disse tilhengerene godt:) så jeg ville nok anbefalt en med nedfellbare lemmer. Litt kjedelig når du har bestilt litt byggevarer ferdig pakket også kan man ikke få lempet det på med truck, slik at alt må stablet manuelt på henger i steden :)
Det kan jeg skjønne godt når man henter ofte ferdigpakka material.
For min del endte jeg opp med en A1425, altså utenpåliggende hjul men boggi samt grind-sett og presenning. Avgjørelsen gikk mest på magefølelsen og med tanke på mitt bruk.
Punktet på draget som festes på hengeren har ca samme høyde. For min del var nedfellbare noe jeg savnet, så det skulle jeg ha. Boggi mest fordi jeg liker at hengern fint kan stå støtt alene og, blir ikke helt det samme med bare nesehjulet, samt at det blir mindre hump og sprett under kjøring. Utenpåliggende hjul vil gi lavere tyngdepunkt og stabilitet. Men det er jo i grunn maks 80km/t og det er lov å tenke når man stabler på varer. Sjelden jeg skal ha en seilbåt oppi med masta nedover . Laster og fester man godset riktig og kjører med hode i behold, er hjul under kassa ikke noe problem. Det eneste må bli på sære objekter der mye av tyngden kommer høyt opp.
Jeg er kjempefornøyd med mitt valg hittil. Gaupen yrkeshenger føles veldig solid.
Noen som har testet hvordan Gaupen son 1325T er med gipsplater? Litt skeptisk siden den er akkurat 242 innvendig...
Har en slik henger og har kjørt plater uten problem.
Veldig fornøyd med kvaliteten på hengeren, men angrer på at eg ikke kjøpte en lengre variant.
Blir litt kort ved frakt av feks planker og rør.
Samt når du tipper den så blir platten veldig bratt pga kort lengde.
Så bra, har vært litt skeptisk at den kanskje er akkurat for kort for å få med disse platene. Ingen ting er verre en at den mangler 1 cm for å få igjen lemmen.
Jeg er godt fornøyd med min Tyssehenger med skrutipp og utenpåliggende hjul/singel aksel. Hengeren sto pent rett bak bilen ved nødstopp foran en hjort som sto i veien for noen måneder siden. Det var ikke mange metrene med klaring når jeg sto stille. Dyret dukket opp midt i veien rundt en sving... Det sto i ro helt til jeg sto stille 1-2m unna. Med skrutipp laster en allverdens tunge ting som en ellers aldri ville fått opp på hengeren. (Og i allefall ikke opp på en høy boggihenger med hjul under. For Tysse så er nok forskjellen mer enn 8cm /synes dette høres lite ut også for Gaupen da lasteevnen også må ha litt klaring til hjul).
Litt kjedelig når du har bestilt litt byggevarer ferdig pakket også kan man ikke få lempet det på med truck, slik at alt må stablet manuelt på henger i steden :)
Klarer ikke truckføreren å laste på et par paller uten at det er nedfellbare sidelemmer på hengeren er det på tide med litt opplæring.
Jeg har hatt enakslet 1500 kg henger med utenpåliggende hjul og faste sidekarmer i årevis og har lastet på det som finnes å laste på med og uten paller. 2 megapaller med ved løste truckføreren elegant med å laste inn bakfra så langt han kom, for deretter å skyve de fram med gaflene. Piece of cake. Når de skulle av, tippet jeg hengeren, bant lastestropper fra pallene og til et tre og kjørte pallene av hengeren. Another piece of cake.
Problemet med denne hengeren er at det ikke er nedfellbar forlem, så lange materialer kan være et problem. Er det ikke for mye, så legger jeg paller på midten, slik at jeg bygger opp høyden til plan med karmene og dermed er det problemet også løst.
Jeg har i tillegg en større henger med boggi, underliggende hjul og nedfellbare karmer rund baut. Bortsett fra mye større plass og mye større lasteevne, merker jeg ikke mye forskjell på disse hengerne.
Den absoøutt ideelle hengeren som dekker alle forhold finnes ikke, men av de jeg har hatt er den enakslete 1500 kg hengeren med skrutipp min absolutte favoritt. Forholdsvis enkel å flytte , helt grei kjørekomfort og har tatt det utroligste på planet. 150 cm bred og 3 meter langt plan dekker mye.
Ser meg nå om etter ytterligere en henger, denne gang med kapell for å løse spontane transportbehov av ting som ikke liker regnvær. Da er ikke høy lasteevne og kjempeplass veldig avgjørende, men derimot vil jeg ha en enakslet, lett henger som er lett å manøvrere da jeg har litt kronglete parkeringsforhold. Tror jeg vil gå for en henger med ca 1000 kg totalvekt, enakslet, nedfellbare karmer foran og bak, gjerne forlengbart drag og høyt kapell. Kassemål min. 122 bredde, max 2,5 m lengde. Helst i rimelig prisområde. men dog ikke simpel kvalitet.
Litt kjedelig når du har bestilt litt byggevarer ferdig pakket også kan man ikke få lempet det på med truck, slik at alt må stablet manuelt på henger i steden :)
Klarer ikke truckføreren å laste på et par paller uten at det er nedfellbare sidelemmer på hengeren er det på tide med litt opplæring.
Jeg har hatt enakslet 1500 kg henger med utenpåliggende hjul og faste sidekarmer i årevis og har lastet på det som finnes å laste på med og uten paller. 2 megapaller med ved løste truckføreren elegant med å laste inn bakfra så langt han kom, for deretter å skyve de fram med gaflene. Piece of cake. Når de skulle av, tippet jeg hengeren, bant lastestropper fra pallene og til et tre og kjørte pallene av hengeren. Another piece of cake.
Ikke noe problem og laste slike tilhengere 😄
Gjør det ofte jeg men ofte kunden sier uff nei jeg skulle nok ha kjøpt en med nedfellbare lemmer
På gaupen hengere så skiller det ca 8 cm på høyden ca med utvendige eller inntekter hjul under.
Vi har solgt i bøtter og spann av disse som er 144x309 til snekkere de liker disse tilhengerene godt:) så jeg ville nok anbefalt en med nedfellbare lemmer. Litt kjedelig når du har bestilt litt byggevarer ferdig pakket også kan man ikke få lempet det på med truck, slik at alt må stablet manuelt på henger i steden
Nils-Kristian
Nå hadde jeg ikke målebånd med meg når jeg kikket på hengerne i går, men inntrykket mitt var at i hvertfall yrkeshengerne med hjul under var en god del høyere enn A serien med utenpåliggende hjul. Tror det passer fint til litt større bil som SUV o.l.
Det kan jeg skjønne godt når man henter ofte ferdigpakka material.
For min del endte jeg opp med en A1425, altså utenpåliggende hjul men boggi samt grind-sett og presenning.
Avgjørelsen gikk mest på magefølelsen og med tanke på mitt bruk.
Punktet på draget som festes på hengeren har ca samme høyde. For min del var nedfellbare noe jeg savnet, så det skulle jeg ha. Boggi mest fordi jeg liker at hengern fint kan stå støtt alene og, blir ikke helt det samme med bare nesehjulet, samt at det blir mindre hump og sprett under kjøring. Utenpåliggende hjul vil gi lavere tyngdepunkt og stabilitet. Men det er jo i grunn maks 80km/t og det er lov å tenke når man stabler på varer. Sjelden jeg skal ha en seilbåt oppi med masta nedover . Laster og fester man godset riktig og kjører med hode i behold, er hjul under kassa ikke noe problem. Det eneste må bli på sære objekter der mye av tyngden kommer høyt opp.
Jeg er kjempefornøyd med mitt valg hittil. Gaupen yrkeshenger føles veldig solid.
Har en slik henger og har kjørt plater uten problem.
Veldig fornøyd med kvaliteten på hengeren, men angrer på at eg ikke kjøpte en lengre variant.
Blir litt kort ved frakt av feks planker og rør.
Samt når du tipper den så blir platten veldig bratt pga kort lengde.
Så bra, har vært litt skeptisk at den kanskje er akkurat for kort for å få med disse platene. Ingen ting er verre en at den mangler 1 cm for å få igjen lemmen.
Klarer ikke truckføreren å laste på et par paller uten at det er nedfellbare sidelemmer på hengeren er det på tide med litt opplæring.
Jeg har hatt enakslet 1500 kg henger med utenpåliggende hjul og faste sidekarmer i årevis og har lastet på det som finnes å laste på med og uten paller. 2 megapaller med ved løste truckføreren elegant med å laste inn bakfra så langt han kom, for deretter å skyve de fram med gaflene. Piece of cake. Når de skulle av, tippet jeg hengeren, bant lastestropper fra pallene og til et tre og kjørte pallene av hengeren. Another piece of cake.
Problemet med denne hengeren er at det ikke er nedfellbar forlem, så lange materialer kan være et problem. Er det ikke for mye, så legger jeg paller på midten, slik at jeg bygger opp høyden til plan med karmene og dermed er det problemet også løst.
Jeg har i tillegg en større henger med boggi, underliggende hjul og nedfellbare karmer rund baut. Bortsett fra mye større plass og mye større lasteevne, merker jeg ikke mye forskjell på disse hengerne.
Den absoøutt ideelle hengeren som dekker alle forhold finnes ikke, men av de jeg har hatt er den enakslete 1500 kg hengeren med skrutipp min absolutte favoritt. Forholdsvis enkel å flytte , helt grei kjørekomfort og har tatt det utroligste på planet. 150 cm bred og 3 meter langt plan dekker mye.
Ser meg nå om etter ytterligere en henger, denne gang med kapell for å løse spontane transportbehov av ting som ikke liker regnvær. Da er ikke høy lasteevne og kjempeplass veldig avgjørende, men derimot vil jeg ha en enakslet, lett henger som er lett å manøvrere da jeg har litt kronglete parkeringsforhold. Tror jeg vil gå for en henger med ca 1000 kg totalvekt, enakslet, nedfellbare karmer foran og bak, gjerne forlengbart drag og høyt kapell. Kassemål min. 122 bredde, max 2,5 m lengde. Helst i rimelig prisområde. men dog ikke simpel kvalitet.
Tips mottas.
Ikke noe problem og laste slike tilhengere 😄
Gjør det ofte jeg men ofte kunden sier uff nei jeg skulle nok ha kjøpt en med nedfellbare lemmer
Nils-Kristian